31. januar, 2008 | Urh Maček

“Prvi premier na SŽ”

Obisk premiera Janše in ministrov na Slovenskih železnicah.
  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS

Prvi minister Janez Janša je z ožjo ekipo ministrov obiskal Slovenske železnice, kjer jih je sprejel generalni direktor Tomaž Schara. Položaj na Slovenskih železnicah je stabilen, je po današnjem pogovoru z vodstvom železnic in predstavniki sindikatov povedal predsednik vlade Janez Janša. Največ pozornosti so namenili razvojnim vizijam in modernizaciji železnic, pri kateri bo po premierovih besedah zelo verjetno sodeloval strateški partner. Načrt podpirajo tudi sindikati. Položaj na Slovenskih železnicah je po Janševih besedah bistveno boljši, kot je bil v preteklosti, ko so se v glavnem reševale težave. “Prvič smo na točki, ko se je možno realno pogovarjati tudi o razvojnih vizijah in temu smo danes namenili največ pozornosti,” je dejal premier.

Prihod (bojda?) prvega premiera v zgodovini Slovenije na obisk SŽ:

Vlada je modernizacijo Slovenskih železnic vključila med nacionalne razvojne projekte, gre pa po premierovih besedah za finančno najzahtevnejši projekt v prihodnosti slovenske države. “Zelo verjetno bomo sodelovali s kakšnim od evropskih strateških partnerjev, vendar pa zaenkrat stvari še niso tako daleč, da bi lahko konkretneje govorili o tem,” je povedal Janša. Poudaril je, da bo šlo za transparenti postopek, “izbiro na podlagi strateških interesov države, ne za prodajo ali popolno privatizacijo Slovenskih železnic, še posebej ne infrastrukture“. Slovenija mora izkoristiti strateško prednost lege na stičišču petega in desetega evropskega koridorja, “prednost v času, ko logistika dobiva na pomenu”. Janša meni, da bi bilo projekt težko izpeljati do konca, oblikovati strateško povezavo, še v mandatu sedanje vlade, bi pa bilo po njegovem mogoče sprejeti ključne odločitve. “Mislim, da je to v nespornem interesu Slovenije oziroma davkoplačevalcev, kajti projekt modernizacije Slovenskih železnic je težak 10 milijard evrov, to so sredstva, ki jih sami v kratkem času ne moremo zbrati,” je povedal in pojasnil, da gre za še enkrat toliko sredstev, kot jih bo Slovenija namenila za avtocestni križ. “Iskanje strateškega partnerja je le vprašanje časa,” je povedal premier. Načrt po njegovih besedah podpirajo tudi sindikati. “Z načrti nimajo težav, ker ti krepijo položaj Slovenskih železnic, krepijo poslovno strategijo, prinašajo obete dodatnih delovnih mest in boljših plač,” je povedal premier. Po njegovih besedah so sindikati na železnicah v zadnjem času odigrali konstruktivno vlogo, saj je bila ena večjih težav železnic v preteklem času preveliko število zaposlenih, dodana vrednost je bila relativno nizka, kar pa se je spremenilo. Slovenske železnice so po učinkovitosti nekje na sredini evropskega povprečja, visoko so pri tovornem prometu, število zaposlenih se je zmanjšalo za tretjino in to na socialno sprejemljiv način, je pojasnil predsednik vlade.

Uvodna pojasnila prvega ministra Janše po sestanku:

Glede pogovorov z Deutsche Bahn je dejal, da je ta drugi največji logistični holding na svet eden od potencialnih partnerjev pri tem projektu, ni pa edini. “Ne tečejo pogovori v tej smeri, da bi šlo že za vnaprej izbranega partnerja,” je povedal in pojasnil, da se bo predvidoma na mednarodnem javnem razpisu izbiralo tistega, ki bo ponudil najboljše pogoje. “Slovenska podjetja bodo pri tem sodelovala,” je glede slovenskega logističnega holdinga povedal Janša in pojasnil, da bo tudi razpis oblikovan na ta način, da se bo “iskalo povezovanje in sinergije v okviru logistike”. Za odgovor, katera slovenska podjetja bi pri tem sodelovala, je prehitro, pravi Janša in pojasnjuje, da se v tej fazi še ne gre pogovarjati o konkretnih imenih. “Pogovarjamo se o strategiji,” je zaključil.

Odgovori Janše za novinarje:

Urh Maček

 


  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS
3 x komentirano