28. maj, 2009 | Vest

O željah študentov - Tjaša Korelc

O željah študentov/tk, komentar dneva - Tjaša Korelc.
  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS

Smo humanisti in humanistke. Človeški, v ospredje postavljamo človeka, posameznika-posameznico. Izražamo veliko zaskrbljenost nad svetom v katerem živimo in v pravem duhu humanizma ohranjamo nekaj upanja na možnost drugačnega in boljšega sveta. Pa je res tako? Ali nas res skrbi svet v katerem živimo in ali nam je res mar za spremembe trenutnega družbenega stanja. Smo res tako optimistični, kot so bili humanisti 14.,15. in 16.stoletja, ko so ponujali alternativo fevdalno-cerkveni ideologiji.

Ali si sploh še zaslužimo naziv humanisti-humanistke in ali ni že čas, da humaniziramo humanizem. Ali ni čas, da znova ugotovimo, kakšna je vloga avtonomnega posameznika-posameznice, ali ni čas, da si povrnemo vero v človeškost in ali ni čas, da izoblikujemo pozitiven odnos do sprememb. Najpomembnejša lastnost avtonomnega posameznika-posameznice je prav pripravljenost na spremembe in tveganje. Se počutite avtonomno? Ste pripravljeni tvegati? Ste za spremembe ampak ne bi tvegali?
Seveda ne, saj se morate za to odpovedati številnim materialnim stvarem, ki jih imate tako radi in še povrhu vsega bi se morali odpovedati sebičnosti.
Podcenjujete svoje zmožnosti in podcenjujete zmožnosti vaših prijateljev, znancev, sodelavcev, sošolcev in kolegov in podcenjujete vašo skupno moč spreminjanja družbe.

Vas res ne moti, da je vaš uspeh odvisen od tega, kako se boste prodali in ste le še prodajno blago.
Zato je nujno znotraj univerzitetnega polja ohraniti kritično-refleksivni habitus kot konstitutivni del avtonomnega znanstvenega polja (Taja Kramberger). Takoj je potrebno razgaliti, uničiti in dokončno zavreči neoliberalistično paradigmo na univerzi in širše.

Naj nam bo cilj ustvarjanje kritičnih posameznikov in posameznic, ki se bodo borili za humanistično družbo v pravem pomenu besede. Ne skrivaj se! V strahu za lastno preživetje ne pristajaj na kompromise . Dvigni glas in misli kritično. Angažiraj se, vzpostavi tiste izgubljene družbene vezi, ki temeljijo na solidarnosti, vzajemnem sodelovanju in vzajemni pomoči. Zbudi se, čas se je iztekel.

Tvoja poglavitna naloga v življenju je roditi samega-samo sebe.

Brala: Tjaša Korelc

 


  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS
34 x komentirano
  • MEFISTO je rekel/-la:

    Če prav razumem TJAŠO, je za ukinitev FDV.

  • Zbik je rekel/-la:

    Mefisto, narobe si razumel. Tjaša se zavzema za to, da bi tudi moški rodili. Po možnosti samega sebe.

  • mina je rekel/-la:

    tjasa ni z FDV ampak iz Kopra, Fakulteta za humanisticne studije, UP

  • nemormverjet je rekel/-la:

    Ne morm verjet kera kura je ta ženska.. omg…
    in kakšne to govori….

    pa kaj dela ta fhš iz folka… pere glave…. totalno…

    avtonomnost, kamere… vi ste vsi oprani…. žalostno, ampak smešno!!!!

  • luka je rekel/-la:

    isto sranje drugo pakovanje…

  • Dvorni pisar z licenco je rekel/-la:

    “Zato je nujno znotraj univerzitetnega polja ohraniti kritično-refleksivni habitus kot konstitutivni del avtonomnega znanstvenega polja. Takoj je potrebno razgaliti, uničiti in dokončno zavreči neoliberalistično paradigmo na univerzi in širše.”

    Prevod:

    Nujno je potrebno velikodušno državno subvencioniranje študijev sociologije, antropologije, filozofije in politologije, da bomo ustvarili oz bolje rečeno ohranili dovolj veliko skupino “izobražencev” ideologije.

    Ti se bodo potem seveda poavantgardili (ker bodo pro forma sicer izobraženci, dejansko pa brez koristnih znanj), hodili na aprilske maškarade in nasploh peljali nazadnjaško produktivno rajo v svetlo neosocialistično prihodnost.

  • Dvorni pisar z licenco je rekel/-la:

    A “kritičnega posameznika, ki se bori za humanistično družbo” bi ti ustvarjala?

    Povsem neproduktivno…Korejci vas bodo vedno zdaleč prekašali.

  • MEFISTO je rekel/-la:

    Svoje stališče do ukinitve FDV utemeljujem s prezadnjim odstavkom Tjašinega komentarja.

    Ko bodo namreč na FDV začeli vzgajati kritične posameznike, ki se bodo borili za humanistično družbo v pravem pomenu besede, bodo že krave telile piščeta in kure valile teleta.

  • angelinA je rekel/-la:

    kaksna utemeljitev ukinitve fdv-ja????
    pa kaj vi govorite, kdo je omenjal ukinitve fdv???
    joj, butast folk ste…

  • Carlos Contreras je rekel/-la:

    In od kdaj na FDV-ju predavajo - ali trdijo, da predavajo - humanistiko?

  • angelinA je rekel/-la:

    TA PUNCA NI FDV :) TA JE FHŠ;KOPER- VELIKA RAZLIKA!!!!

  • Osebnitrener je rekel/-la:

    Dvorni pisar, kaj pa to so: “koristna znanja”? In kako jih ločiš od nekoristnih?

  • MA je rekel/-la:

    Dvorni pisar: ne sodi stvareh, o katerih nimaš pojma. S tem samo kažeš svojo omejenost. Sociologija, antropologija in filozofija so pomembne vede, nepogrešljive pri elitnih študijih, kot je recimo magistrski študij kognitivne znanosti.

  • MEFISTO je rekel/-la:

    Po njeni omejenosti bi sklepal, da se ANGELINA diči z diplomo FDV.

  • nejc je rekel/-la:

    Po tvoji omejenosti bi sklepal, da ti tudi.

  • MEFISTO je rekel/-la:

    NEJC, šteje le prvi udarec, vse ostalo je le bedasto ponavljanje.

  • J.S.Mill je rekel/-la:

    Enostavno ne morem verjet, kako ste lahko vsi tako nadrkani in negativni brez kakršnegakoli pametnega razloga. Za polovico ljudi tle gor je verjetno dovolj, da jim človek pokaže prst pa so se verjetno pripavljeni na licu mesta razstreliti. A je toliko važno, kdo ima kakšno diplomo in kakšno je vaše mnenje o ustanovi, ki je nekomu to diplomo dala? Ugibal bi, da ne. Po postih sodeč, bi tudi lahko sklepal, da ste vsi nenormalno izobraženi in vam svetujem, da se ponoči dobro zaklenite, da vas in vašo pamet, kdo ne ukrade. Pa saj ni nič čudnega, da Slovenija čedalje bolj postaja podobna nekim Butalam. Sami sebe poanalizirajte tako, kot delate to z ljudmi, ki se izpostavijo s sliko in besedo. Stoka provinicionalna! Dva boga milijona nas je in verjetno je potrebno vaskega, ki vsaj malo pomoli glavo iz te sivine takoj ubit, a ne. Samo zato, da se boste posamezniki počutili bolje v svoji lastni koži. Da vas ni sram, dežurni pljuvalci! Sicer pa, raje kot da blatite, se vprašajte: kaj pa sem sam naredil tako velikega, da sem lahko tako suveren v lastni sodbi? Sem prepričan, da večina od vas, pljuvalci, niste naredili prav nič. V kolikor je pa vaš prispevek naši skupni družbi res tako velik, in vam posamezniki v družbi zasluge odrekajo, se vam godi takšna ali drugačna krivica; če je tako, se vam pa seveda opravičujem…

  • MEFISTO je rekel/-la:

    Še osnovne šole se po kvaliteti močno razlikujejo, še bolj pa fakultete, od karerih so nekatere docela odveč.

  • Jerry je rekel/-la:

    Sem za spremembe, ampak ne bi tvegal…morda je to najbližje stališča individuma dandanes…
    res dober komentar, bolj kot samokritičnost vas humanistov in potrebe po humaniziranju humanizma vidim sporočilo širši javnosti,(univerzitetno stališče tukaj me komaj zanima, te vede so bolj za zmedo kot neko zdravilo družbi) izkoristite svoj individum…
    no, dejstvo je, da ga lahko, to da imamo možnost veliko pomeni, določen del ljudi to možnost tudi koristi… učinku črednega nagona pa se bo težko izmuzniti kadarkoli, je skoraj nemogoče…tudi odpor, upor in revolucija žanje uspeh na principu črednega nagona… tako da iz ene manipulacije lahko zgolj pljujemo v drugo…ampak kar se tiče individuma, pa ima prosto pot…če se tako odloči. In smo vsak svoj individum, nekateri tega ne vedo, nekateri vedo a ne koristijo, nekaj pa jih je tudi takih, ki svojo pravico individuma koristi široko in žanje uspehe…rojeva samega sebe.

  • en_tipson je rekel/-la:

    Se strinjam s sodbo gospoda Johna v 17. postu…dežurnih pljuvačev je v naši lepi domovini absolutno preveč. Pa še preveč časa imajo, kot kaže.

    18….MEFISTO (all caps), katere fakultete so pa po tvojem docela odveč in zakaj?

  • Tjaša-ki je brala je rekel/-la:

    hm, vidim, da sploh ne berete tisto, kar je pomembno….tisti, ki govorite o raznih kurah, ste navadni šovinisti. Besedilo ni moje, stojim pa za njim skupaj s svojimi sošolci in sošolkami, ker sem se ponudila, da ga bom prebrala…pa poskusite reflektirat določene besede in potem napišite tehten komentar, ne pa jodlat v prazno…
    stvar je bila namenjena širši množici

    blondinka :D

  • Che-camerados je rekel/-la:

    jazt pa pravim da, je Tajša ful dobr povedla… k masa sploh ne kaperate k vas kapitalisti iskoriščajo. oni pa majo keša, pa politko vi pa nimate niti hrano zase.

    vsi ki se, uasjate najprej pomislte kok ste lahko vesel da mladina misl s svojo glavo. čreda.

    Bravo komentarju!

  • NoMercy je rekel/-la:

    kamermanu/ki dve okoli kepe … najboljšega dela bralke ne zna izpostaviti v prvi - gro plan

  • študent je rekel/-la:

    Sem študent fakultete in se tako kot večina mojih sošolk in sošolcev na fakulteti smamujem napisanega na komentarju.

    Očitno je da neka peščica alternativcev želi doseči spremembe v njihovo korist in zaradi tega trpi ugled fakultete.

  • nemormverjet je rekel/-la:

    Študent BRAVO!!!! Najboljši in najbol resničen komentar, kar sem jih prebrala!!!

  • MEFISTO je rekel/-la:

    Katera fakulteta je zahtevnejša, FDV ali Filozofska fakulteta?

    Poznam namreč junaka, ki mu še ovac ne bi zaupal v pašo, pa je FDV končal v predpisanem roku, za diplomo Fiklozofske fakultet pa je celo minister za visoko šolstvo potreboval kar dve desetletji.

  • valerija je rekel/-la:

    HUMANISTIČNI MANIFEST, Koper, maj 2009

    KDO?
    Nesprijaznjeni in nesprijaznjene, ki se zavedamo svoje odgovornosti do družbenih razmerij, katerih del smo.
    ŠTUDENTI SMO POLITIČNO TELO !

    KAJ?
    Potrebno je razgaliti, uničiti in dokončno zavreči neoliberalno paradigmo, v prvi vrsti na univerzi, slednjo pa vzpostaviti kot mesto kritične refleksije v družbi. To bo avtonomno in odprto intelektualno polje, v katerem družbeno-odgovorno delovanje ter kritična misel posameznikov in posameznic ne bosta preganjana, temveč bosta nujna pogoja za njegov obstoj in to bo prostor, ki bo dostopen vsem družbenim skupinam.
    BODIMO REALNI, ZAHTEVAJMO NEMOGOČE !

    ZAKAJ?
    Ker živimo v jalovi, skomercializirani in lažnivi družbi, ki »sproščeno« podpira najbolj zavrženi neoliberalizem, ko ta nasilno, izključevalno in hromeče posiljuje vse javne institucije in s tem vsem nam jemlje že pridobljene socialne pravice ter hendikepira kritični diskurz in družbeni angažma – edini miroljubni sredstvi odpora zoper vsakršno družbeno nasilje in represijo. Znotraj takšne družbene ureditve nastaja izprijeno akademsko polje, ki vse to molče in kimoglavo podpira, namesto da bi povzdignilo kritični glas nad take uzurpacije, posebej nad tiste, ki potekajo v njegovem lastnem okrilju.
    AVTONOMIJA NI DANOST !

    CILJ:
    Znotraj univerzitetnega polja odgovorno gojiti in ohranjati, kjer manjka, pa tudi vzpostaviti kritično-refleksivni habitus, se pravi, kritično naravnanost do družbenih dogajanj. Ta kritična naravnanost je hkrati glavni pogoj in konstitutivni del avtonomnega družboslovnega in humanističnega znanstvenega polja.
    Vzpostaviti kvalitetno univerzo, ki bo omogočala dostop do univerzitetnega polja, zlasti do univerzitetne izobrazbe, vsem družbenim skupinam.
    Ustaviti finančno spodnašanje univerzitetnega in raziskovalnega dela, kar povzroča zmanjšanje družbene vrednosti izobraženosti, onemogočanje svobode izobraževanja in zametovanje dosežkov dolgoletnega družbenega razvoja. Od resornega ministrstva zahtevamo, da vprašanje financiranja javnih univerz in javnih raziskovalnih zavodov znova zastavi na vladi, od vlade pa, da radikalno revidira svoja antiintelektualna stališča in se odpove neoliberalizaciji družbe (šolstva, zdravstva, pokojninskega sistema, sociale, itd.)
    UNIVERZA NI PODJETJE !

    KAKO?
    z različnimi akcijami, peticijami, branji, predavanji, večeri kritične misli, javnimi diskusijami, debatami, okroglimi mizami in ob nereševanju predstavljene problematike
    z zasedbo fakultet, študentskih organizacij in univerze
    Z jasnim zagotovilom, da vse udeleženke in vsi udeleženci akcij, reakcij (zagovornice/zagovorniki izboljšanja in ureditve avtonomnega akademskega/znanstvenega polja) ne bodo sankcionirane/sankcionirani, diskreditirane/diskreditirani ali kakorkoli drugače deprivilegirane/depriviligirani, oropani pravice do študija in/ali dela, ne zdaj in ne v prihodnosti, z nikakršnimi ukrepi.
    BREZ BOJA NI AVTONOMIJE !

    VSEBINSKA OPREDELITEV
    1. Zahtevamo POGOJE ZA vzpostavitev KRITIČNE MISLI in DEJANSKE AVTONOMIJE na UNIVERZI!
    2. Zahtevamo kvaliteten, strokoven in znanstven študij, ki bo za cilj imel nemoteno in kakovostno oblikovanje in delovanje znanstvenega polja in kritične misli!
    3. Zahtevamo socialni status in socialno okolje, ki bo vsem študentom in študentkam omogočal nemoten študij in razvoj kritičnega mišljenja!
    4. Zahtevamo takojšnjo razjasnitev in sankcioniranje vseh nepravilnosti in nezakonitosti na UP in na njenih članicah, ter odgovornost vodilnih oz. odgovornih oseb!
    5. ureditev položaja vseh zaposlenih NA UNIVERZI v skladu z že zapisanimi smernicami!

    Ad. 1 KRITIČNA MISEL in AVTONOMIJA

    · zahtevamo transparentno akademsko polje, odprto za kritično razpravo
    · zahtevamo univerzitetni prostor, ki ne bo ustvarjal ustrežljivih in znanstveno nekredibilnih študentov, asistentov, profesorjev in raziskovalcev, kar je sicer trenutna praksa.
    · zahtevamo prostor, v katerem bo sleherni posameznik na univerzi lahko javno izrazil svoje kritično mišljenje in ne bo podvržen pritiskom vodstva, oziroma se mu ne bo treba »zagovarjati« zaradi svojega kritičnega mišljenja.
    · zahtevamo profesorje, ki znajo zavzeti kritično stališče do dogajanja v visokošolskem prostoru in širšem političnem in družbenem polju.
    · zahtevamo kritiko »svetih krav«, nezmotljivih profesorjev in nezmotljivih teorij
    · zahtevamo omejitev zaposlovanja pedagoških in nepedagoških delavcev, ki so člani političnih strank, še posebej tistih, ki v strankah opravljajo različne funkcije
    · zahtevamo ločitev in ograditev univerze od političnih strank v državi in obsojamo tiste člane in članice delovnih teles in organov na univerzi, ki hkrati opravljajo tudi funkcije v političnih strankah
    · zahtevamo umik video-nadzora na območju celotne Univerze (odstranitev kamer)
    · zahtevamo umik Ameriškega kotička iz Univerze, ker se z vmešavanjem ameriškega veleposlaništva v univerzitetni prostor krši temeljna vrednota avtonomnosti univerze
    · zahtevamo študentsko organizacijo, ki se bo ukvarjala s študentsko problematiko in z družbenimi problemi in ne s svojimi profitnimi zavodi ter ne bo za dvoumno oznako »pretežno neprofitne organizacije« vodila povsem odkrito promocijo simbolnih in materialnih dobičkov posameznikov, ki se v imenu »zastopanja interesov študentov« ukvarjajo predvsem s tem, kako bi poskrbeli za svoj lasten zaslužek in kako bi univerzo ter študentsko organizacijo preoblikovali v podjetje
    · zahtevamo vrnitev študentske organizacije študentom (ograditev študentske organizacije od političnih strank v državi in javno obsodbo tistih članov in članic delovnih teles in organov na študentski organizaciji, ki hkrati opravljajo tudi funkcije v političnih strankah)

    Ad2. Kakovost študija (prevrednotenje/kritika bolonjske reforme) :

    · absolventski staž je nujni in sestavni del študijskega procesa, ki ne sme biti odpravljen, niti reduciran
    · strukturna preureditev študija na nivo, ki ga dejansko določa bolonjska reforma in ne na sedanji nivo posiljevanja našega visokošolskega sistema z nekompatibilnimi variacijami prepakiranosti staro v »novo«. Zahtevamo manjšo obremenjenost študentov, daljši časovni okvir predmetov, prevrednotenje predmetov, itd.)
    · zahtevamo ureditev slovenskega visokošolstva na način, da študent/študentka ni obremenjen/a z površinskimi zadolžitvami, ki ne prispevajo k njegovemu/njenemu dejanskemu intelektualnemu razvoju; zahtevamo dvig kvalitete izobraževanja (zaradi prehoda na bolonjski študij in povečanja obsega študija se zmanjšuje kvalitativna raven izobraževanja, v treh letih je potrebno predelati curriculum prejšnjih štirih let)
    · slaba implementacija bolonjske reforme je prav tako kriva za pretirano odvisnost medfakultetne in meduniverzitetne izbirnosti predmetov od finančne plati
    · zahtevamo prisotnost nosilcev predmetov na svojih predavanjih
    · zahtevamo javno razgrnitev rezultatov ocenjevanja profesorjev
    · slaba implementacija bolonjske reforme je rezultirala v le provizorični mobilnosti študentov in profesorjev, ker socialno ni omogočena dejanska uporabnost koncepta mobilnosti
    · zahtevamo več terenskega dela in strokovnih ekskurzij
    · zahtevamo ločen študentski prostor z vso tehnično opremo, z možnostjo tiskanja, fotokopiranja, ustvarjanja, druženja in študija.
    · prenehanje s pretiranim varčevanjem s prepotrebnimi materialnimi sredstvi (omejevanje fotokopiranja, uporabe papirja ipd.)
    · knjižnica mora biti temelj univerze in fakultet (namensko vlaganje v nabavo prepotrebnega gradiva, predvsem temeljne študijske oz. humanistične in družboslovne literature, obratovanje knjižnice čez cel dan in razmislek o neomejenem dostopu študentov in zaposlenih na fakulteti do knjižnice, računalnikov in podatkovnih baz)
    · zahtevamo razširitev spletnih naročnin na baze znanstvenih revij (JSTOR, oziroma tiste, ki so relevantne za humanistične študije)
    · zahtevamo daljši odpiralni čas referata
    · zahtevamo ločeni čitalnico in računalnico
    · zahtevamo več računalnikov v računalnici
    · zahtevamo daljši odpiralni čas fakultete in njej pripadajočih prostorov; fakulteta se zapre že ob 21.00 in od takrat je študentom onemogočen dostop do računalnikov, interneta, WC-jev, prav tako pa večnamenski prostor Foresterija nima pripadajočih sanitarij, kar onemogoča izvajanje obštudijskih dejavnosti po 21. uri
    · zahtevamo spoštljivejšo poslovitev od študentov diplomantov (»slavnostne« podelitve diplom potekajo brez prisotnosti rektorja, ki ima »nujnejše« opravke, v premajhnih in neprimernih prostorih »avle« (prehodni prostor med dvema prostoroma) - predlagamo večje amfiteaterske predavalnice, kjer fakulteta ne poskrbi niti za sedišča diplomantom, kaj šele staršem, mentorjem in drugim gostom)

    Ad3. Socialni status študentov/študentk:

    zahtevamo brezplačen študij na vseh stopnjah izobraževanja
    zahtevamo brezplačno zdravstveno zavarovanje za vse študente in študentke, ne glede na njihovo starost
    zahtevamo takojšnjo ureditev problematike študentskih domov oz. študentskih ležišč na Univerzi na Primorskem - izgradnjo študentskega naselja v Kopru, ki ne sme biti odrinjeno v suburbano okolje na periferiji, ampak mora biti sestavni del koprskega mestnega jedra
    zahtevamo študentske menze in prestrukturiranje študentskih bonov
    hendikepiranim je velikokrat onemogočen dostop do univerzitetnih prostorov, zahtevamo enakopraven dostop do vseh univerzitetnih prostorov za vse
    zahtevamo enakopravno sodelovanje in možnost odločanja, glasovanja predstavnikov študentov v vseh univerzitetnih organih
    zahtevamo javno obsodbo diskriminatornih izjav, praks in dejanj posameznikov na Univerzi
    zahtevamo ukinitev plačljivosti obveznih strokovnih ekskurzij in subvencioniranje vseh ostalih ekskurzij

    Ad4. Široka strukturna, funkcionalna, finančna in pravna problematika Univerze na Primorskem

    · strankarska opredeljenost ne sme vplivati na delovanje Univerze
    · zahtevamo odpravo nestrokovnega podajanja predlogov akreditacije študijskih programov Ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo (MVZT), ki je na obrobju veljavne zakonodaje; vodstvo univerze podpira izvajanje neakreditiranih študijskih programov ter je skoraj eno leto prikrivalo poročilo o nepravilnostih na UP Fakulteti za management Koper, ki jih je ugotovilo Delovno telo Skupine za nadzor
    · zahtevamo odpravo nepravilnosti pri postopkih habilitacij: komisija za izvolitve v nazive in senat Univerze naj bi podajala pozitivna mnenja k izvolitvam kandidatov, ki ne izpolnjujejo pogojev za izvolitev v naziv
    · zahtevamo odpravo klientelizma in korupcije na Univerzi (klientelistično kadrovanje rektorja in glavne tajnice ter spreminjanje kadrovskega načrta z namenom, da vodstvo zagotovi delovna mesta ljudem, ki so »politično primerni«. V mandatu sedanjega rektorja se je število redno zaposlenih strokovnih sodelavcev skupaj z vodstvenim kadrom povečalo iz 21 na 33 zaposlenih, stroški plač redno zaposlenih pa naj bi se s tem na letni ravni povečali za kar 64% (iz 445.947 EUR na 734.163,60 EUR)
    · zahtevamo odpravo šikaniranja nad zaposlenimi (tretjina od prvotno 21 zaposlenih naj bi zaradi šikaniranj in mobinga zapustilo rektorat UP. Vrstila naj bi se podtikanja, izvajal pritisk in nasilje, nalaganje prekomernega dela ter prisila k nezakonitemu delovanju )
    · zahtevamo nadzor in preiskave nad ustanavljanjem zasebnih visokošolskih zavodov iz strani zaposlenih na UP v krajih, kjer imajo članice UP svoje dislocirane enote
    · zahtevamo transparentno javno komuniciranje univerze brez laži in zavajanja
    · zahtevamo odpravo in javno obsodbo diktatorskih praks ustrahovanja študentov (študenti smo primorani najemati pravno pomoč ob razkrivanju nezakonitosti ter nepravilnosti na UP in se braniti z odvetniki)
    · brezkompromisno zahtevamo vsebinsko izboljšanje sodelovanja s Protikorupcijsko komisijo
    · zahtevamo enakopravno obravnavo študentov in njihovih predstavnikov v organih Univerze napram zaposlenih
    · zahtevamo odpravo neoliberalistične prakse posredniškega najemanja in plačevanja storitev, kot so varovanje, čiščenje, catering, organizacija prireditev itd. (sprememba sistemizacije)
    · zloraba pojma avtonomije za prikrivanje nepravilnosti in ostalih nečednosti tako na Univerzi, kot v širšem okolju, vzpostavlja bankrot akademske morale in izkazuje nespoštovanje na zgodovinski razvoj Univerze kot družbene institucije
    · zahtevamo, da se vzpostavi javno, do zakonov in akademskih vrednot spoštljivo delovanje UP
    · ugled univerze ne sme biti nad Univerzo

    Ad5. Ureditev položaja vseh zaposlenih na Univerzi

    · profesorji, asistenti, raziskovalci niso administrativni delavci!
    · zahtevamo ureditev zaposlovanja asistentov – ureditev zaposlitve za določen čas (vsaj triletne pogodbe, ki bi bile v skladu z obdobjem habilitacije)
    · zahtevamo odpravo izkoriščanja asistentov in mladih raziskovalcevzahtevamo višja plačila asistentom, mladim raziskovalcem in profesorjem

  • Niko je rekel/-la:

    Dragi študenti in ostali. Humanistika, to je lepo. Ampak to od tega samo po sebi ne bo kruha. Treba je delati. Konkretne produkte, v tovarnah, v podjetjih. Ustvarjati novo. Biti konkurenčen, biti boljši. Sicer nas bodo tujci prej ali slej pokupili. Sicer bomo čez 20 let živeli v Sloveniji, kjer bodo lastniki večine podjetij ali tujci ali pa ozek krog posameznikov. Ne misliti, da bo povprečen Slovenec v takih razmerah dobro živel. Ta prispevek Tjaše mi je všeč in mislim, da modro razmišlja. Zagotovo potrebujemo tudi humaniste. Vendar ne pozabimo, kaj je bistvo sodobnega sveta. Kapitalizem, lastništvo, moč, vpliv. Ne pozabimo na zlato pravilo, ki velja tudi v akademskem svetu: tisti, ki ima zlato, postavlja pravila.

  • sheVanka je rekel/-la:

    @Niko pravi: “Sicer nas bodo tujci prej ali slej pokupili. Sicer bomo čez 20 let živeli v Sloveniji, kjer bodo lastniki večine podjetij ali tujci ali pa ozek krog posameznikov. Ne misliti, da bo povprečen Slovenec v takih razmerah dobro živel.”

    Glej Niko, ne vem kako to, ma jaz te stvari opazam že sedaj pa nimam časovnega stroja, al pa kakšnih vizionarskih videnj. Ti tega nisi opazu?

  • valerija je rekel/-la:

    glede delanja in studentov: vecina studentov FHS-ja tudi dela za svoje prezivetje, v raznoraznih kavarnah, luki, gradbiscih, izkopavanjih, knjigarnah, restavracijah, trgovinah itn… Mislim da jih lahko stejemo tudi kot delavce…

  • Daniel je rekel/-la:

    Za uporabnika “nemoremverjet”: Kar se tiče “argumenta” ‘pranja možganov oz. glav’… Saj nam vsakodnevno nekdo pere možgane… Faks, TV, prijatelji, učitelji, trenerji, zdravniki itd. Konec koncev te nihče ne more v nič prisiliti. Sam deluješ kakor misliš, da je najbolje zate in za tiste, ki jih imaš rad pa tudi za druge. Če ti nekdo očita, da imaš oprane možgane, lahko ti tej osebi očitaš isto stvar. Kdo je pa tebi pral možgane? Če verjameš, da se nekomu, da ‘oprat možgane’, da jih ta samostojno ne more več uporabljati… Kako to, da jih ti potem lahko???

  • Nikolovski je rekel/-la:

    FDV je zakon! :)

  • Martin je rekel/-la:

    @Niko:

    Ne vem, čemu koristi ksenofobija, meni prav dol visi, ali me nateguje domač ali tuj tajkun. Tujca sta oba, opisano stanje pa je že vzpostavljeno. Povprečnemu “Slovencu” se v njem ne živi dobro (ne da je povprečje tisto, kar je važno).
    Kapitalizem ni nobeno “bistvo” kakšrnegakoli sveta, gre za razmerja moči, ne pa za nek teološki bulšit. Slednja so pa spremenljiva.

  • sanja je rekel/-la:

    sorry .. ne stekate nic .. prvo - zahteve so, za ta cas, absurdne. Ce ze zelite, se osredotocite na nekaj bolj realnega kot je zahteva po kakovstnem studiju na UP, popravek nepravilnosti ipd. najprej realno, nato vec. ne pa vsega takoj in zdaj - ostali boste praznih rok!

    sicer pa .. a ni malo pozno sedaj obuditi “smisel FHS-ja?” js ga namrec na tem faksu ne vidim. sm bila na njem in nimam nic - nimam dela, nimam znanja, ker mi ga niso dali, nimam smisla, ker ga nisem nasla. upala sem, ampak ga nisem nasla. in sem sla drugam, kjer imam vse to.

    drugi faks, drugi kraj, drugi studij - in sm nasla kar sem iskala - ZNANJE. Tega pa FHS NIMA!!!!!

    kaj lahko da en antropolog, slovenist, geograf, filozof ali zgodovinar v casu svetovne gospodarske krize druzbi, ljudem in sebi???? kaj zna delati? pa prosim pustimo stat natakar, prodajalec - to zna vsak (ali skoraj vask). kaj lahko da nekdo, ki je antropolog in kaj ta clovek zna? zna urejati papirje? kreirati delovna mesta? urejati pravne tezave ljudi? al zna sam blodit? blodit? in se enkrat blodit?

    jaz sem za to da se FHS UKINE