26. maj, 2008 | Vest

Kinotožje 040

Indiana Jones bolj prismuknjen za tretje kinonadaljevanje.
  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS

QuickTime datoteka: Kinotožje 040 (92 MB)

Četrti Indy je šel skozi “razvojni pekel” od začetka 90-ih do pred parih let, ko so se začela dela na dokončnem scenariju. Vmes se je zvrstilo več različic (tudi vplivni osnutek Indiana Jones and the Saucer Men from Mars; link), pri LucasArtsu pa so naredili dve klasični pustolovski igrici; prvo po tretjemu filmu, drugo po originalni zgodbi Indiana Jones and the Fate of Atlantis. To igrico čisla, kdor je doživel obdobje point-and-click pustolovščin. Nekaj časa se je govorilo, da bo četrti film posnet po tej igrici. Bržkone so bile to bolj mokre sanje igračarjev kot pa misli ustvarjalcev okoli Lucasa. Če pa bi se le dogodilo, bi bilo to svojevrstno oplojevanje igračarske in filmske kulture.

Spletna videoteka iTIVI ima dva Indiana Jonesa; brez Rejderjev

 


  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS
11 x komentirano
  • Piflarka je rekel/-la:

    UAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAINDYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYISBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACKUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    p.s. - ok, resno: super Kinotožje, lepo povzame splošne občutke grenko-sladkega priokusa ob gledanju štirke … ampak dobro, Indana Jones se je vrnil in zdi se, da so se Spielberg&Lucas&Ford neznansko zabavali na snemanju (če upoštevamo vse tiste avtoparodične reference in elemente totalne zajebancije) … pa sploh: je pa le lep občutek, da se ti vsaj za kakšno uro vrne otroštvo ;)

  • t-h-o-r je rekel/-la:

    je pa že v Blade Runnerju boljši

    kaj pa je vas jones tako obsedel :)

  • Bo je rekel/-la:

    Ni res, jaz si Iztrebljevalca lahko predstavljam brez Harissona Forda! Jonesyja pa ne. Čeprav Lucas premišljuje, da bi v škornje kmalu stopil Shia (Ford pa bi se vrnil kot oče — podobno kot v Križarskem pohodu, čeprav je bilo že zdaj podobno, a obrnjeno), no …

  • Rob je rekel/-la:

    Četrti Indy me je razočaral kot me nobeno nadaljevanje že dolgo ni. Prva polovica filma recimo, da je OK, druga polovica pa je katastrofalna. Skratka razočaran sem si zadnjič spet pogledal prva dva dela in se sprašujem mar je bilo četrtega res treba?
    Sprašujem pa se tudi od kje Marcelu Štefančiču takšno navdušenje nad filmom?

  • t-h-o-r je rekel/-la:

    mene pa zanima, od kod navdušenje vseh nad indiana jones filmi? pač še ena akcija….

  • Piflarka je rekel/-la:

    @t-h-o-r: moj odgovor bo seveda izrazito subjektiven (kakor je vsak odgovor, nenazadnje), tokrat pa to dodatno poudarjam, ker sem dolgoletna oboževalka serije filmov Indiane Jonesa. Torej, na kratko - sprašuješ, zakaj? Faktorjev je več: podoba Indiane Jonesa je v 80-ih prinesla svež veter v nabor standardnih “junakov” z nadnaravnimi močmi oz. dobro zalogo tehnoloških pripomočkov, kot jih je imel npr. James Bond. Indy se lahko zanaša le za lastno inteligenco, vednost, iznajdljivost in čisto (ali “skoraj povsem”) človeško fizično moč, skratka stvari, ki jih lahko (!) ima tudi vsako peto človeško bitje (recimo; ugibam), kar pospešuje in lajša identifikacijo. Nenazadnje se je prav s prvimi tremi filmi Indiane Jonesa nivo “navadne akcije” dvignil visoko nad povprečje, saj nikjer ni akcija sama sebi namen, temveč se vklaplja v narativno shemo kot neodtujljiv del nje. Et dulcis in fundo: inteligentni dialogi (vsaj če jih primerjaš s splošnim hollywoodskim povprečjem), privlačna in dobro strukturirana zgodba, “efekt vlakca smrti” (iz ene nevarnosti v drugo, nenehen suspenz, torej) in - nepretencioznost. Filmi Indiane Jonesa nikoli (razen morda Kraljestvo steklene lobanje) niso hoteli biti več, od tega kar so (odlična zabava) in prav zato SO nekaj več … vsaj zame ;)
    Če te zanima še kaj, predlagam, da si prebereš odličen članek Mateja Bogataja v njegovi knjigi “Konec koncev …”; izvedel boš, zakaj je Indy kot arheolog apoteoza postmodernizma in zato “junak prihodnosti” (super branje, mimogrede).

  • Bo je rekel/-la:

    > nivo “navadne akcije” dvignil visoko nad povprečje

    To pa mora držati, sekcence so odlično zrežirane in skoreografirane. Spielberg v enem dokumentarcu poudarja, da je sodeloval z najboljšimi v biznisu: z najboljšimi kaskaderji, z odličnim skladateljem glasbe in drugimi tehniki, ki so kao “B-film” opremili nadstandardno.

    Sem pa ravno včeraj gledal CLOSE ENCOUNTERS of the Third Kind, ki ga je torej Spielberg posnel pred vsemi Indyji in kako dobro in boljše je tam narejen problem vesoljčkov (recimo reakcija navadnega človeka na to), s tistim filmom se konec četrtega Indyja lahko meri samo z (zame bebastim) vizualnim dizajnom vesoljčkov.

    Ampak četrti Indy meni pomeni toliko kot prejšnji, moram reči, Harisson Ford je še vedno pravi Indy, in film oddaja prave Indy valove. Zame je kul, morda pa bi bil lahko bolj preprost in boljši; kaj jaz vem, najbrž se po vseh megastičnih projektih tam v Hollywoodu sploh ne upajo posneti “očiščenega” dela kake veleblagovne znamke.

  • Matej je rekel/-la:

    Žal se moram spotakniti ob izraz “igrica”, ki se v članku ponovi celo 3x. :) Enako napako delajo številni novinarji in mediji, ki so očitno mnenja, da lahko vsak piše o vsem. Ne razumite me narobe: vsak lahko piše o vsem, ČE se o temi, ki je ne pozna dovolj dobro, pozanima pri tistih, ki se na zadevo spoznajo bolje od njih.

    Pomanjševalnice se uporabljajo za stvari/osebe/pojme…, ki so majhne, kratke ali mlade. Za računalniško igro (!!!) Indiana Jones and the Fate of Atlantis nič od tega ne velja. Ni majhna, ker je ni naredil en sam človek v prostem popoldnevu, ni kratka, ker potrebuješ za prebitje do konca brez pomoči napisanih rešitev veliko časa (ur, dnevov, tednov…) in (pazi to!) inteligence in ni mlada, ker je stara že 16 let.

    Za boljše razumevanje razlike med igricami in igrami, navajam nekaj primerov vsake vrste:

    - igrice: pasjansa, minolovec, 4 v vrsto, križci in krožci…
    - igre: Grand Theft Auto, World of Warcraft, Indiana Jones and the Fate of Atlantis :), Civilization…

    Mimogrede, tudi v kinih ne vrtijo animiranih filmčkov ampak filme (čeprav so nekateri za koga morda otročji), ki se od risank razlikujejo predvsem po dolžini. Pa tudi razlika med filmi (v kinih ali po televiziji) in filmčki (smešnice, ki krožijo po mailih, filmski napovedniki…) je menda vsakemu očitna. Ne vem, zakaj je potem tako težko doumeti razliko med igrami in igricami.

    Proti koncu pa se v članku še 2x ponovi beseda “igračar”. Igra - Igrača. Čutite razliko? :) Pri igrah sledimo določenim pravilom na predpripravljenem “terenu” (igralna plošča, računalniška igra), pri igračah pa je vsa igra prepuščena naši domišljiji s hkratno uporabe igrače. Plišastemu medvedku tako ne moremo reči igra, računalniški igri, pa ne moremo reči igrača, ker si je npr. ne moreš nesti zraven v posteljo. :) Ok, lahko si zraven zvlečeš monitor/PSP/gameboy/karkoli, vendar so to samo nosilci in ne igra sama. Bolj primeren izraz je torej “igričar”.

    Upam, da s svojo dobronamerno kritiko nisem koga znejevoljil. Pa lep dan vsem!

  • Robert L. Tuva je rekel/-la:

    Matej, tvoj komentar je povsem na mestu, oprosti, če je treba, ker sem ga zapazil šele zdaj, saj na komentarje nisem naročen in me sistem ne obvesti, moram to popraviti … Za neprimerne izraze (igrica, igračar) sem kriv jaz, takrat sem mislil drugače, a vidim zdaj, da so res neprimerni in jih naslednjič gotovo rabim prav (igra, igričar). Torej lepa hvala za tvoje opozorilo.

  • Robert L. Tuva je rekel/-la:

    Misel iz Kinotožja, “Preveč igračarski je novi Indy …”, je pa dobra! Igračarski, ne igričarski. :)

  • Matej je rekel/-la:

    :) Res, je. In hvala za odgovor!