14. julij, 2008 | Delta Nu

Massive Attack v živo!

  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS

Fear is not the natural state of civilized man.
Aung San Suu Kyi

Kljub slabi organizaciji promotorjev koncerta, ki so uspešno prodali tako ogromno število kart, da smo se potem eno debelo uro prerivali v vrsti, ki je v nekaterih trenutkih segala skoraj do vhoda NUK-a, koncert pa se je začel skoraj pol ure preden smo se vsi sploh uspeli zbasati v Križanke, pa so sanjski in atmosferični globoki zvoki britanske trip hop skupine Massive Attack potrdili, da se je vse skupaj vendarle splačalo.

Med resigniranim čakanjem v vrsti, pri kateri sem na trenutke dobila občutek, da se ne premika nikamor, sem se spraševala: Kakšno potrebo v tem času poplave najrazličnejših reprodukcij in posnetkov realnosti sploh še zadovolji živi nastop? In kako natanko lahko živi nastopi, ki pripadajo neki drugi realnosti kot posnetki, zadovoljijo željo, ki so jo sprožili posnetki? Kaj je danes torej sploh (naj)bolj pristno?

Ponavadi poslušanje koncerta v živo pusti v nas potrebo po nečem, če že ne po nekom, ki bi ga videli in se ga dotaknili. Doseganje tovrstne pristnosti je ponavadi tudi namen in hkrati ena najlepših stvari pri performansu v živo, in sicer, da vsak posamezni poslušalec dobi priložnost pristnega poistovetenja, skozi katero izkusi navidezno vez z izvajalcem. In to se mi je v četrtek, potem ko sem se končno prebila v Križanke in si priborila stojišče na točki iz katere sem koncert lahko celo videla (!), vsekakor zgodilo.

Vse dogodke v živo pa znotraj trenutnega duha časa vselej umeščamo v primerjavo znotraj najrazličnejših kontekstov zapletene skupine razmerij z drugimi kulturnimi in družbenimi praksami. Sploh sta identiteta in učinek tovrstne atmosferske glasbe kot je trip hop vselej močno odvisna od več kot samo njene zvočne razsežnosti.

Ta glasba, ki je vredna tudi estetskega občudovanja, pripravi gledalca do tega, da prične razumeti vizualno kulturo, ki jo obdaja pri njenih živih uprizoritvah. Glasba je oblikovana kot prispevek k tej estetski izkušnji, in ne zgolj kot sistematično prezentiranje nekih sintetičnih zvokov po tekočem traku, katerih edini namen je histerična promocija privlačne, a poceni iluzije. Ker se Massive Attack odrečejo pretiranim spektakularnim predstavitvam posameznikov skupine, ki bi opozarjali nase, razkrijejo dejstvo, da performativnost te glasbe obstaja predvsem na vsebinsko sporočilni ravni in ta sporočila izvajalci glasbe zgolj podpirajo.

Razširitev vizualnega spektra v polje horizontalnega pogleda, kot skozi majhno lino, ki odpira pogled v realnost, in ki se je skozi svojo vsebino postavljala kot najpristnejše vizualno merilo, me je potopila v stanje avratičnega sanjarjenja. In ravno zato so se nam vsem predvajane vsebine stavkov, kot je npr.:«Fear is not the natural state of civilized man.«, močno vžgale v podzavest.

Skozi njeno kulturno pluralnost, je sporočilo skupine Massive Attack nujno politično in kulturno uporniško, kar so predvsem poudarili skozi vizualno plat, ki je tako na globalni kot tudi lokalni ravni, in torej tako v angleškem kot tudi v slovenskem jeziku preizpraševala razliko med avtentičnim in neavtentičnim, iskrenim in ciničnim, pristno popularnim in bleščeče komercialnim, potencialno uporniškim in nujno prilagojenim, realnim in utopijo, v končni fazi med umetnostjo in zabavo.

In torej, naj povežem začetni citat z zaključno mislijo, ki nam jo v duhu tega časa subverzivno sporočajo tudi Massive Attack ter mnogi drugi: Povejte, kar si mislite. Vaš glas šteje!

Delta Nu

 


  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS
11 x komentirano
  • jaz je rekel/-la:

    He, he,… Jaz grem v nedeljo v Padovo. Tam ne bo vrste za vstop, lahko poslušaš koncert s pijačo, redarji te ne 5 min po koncu mečejo ven, (običajno) je boljše ozvočenje,….

  • monika je rekel/-la:

    Jaz pa sem bila v Ljubljani, brez čakanja v vrsti, na odličnem prostoru s popolnim razgledom nad dogajanjem na odru, brez vip karte, po koncertu me niso metali ven, ven sem prisla nepolomljena, tako kot prej notri, redarji mi niso nič hoteli, voda jim ni dišala. Ker nisem zvočni mojster, se mi ni zdelo, da bi bilo z ozvočenjem kaj narobe… Bilo je superbe!
    Mogoče bi drugič kaj takega poskusili tudi vi, Jaz in drugi.

  • jaz je rekel/-la:

    Lepo,
    mene pa zadnjih 15 let ne pustijo več na prizorišče s pivom.
    Večkrat se je že zgodilo, da smo po koncu koncerta naročili v preddverju pijačo, da bi malo pokomentirali koncert, pa je kmalu kordon varnostnikov zahteval, da nemudoma zapustimo prizorišče.
    Glede ozvočenja pa, vsak ima pač svoja ušesa.
    Zato grem vedno raje na koncert v katero od sosednjih držav, če se bend tudi tam ustavi. Na srečo je slovenija majhna, tako da ni daleč do meje.

    ps.:
    Cena karte je bila v ljubljani v predprodaji 39€, v Padovi pa je 34,5€

  • Joe je rekel/-la:

    Ma gužva v LJ je klasika, ker organizatorji ne znajo dveh vhodov hkrati realizirat. Sej je v tujini enak pregled, samo vhodov je več.

    Sam moram rečt, da sem stal ob mix-pultu in v krogu meter od mene ni bilo nobenega človeka. To da jasno vedet, da Križanke tudi približno niso bile prebukirane. Več kot enkrat je bilo tako, da se ves čas koncerta človek tudi prestopit ni mogel, pa bi bilo hudo grozno, če ne bi bila muzika tako dobra :)

    Sem pa sam od koncerta pričakoval več. Že bežen pogled na kak posnetek s turneje pove, da je bila v LJ uporabljena svetlobna tehnika le manj kot četrtino sicer uporabljene, ozvočenje je nekajkrat prebilo in vzpostavilo splošen hrup namesto glazbe, dokler se tehniku za mix-pultom ni zdelo reglerja malo dol potisnit. Pevka s country ambicijami je bila daleč pod nivojem ostalih članov benda in so jo tudi primerno bremzali.

    Mah… res smo eni bananci :)

  • jaz je rekel/-la:

    Lani sem imel priložnost primerjati koncerta Gotan Project v Zagrebu in Ljubljani. V Zagrebu sta bila dva bobnarja, v Ljubljani nobeden. Pa tudi sicer je bilo v Križankah precej manj nastopajočih, manj efektov, slabše ozvočenje (OK, to je lahko subjektivna ocena). Skratka, pri nas se organizirajo koncerti z B ekipami za cene vstopnic A+.

    V Križankah obstajajo zadaj proti Aškerčevi še ena vrata, katera bi lahko izkoristili vsaj za izhod, če že ne za vhod. Ampak kaj bi se organizatorji trudili, saj tako ne bi zaslužili nič več! Boli njih, če obiskovalci zaradi čakanja v vrsti zamudijo pol koncerta…

  • jože je rekel/-la:

    js sm pa šel za križanke spil dva piva, pa splezal čez zid not… Ni blu gužve, niti vrste ne :=) za zastonj je blu super, da bi dal pa 35 € pa ni šans…
    lp

  • duko je rekel/-la:

    A je bila to muzika?

  • füki je rekel/-la:

    bedda dolgoçasna jajca

  • / je rekel/-la:

    Sicer koncert je bil OK, sam proti unem v Zagrebu pred leti je bil najmanj za faktor 2 slabši. Sicer mi ni blo žal dat tistih 40€, sam če zdej pogledam nazaj bi bla primerna cena za to kar smo dobil kaki 25-30€. Ampak ajde-dočakal smo Massive v Ljubljani in tut to šteje za nekaj :)

  • Dejan Zajec je rekel/-la:

    @jaz: kako do kart?

  • jaz je rekel/-la:

    Uh, preko interneta, ampak jih nisem jz kupil, tako da ne vem url-ja.
    Išči po googlu z gesli “massive attack” padova biglietti.

    lp