2. april, 2008 | Robertina Šebjanič

Komentarji ob zaprtju

Staš Ravter, Majda Širca in Jani Möderndorfer o zaprtju Kinodvora.
  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS

O situaciji ob zaprtju ljubljanskega art kina Kinodvor smo za mnenje povprašali direktorja Slovenske kinoteke Staša Ravterja (ki naj bi odredil začasno zaprtje Kinodvora), nekdanjo predsednico sveta Slovenske kinoteke Majdo Širca in podžupana mesta Ljubljana Janija Möderndorferja.

Staš Ravter nam je na kratko povedal, da je zaprtje Kinodvora samo začasna rešitev zapletene situacije:

…Kinodvor smo bili prisiljeni zapret zaradi neurejene situacije…

Majda Širca je samovoljno odločitev zaprtja Kinodvora komentirala kot nedopustno dejanje:

“…ni prvoaprilaska šala, res je zaprli so Kinodvor, še več, zapečatili so ga, še več, menda
ali naj bi- in če to je res, je pošastno- odšraufali ven kinoprojektor
…”

Pred zaprtim Kinodvorom pa smo se pogovarjali tudi s podžupanom mesta Ljubljana Janijem Möderndorferjem, ki je poudaril, da Kinoteka nima nobene pravne podlage za samovoljno zaprtje Kinodvora:

“…To, kar se dogaja danes, pravzaprav samo kaže na razmere, da Kinoteka ni sposobna obvladovati svoje lastne situacije…”

Robertina Šebjanič

 


  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS
31 x komentirano
  • dan je rekel/-la:

    poslušam tega prvega sds možička…pa ne morem verjet, da je kdo lahko tako ljigavo sprenevedav.
    samo še akterja iz ozadja, prodnik in simoniti, manjkata na posnetku.
    trius fantastikus. ljudje so pač takšni, kakršni izgledajo. ti trije to tezo gotovo potrjujejo.

  • dan je rekel/-la:

    Bravo Moderndorfer!!!
    Smrt Janševim primitivcem, svobodo narodu!!!

  • 1tastar je rekel/-la:

    Kurc! Takšen kraval okrog bivšega kina Sloga.

    V Domžalah so kmalu po otvoritvi zaprli novozgrajeni kino v centru mesta, v dvorani, zgrajeni iz prispevkov gospodarstva, pa se že leta nabirajo pajčevine.

    Širca pa nič. Aja, v Domžalah že leta gospoduje LDS!

  • Johan je rekel/-la:

    Že znova ta nevrotična in histerčna Širca. Kaj je samo ona alfa in omega za kulturo in za film ? Če je lastnik Kina Dvor Mestna občina Ljubljana, naj ga veliki kapitalistični župan Janković reši. Seveda Janković tega nebo reševal, ker je s tem izguba. Treba ga je obesti na pleča državi oz. Ministrstvu za kulturo , da ga naj vsi davkoplačevalci rešujejo. Potem pa bi se pojavila g. Širca in s fanfarami oznanila, da je njena zasluga, da je s pomočjo državnim denarjem rešila Kino Dvor. Če gospa Širca želi gledati filme v Kinu Dvor, naj plača ekonomsko ceno, ne pa da razliko do ekonomske cene vesi na državo. Potem pa se bo v Državnem zboru skupaj s svojo stranko ZARES pojavila z diskusijo, da mora Vlada zmanjšati proračunsko porabo in da je morebitna subvencija npr. za kulturo predvolilna poteza.

  • majda je rekel/-la:

    @nevrotični johan, upravljalec Dvora je Kinoteka, lastnica infrastrukture - torej tistih prostorov, ki jih je zastopnik države samostojno zapečatil in iz nje odstranil projektor - je MOL, ki je vlagal vanjo, dajal v brezplačno uporabo in kril za to tudi stroške. Tako moji kot vaši davki bodo prispevali k poplačilu tega pečata, pa tudi brez fanfar ne bo šlo v trenutku, ko bodo distributerji iin gledalci zstavili vprašaj kje je napovedan, dogovorjen in odkupljen program. Edina diskusija, ki je na to temo možna je odgovornost tistih, ki mislijo, da živijo na divjem zahodu in vzpostavljajo “red” s pištolo, ne pa z glavo (srca itak nimajo).

  • aly je rekel/-la:

    10 kino vstopnic = znosen DVD player (no comment press)

  • Japanac je rekel/-la:

    Žalostno …

  • 1tastar je rekel/-la:

    Dajte nazaj porno s podnapisi v cirilici, pa bo Sloga spet polna!

  • p. ilirska je rekel/-la:

    Pa saj v teh časih je že vsakemu bimbotu jasno, da kinodvorane ne morejo preživeti. Še Kolosej in Tuš imata velike probleme, a finančne luknje zaenkrat še uspeta pokrivati iz ostalih dejavnosti. Kinodvorane z umetniškimi, alter-neodvisnimi filmi ne morejo obstati (te vrste filmi morda lahko preživijo le v obliki filmskih festivalov), ker preprosto ni dovolj gledalcev niti za tekoče poslovanje. Podpiranje finančnih izgub iz proračuna je do neke mere smotrno, a v nedogled dajati potuho ozki družbeni populaciji pač ne gre. Najdejo se druge marginalne skupine (ki niti ni nujno, da vključujejo večje število ljudi), ki so sredstev v nekem momentu bolj potrebne.
    Če bo zaradi tega prej zgrajena npr. pediatrična klinika, lahko zaradi mene ukinejo še kakšno drugo (kulturno) dejavnost, ki je v večini financirana z javnimi sredstvi.

  • kunta-kinte je rekel/-la:

    @p. ilirska: “Če bo zaradi tega prej zgrajena npr. pediatrična klinika, lahko zaradi mene ukinejo še kakšno drugo (kulturno) dejavnost, ki je v večini financirana z javnimi sredstvi.”

    kako zlajnana primitivno populistična retorika. ukinit kulturo, ker gre za otroke z rakom. bljak, kako danes že vsak moron izkorišča te otroke, da bi na njihovi bolečini gradil populistični drek a la ti. če nisi povsem zabit(a) dobro veš, da zaradi ukinjenih kulturnih dejavnosti ne bo prav nič prej zgrajeno, pa vseeno trosiš te zdrkane puhlice.
    Ko pa bo tebi in podobnim uspelo “ukiniti kulturne dejavnosti” pa boš lahko prespal(a) tam kjer pripadniki take primitivne družbe tudi sodijo - v svojem hlevu. Na dreku.

  • redni obiskovalec Uros je rekel/-la:

    Razbijanje jajc v kokosnjaku

    Kmalu zatem, ko sem se odselil v Spanijo sem metaforo ‘Slovenski kokosnjak’, ki sem jo sprva apliciral na rtv oddajo Sobotni vrtiljak prenesel na Slovensko politicno sceno in na nacionalni medijski spektakel kot tak. Ja, od zunaj se mi sprico majhnosti in incestoidnosti politicnih igr zdi nasa domovina prav to. Zakaj ima scena v Slovenijikarakteristike kokosnjaka in kako se to odraza v zaprtju kino dvora, bom opisal v naslednjem sestavku.
    Celo drzavo se lahko vodi kot provinco in v nasem primeru, kot zelo majhno regijo, zaplankanost politikov se vidi ze potem, da sef politicne elite ne zna niti anglesko, politiki, ki se vsi med sabo poznajo ze celo zivljenje, se se vedno konstruirajo preko dialektike partizanov in domobrancev, in se igrajo monopoli z obcutno bolj bornimi investicijami svetovnega kapitala, kot jih imajo na voljo njihovi strankarski kolegi v sosednjih drzavah, medijske zvezde zasluzijo manj kot avtoprevozniki, glasbeniki ne morejo ziveti od prodaje cdjev, lokalni problem z romi se lahko spremeni v nacionalni eksados in se in se,..
    Ne me narobe razumet, osebno mislim, da je prav, da smo samostojna drzava, poznam kontekst v katerem je nastajala in o tem, da je to edina pot, nikoli nisem dvomil, ceprav so o tem dvomili nasi petelini in so zelo hitro predali vajeti vecjim organizacijam.
    Vendar ne se sprenevedat, da je zapiranje prostorov, kjer se samodejno porajajo scene le plunek v morje, ker gre v nasem primeru za luzo in ce zapremo Rog ali Metelkovo nimamo vec alternativnih nekomercialnih placov in ce zapremo en alter kino skoraj onemogocimo naciji dostop do evropske filmske produkcije na velikih platnih. Jaz ne vem, kam bi si lahko sel ogledat v Sloveniji nov film Fatih Akina-na drugi strani, ki ravno sedaj blesti po Evropi. Za primerjavo: Valencija ma sicer vec prebivalcev kot Lj, vendar manj alter scene (recimo obiskovalcev evropske kinoprodukcije) vendar lahko redno obiskujem dva kina tipa kinodvor le, da ima vsak od njih 5 dvoran.
    Hocem reci, sprejmimo to dejstvo, da je nasa scena kokosnjak, kjer se vsi poznamo in ga negujmo, ker je tisto kar ustvarimo zaradi majhnosti kmalu prepoznano kot unikatno, in bi, ce ne bi bili tolk zadrgnjeni med sabo, imeli obcutno vec moznosti, da postane prepoznano na mednarodni sceni, ne pa, da si mecemo en drugemu jajca v glavo in usput unicimo se tisti majhen kulturni kapital, ki ga premoremo. Ker, kokosnjak ima tudi svoje prednosti. Namrec, zaradi ‘neizmerne razvejanosti art kinov’ po Ljubljani si lahko le na enem mestu stopil v kontakt s sceno filmskih ljubiteljev in ustvarjalcev. Namrec sprva v café marlin, preden so ga spremenili v predprostor kinoteke (in ARHITEKT PRENOVLJENE KINOTEKE PROSIM ZAPOMNI SI, DA SI KAFIC V KINOTEKI V KATEREM SE JE SPROZALO TOLIKO KREATIVNIH IDEJ SPREMENIL V NAVADEN HODNIK V KATEREM SE NE ZBIRA NIHCE in jaz sem na podlagi tega dokoncno sprejel znano misel, da je arhitektura vedno bila dekla oblasti). In to filmsko sceno sem po zaprtju prvega placa znova nasel le v kino dvoru. Ljudje, med njimi vecina kreativcev in kontemplativcev, in vseh vrst odbitkov, ki so tja zahajali, so vedeli da gre za prostor z zelo pozitivno atmosfero z malo melanholicnega naboja, ki ti zleze pod kozo. To si prebral v pogledih navzocih, v nasmehu kelnarice, ob poslusanju pogovora za sosednjo mizo, ob chilout glasbi, ki se je vrtela, ob izboru programa in omoticne zasanjanosti, ko si se prebujal iz filmske zgodbe nazaj v pomirjajoc ambient predporstora kina.
    To sem ti dolzen povedati Ravter, ker si kot direktor ta nivo realnosti spregledal in si zaradi politicnih iger v kokosnjaku zaprl nekaj s cimer smo dihali
    in to sem moral povedati, ker se vracam domov in jebeno kam naj se vrnem, ce mi bodo zaprli vse prostore po katerih imam nostaligijo po Sloveniji. In ne se sprenevedat, slo je za unikatno sceno in ko zrusis v kokosnjaku unikatno sceno ni vec drugih taksnih.
    Opravicujem se vam, ker ne bom odgovarjal na nadaljne komentarje. Hvala za razumevanje

  • p. ilirska je rekel/-la:

    Ne zganjam populizma, ampak samo izražam svoje osebno mnenje.
    Kot uporabnica Kinodvora si seveda želim, da bi kino deloval še naprej, a ne za vsako ceno. Zavedam se, da so javna finačna sredstva omejena in da jih premnogi potrebujejo veliko bolj. Zame osebno, je pediatrična klinika prioritetna naloga države; pa še marsikaj drugega bi se našlo v naši državi, kar predstavlja nujno potrebno infrastrukturo. Kinodvor to pač ni! Če pa MOL ocenjuje, da je delovanje kina esencialnega pomena za obstoj filmskega in družabnega življa v Ljubljani, naj financiranje prevzame na svoja pleča!

  • jean-jacques beauregard je rekel/-la:

    Ni dovolj, da so nas potisnili cisto v rov; zdaj nam zapirajo se zracnike. Ker je spletna stran Kinodvora, ki poleg napovedi hrani tudi arhiv projekcij in dogodkov zadnjih let, nedostopna, ugotavljam, da je Kinodvor izbrisan. In ko bom naslednjic na letalu adrie-airways po zvocniku zaslisal: “Welcome to Slovenia, presiding country of European Union.”, bom zaprosil za padalo.

  • monika je rekel/-la:

    Zame osebno pa pediatrična ni prioriteta. Zakaj ne? Zato ker je to prioriteta, ki se vleče petnajst ali koliko let. Ne mi, prosim, nakladat o prioriteti - tisti denar, ki so ga zbasali v žep od pediatrične, bi bil dovolj za kliniko plus dva Kinodvora.
    In jaz, naivec, sem srčno upala, da ima nekdo tako slab okus za štose in je bila res prvoaprilska.

  • Anja je rekel/-la:

    Vsi, ki ste financirali nakup stolov v Kinodvoru zahtevajte denar nazaj! Matr me to jezi.

  • kunta-kinte je rekel/-la:

    primitivci so zavladali Sloveniji. ampak ne za dolgo.

  • joze je rekel/-la:

    Nasledili jih bodo naduteži, brez kančka srčne kulture.

  • 1tastar je rekel/-la:

    “kultura”:

    visi mi z levega jajca !

    Naj me rogovci in drugi oprimitivci ne posiljujejo z njo. Streljajte na pianista! (pa ne alternativnega, mogoče na Claydermanna!)

  • Johan je rekel/-la:

    Kolikor vem, gospa Širca ni sirota, da ne bi mogla plačevati ekonomske cene za ogled filma v Kinu Dvor. Je poslanka Državnega zbora in članica stranke ZARES. Gre za bogato poslanko in za kapitalsko mogočno stranko, ki obvladuje kar nekaj večjih podjetij v Sloveniji. Naj njihovi bogati kapitalisti vržejo nekaj drobtinic denarja iz bogatinove mize skupaj, pokrijejo izgubo Kina Dvor in adijo. Lahko pa se njen kolega g. Lahovnik odpove funkciji poslanca v Državnem zboru in postane direktor Kina Dvor. Tu ima možnost, da svojo visoko donečo ekonomsko teorijo in pravičnost, ki ju prodaja v DZ, pokaže v praksi. Če pa mu vseeno ne ni uspelo sanirati Kina Dvor, pa še ima vedno možnost iti po pomoč k Karitasu in K Rdečemu križu.

  • J. je rekel/-la:

    Govorimo o Kinodvoru. Beseda je ena in se temu primerno tudi sklanja.

  • RR je rekel/-la:

    Se strinjam Uroš.

    Ali ste opazili, da javni prostor praktično več ne obstaja. Zato ni čudno, da je politika kokošnjak kapitala. Praktično vse je sprivatizirano in s tem v objemu vedno ožjih elit, ki svoje položaje branijo z neoliberalnim diskurzom, v praksi pa z udarno pestjo monopola. Model političnega subjekta 21. stoletja je Replikant, ujet v dispozitivu nakupovalnega središča. Šolski primer je p. ilirska - njene izjave so zame primer čiste pedofilije.

  • kunta-kinte je rekel/-la:

    Bravo RR. Kmetavzarji z njej podobno izprijeno retoriko zvijačno ližejo rit “malim ljudem”- potencialnim volilcem, in na imbecilno prozoren način kao upravičujejo svoje divjaško devastiranje kulture in načrtno ruralizacijo Slovenije.
    p.ilirska, tebi in podobno mislečim, še enkrat: zaprite kinodvorane, pa potem še pesnike in pisatelje in zažgite knjige. In se že enkrat vrnite v leto 1500 zaradi mene, nas pa pustite na miru.
    Na kozlanje mi greste, res.

  • kunta-kinte je rekel/-la:

    Johan, na tako slaboumen tekst, kot je tvoj, pa ni odgovora…

  • kunta-kinte je rekel/-la:

    1tastar, to, da ti kultura visi z levega jajce je popolnoma očitno iz tvojih večno politikantsko obteženih tekstov. In tvoje “širine”. Najbrž si kak ekonomist Mićaste baže.

  • zrno graha je rekel/-la:

    kam že je šlo platno?

  • p. ilirska je rekel/-la:

    Draga kunta-kinte in RR, glede na vajino najstniško izvajanje predvidevam, da še vedno prebivata v mama-hotelu. A življenje ni potica; zahteva sprejemanje odgovornosti, iskanje kompromisov in spoštovanje do sočloveka. Sta tega sposobna?

  • Johanca je rekel/-la:

    Johan po službeni dolžnosti brani ekipo ki je zaprla Kinodvor in meče politične floskule o ZARES.
    Jasno da bo vsaka pametna stranka zgrabila tako škandalozno početje in ga kušala obrniti sebi v prid: češ, tega pa mi že ne naredili in prav imajo! Res je to primitivno početje: metat ven ljudi, menjat ključavnice, požvižgat se na sklenjen pogodbe itd…Če pomislim, za kaj se je trudil Furlan, njegova ekipa in še mnogi drugi, ki so gradili sceno okoli nekomericalnega filma!? Pa bom o spet tam kjer smo bili pred 1990, če bo šlo tko naprej.
    Samo ne prodajat buče s pediatrično kliniko. Samo od privizij ki se ob takih poislih talajo bi lahko živela dva Kinodvora!!!! Zato pa imamo državni proračun in Ministrstvo za kulturo, da omogočata in skrbita za KULTURO. Dons je veliko večjega pomena za kulturo, da imamo dostop do evropskega, umetniškega , neholivudskega filma kot pa da npr. poslušamo literarne egotripe ali pa mogoče zato da farbamo stene v operi in oblagamo Cankarjev edom s svežim marmorjem. Jebi ga pa taka kultura, ki ni ma zveze z ljudmi.

  • davkoplačevalec je rekel/-la:

    Kot prvo: način zaprtja je nesprejemljiv in obsojanja vreden!!!
    Na zadevo pa je treba pogledati tudi iz perpektive tistega, ki daje denar. Kot dober gospodar se mogoče zaveda, da so le-ta sredstva omejena, zato se mora vedno odločati komu ga bo dal in komu ne. Država (Min.za kulturo) se je odločila, da tega denarja ne bo več, ker najbrž obstajajo projekti, ki prispevajo večjo dodano vrednost h kvaliteti življenja družbe. Pa ne gre tu za pediatrično kliniko, ki s kulturo nima blage veze, ampak za projekte s področja filmske umetnosti. Sevede lahko le upamo, da bo temu tako.
    Na potezi je sedaj MOL, da reši nastalo situacijo, tako da ustanovi in financira javni zavod, ki bo skrbel za nadaljno nemoteno delovanje Kinodvora.

  • p. ilirska je rekel/-la:

    Pediatrična klinika služi zgolj samo kot primer kako lahko država bolj koristno porabi davkoplačevalski denar. Morda je primer res slab, ker je sramotno kar se s kliniko dogaja in ker smo davkoplačevalci dejansko spušili keša za vsaj 100 let delovanja Kinodvora. Namen je bil samo pokazati na dejstvo, da obstaja še cela paleta drugih (kulturnih) dejavnosti, ki jih država lahko podpira, subvencionira.

  • Pero je rekel/-la:

    “Dons je veliko večjega pomena za kulturo, da imamo dostop do evropskega, umetniškega , neholivudskega filma kot pa da npr. poslušamo literarne egotripe ali pa mogoče zato da farbamo stene v operi in oblagamo Cankarjev edom s svežim marmorjem. Jebi ga pa taka kultura, ki ni ma zveze z ljudmi.”

    A ja? A to da se spuši miljonček davkoplačevalskih evrov za slovenski, pardon evropsk-umetniški film, ki ga gre potem gledat režiserjeva familija pa še par njegovih prjatlov, je pa ‘posebnega pomena za kulturo’? Hvala lepa! In kolikor mi je znano, je Kinodvor deloval podobno. Koliko ljudi pa je sploh prišlo protestirat: dve biljeterki pa en naključen pasant, vsi ostali gledalci-davkoplačevalci pa še opazili niso, da se je stvar zaprla.

  • mladoletnik je rekel/-la:

    Pero, se mi je zdelo da bo tudi kakšen Mićotov klon zatrobil svoje….