15. oktober, 2009 | Igor Bizjan

Zakaj je ljudi sram priznati, da gledajo kmetijo

  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS

“Vzgoja vojaka se začne s tem, da se mu prepove veliko več kot drugim ljudem. Najmanjšim kritikam sledijo hude kazni … a v večini vojakov, zlasti našega časa, je na skrit način ves čas prisotna, to je disciplina napredovanja. “
E. Canneti

Zadnji sem, ki bi smel kritizirati te simpatične, pogojno slavne  ki se pred očmi vesoljnega slovenstva borijo za čast, medijsko slavo in denar. Pred osmimi leti sem privolil, da se bom celotni Sloveniji predstavil kot plejbojski ekspert, lovec na ženske v oddaji Odklop, strokovnjak za vprašanja osvajanja. Stvar sem pervertiral tako, da je iz osebne izpovedi nastala kvazi psihoterapevtska seansa, v kateri je bila pod vprašanje postavljena vsa mačistična napihnjenost, celo trdota povprečnega slovenskega penisa, ki bolj uživa pri govorjenju o seksu in namigovanju, kot pa v resničnih posteljnih vragolijah. Zakaj ljudje na stara leta začnemo neusmiljeno kritizirati okolico je bilo jasno že v časih stare Grčije, ko so se pritoževali nad to neznosno družbeno situacijo, da o krizi srednjih let, ko nismo več tako zanimivi posteljni partner za navdihnjene mlade device, sploh ne govorimo!

Štos interaktivnih snemanj v živo je nezavedna, vojaristična želja po ogledovanju, saj vsi komaj čakamo, da se bo udeležencem strgalo, da bodo vse povprek začeli fukati kot utrgani (glej Lars von Trierjeve Idiote), da bodo končno prestopili okove navidezne vljudnosti, izvlekli nabrekla spolovila, navlažene vulve pa bodo sprejele užitek v urnebesni samopozabi, v bistvu vseskozi čakamo na sanjski trdi pornič. Zgodi se jasno nič, a le mimimalna možnost perverznega zdrsa nas ujame v odvisnost pogleda.

Kako šov poteka? Dvanajst  ljudi skupaj živi in dela pod budnim očesom kamer 24 ur na dan, medtem ko delajo na kmetiji za lastno preživetje in jim scenaristi dajejo najrazličnejše naloge in zadolžitve. Vsak teden v dvoboju nekdo izpade, od začetnih ducat umazancev (spomnimo se odličnega Pechimpoevega filma) bo ostal samo ultimativni zmagovalec, ki ga sotekmovalci in gledalci ne bodo izločili. Moje izkušnje s sensitivity treningom kažejo, da bodo nekateri udeleženci, posebno zmagovalec, imeli velike probleme pri prilagajanju na vsakdanje življenje, možno je, da bodo imeli resne osebnostne motnje, njihov patološki narcis bo na koncu poražen, saj zaradi mediokritetnih sposobnosti nikoli več ne bodo presegli te v nebo vpijoče medijske atrakcije. Pogled drugega ne more nikoli do konca zapolniti osebnega strahu pred minevanjem, groze samo niča, neznosne zazrtosti v prazno lupino kozmosa, vsak izstop iz normalnosti se ponavadi drago plača, saj naš živčni organizem ne prenese konstantnega, povečanega stresa na dolgi rok; spomnimo se samo tragičnih zgodb adrenalinskih in drogeraških odvisnosti.

Biti v središču pozornosti za vsako ceno, izkoristiti 15 minut warholovske slave ne glede na okus, pravo mero in dostojnost, razčlovečiti svoje sanje in hrepenenja, pokazati celemu svetu bedo vsakdanje eksistence. Svoje male strahove vkleniti v ris rumenega zabavništva, biti opazen, biti cenjen. Notranjo praznino nahraniti z očesom kamere, biti v središču gladiatorskega boja vsakega proti vsem, to je etični kodeks resničnostne arene, govoriti prijazne besede o povezanosti skupine, puhlice o žalostni izgubi najšibkejšega člena se v hipu sesujejo v prah, ko je potrebno izločati, da ne boš izločen, čisti brutalni kapitalizem, prignan do skrajnega, ekološkega roba. In zakaj vse to z užitkom gledamo, zakaj ne ugasnemo te hudičeve škatle, ki nam hromi čute, zakaj nas tako neznosno privlačijo tuje perverznosti, drobna podtikanja, tragikomični spodrsljaji. Se bojimo gluhe samote, smo res globoko v duši tako nezadovoljni z ritmom vsakdanjosti, si tudi mi želimo medijske slave, prepoznavnosti, zavistnega pogleda v očeh drugih. Na trgu vsakdanje borbe za obstoj smo vsi po malem postali ekshibicionisti, naše delo je nadzorovano, po delovnem uspehu smo plačani in cenjeni. Generacije novodobnih ultra podjetnikov ne bodo šle skozi primordialne travme, ne bodo jih več zanimali freudovski spodrsljaji, nerešene travme iz otroštva in njihov učinek na dozorevanje, pesniško, hamletovsko iskanje lastnega, posebnega prostora v svetu, kot direktor nacionalnega inštituta za varovanje zdravje bodo iskanje življenjskega smisla označili za bluzenje, vzeli tabletko proti depresiji ali se odpravili na kognitivno vedenjsko terapijo, skratka, dušo bodo naravnali kot polomljen ud.

Kje je prostor za Kocbekov strah in pogum, Huxley se v strahu pred krasnim novim svetom obrača v grobu, globoko smo zabredli v orwellovsko leto 1984, antiutopični roman se dogaja tukaj in zdaj. Veliki kapital nas vseskozi usmerja in nadzoruje, naše potrebe in skrivne želje ugotovi pred nami, želi, da se imamo vseskozi dobro in da neskončno uživamo. Danes ljudi ni več potrebno pošiljati v sibirska taborišča in na Goli otok, da bi jih obvladovali, če hočeš biti uspešen na trgu dela, moraš biti čim bolj podoben drugim, ne smeš izstopati s posebnim ustvarjalnim odnosom do ukrojene resničnosti, razen če pripomoreš k medijski prepoznavnosti produkta, osamljena gomila bo izpljunila tvoj posebni konzum.

Kaj sem stari, napol impotentni nergač napravil iz na pol slavnih kvazi zvezdnikov, ranjenih ljudi, ki si samo želijo, da bi jih nekdo sprejel, takšne kot so, da bi jih nekdo imel rad…?

Igor Bizjan
 

 


  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS
41 x komentirano
  • Mimi je rekel/-la:

    Dobra refleksija. :)
    Mestoma se ne strinjam oz. mislim drugače (ali bi kaj dodala itd.), vendar mi je vseeno všeč kot celota, še posebno lep pa je zaključek. :)
    (* sem 1x obljubila da nom več tečka in nom več *lektor*, vendar pri imenih oz. avtorjih smo pa vseen lohk mal bolj natančni, namreč kaj se je zgodilo s Samom Peckinpahom? Itak pa še, če govoriš o filmu Dirty dozen, ni Peckinpachov, pač pa Aldrichov)

  • Bor je rekel/-la:

    Glede na stopnjo nadzorovanosti, bi lahko rekli, da smo vsi na istem, razlika je le v številčnosti publike.

    Tudi Slovenija je kmetija, EU pa POP tv :)

  • NoMercy je rekel/-la:

    vseeno pa še vedno ne vemo zakaj ena enemu da drugemu pa ne :P
    ko bomo to razrešili in v naprej vedeli pri kateri ga bomo brez “muke & muje” namočili v prvem šusu želje, tudi takega pavijanstva ne bo več treba izvajati :)

  • Vojer je rekel/-la:

    Zoo je out, Kmetija je in. Tako gre to.
    Jest jo gledam, rad se naslajam nad bedarijami nastopajočih.
    “Jaoo, kak sam glupa, ha-ha, ha!” je reklo Salome.

  • Mimi je rekel/-la:

    Res je, Bor, sej itak lohk že spremljamo resničnostni politični show, pravzaprav bi bil Kmetija kar v redu naslov. :D Štalo mamo, gnojenje tudi, vsi možni predstavniki živalske farme so na broju.. skratka, ni da ni. Aja, razen jajc je žal bolj mal. :))

    • NoMercy je rekel/-la:

      glej tretji program nacionalke

    • Mimi je rekel/-la:

      Ja, NoMercy, sem tud na to pomislila in hotla vključit v svoj komentar, pa sem hotla bit karseda kratka. ;)
      (namreč da smo morda prvi, ki smo tako dosledni v beleženju, pa tolk gorečni, da nas dnevno ultra zanimajo tud resničnostni showi iz leta dva pa tri :D)

  • NoMercy je rekel/-la:

    še največji hec pa je, da ljudje padam/jo na izraze kot: ekskluzivno, šokantno, … okraski, ki sami po sebi ne povedo nič :P

  • angie je rekel/-la:

    Drži, dobra refleksija in lep zaključek, ki najbrž ni daleč od resnice. O Kmetiji imam sicer samo vtis, da približno vem, kaj je to, v tisti oddaji je ravno govorilo ono - Salome…kot je Vojer odlično opazil in uporabil srednji spol…v oddaji so obirali - v njeni odstornosti - tisto Salome in govorili kot o tečni, zahtevni napol ženski, kadar so skupaj, ravnajo kot da je ženka, v kratkih hlačah je videti kot dec in tudi dela kot moški…,
    Vsekakor zanimiv socialni eksperimet za sodelujoče, četudi ‘igrajo’ sebe, kadar so kamere vključene, a ne morejo povsem iz svoje kože…Oddaje je očitno dobra molzna krava za poptve, saj je epp prekinitev čez vsako razumno mero, kaj pa naj bi ime(l)i od tega gledalci, pa ni povsem jasno
    Mogoče ve to Mimi.

    • Mimi je rekel/-la:

      ? :) Ne štekam zakaj naj bi jaz vedela kaj več, Angie. Nimam se ravno za gledalca, sem jo pa gledala 3x, da vidim, za kaj gre (da bom lohk šinfala ;)), zanimal pa me je še bolj kot akterji odziv gledalcev, zato sem par dni precej srfala in brala odzive, ki so pravzaprav pričakovani, a vseeno so me užalostili, nekako, namreč; v kakšni družbi smo, živimo?
      Grozljivo.
      Mi je pa pač zanimiv ta fenomen (clo ene par filmov je blo na to temo, no zame najbolj navdušujoč vsekakor Trumanov show), tko, iz psihološkega vidika…
      Pač gledanje ‘poskusnih zajčkov’ v nekakšnem *raziskovalnem laboratoriju*….
      Resničnostnih showov pa sicer ne spremljam (nisem nobenega do zdaj, sem pa prav tko pogledala kako oddajo, da sem vidla, za kaj gre oz. ko me je kaj ‘pritegnilo’, četudi v dejansko šokantnem smislu, pri čemer seveda ne mislim golote, pač pa lansko kmetijo, kjer so dejansko eni metali kamenje! :O - no ko sem to vidla v eni reklami, sem potem gledala to eno epizodo in tudi mal posrfala po odzivih…) - sploh nisem voajerski tip, niti malo.
      Prvič sem po naravi bolj taka, da ne uživam v zadregi in brukanju drugih, drugič pa ker mam sama s sabo dovolj za opravt in me bolj zanimam jaz kot pa da gledam dolgočasne al nezanimive lajfe drugih. ;)

    • NoMercy je rekel/-la:

      angie je bil/a blizu:
      oddajo pač stlačijo med epp_e - simpl.
      Komercialka pač dela tisto kar se prodaja oglaševalcem.
      Upam, da nihče ne pričakuje od PROPLUS_a, da bo šel delati Hamleta ali pa razpravo o parjenju polžev.

    • Bor je rekel/-la:

      Meni so pa simpatični kako se borijo proti sistemu :)

      Da jim je POP TV sovražnik, in tisti svetohlinski zajebanci komentatorji.

    • angie je rekel/-la:

      Mimi, se strinjam, lahko se Kmetijo pogleda tudi kot socialni eksperiment. Tudi mene so tja zapeljali z neko reklamo z inserti iz oddaje, reklame pa so me tudi kmalu odpeljale daleč, daleč stran…

    • angie je rekel/-la:

      Bor, zakaj mešaš šmorn z pasjimi kakci? Ostani pri eni zadevi.

    • Bor je rekel/-la:

      Ne morem :), poglej ga Hobita :)

      Verjetno lahko le sanjamo, da bi kakšen A(anal)kanal ali pa RTV posnel intervju z njim.

      Faking Obama salama non-stop.

      http://www.youtube.com/watch?v=xCb-FtRJc0M

    • Bor je rekel/-la:

      In Kresalica joka, naj še za bankirje spusti kako solzo, ker ljudje so lačni in zapiti s šmarnico.

  • luka je rekel/-la:

    kmetijo gledamo vsi, vsak dan, na poročilih…

  • smoger je rekel/-la:

    Ljudi je sram priznati, da je ne gledajo.

  • Radio Erevan je rekel/-la:

    Radio Erevan – Izpostava Ljubljana

    1.vprašanje: Ali je res najbolj znani predsedniški pes dobil največ glasov kot kmetijska najboljša žival?
    Odgovor: Načelno je na kmetiji res zmagal Artur, predsedniški…vendar ne pes, temveč kandidat in sicer kot najbolj živ, ne kot najboljša žival. Zamenjava med psom in doktorjem meta-znanosti je razumljiva, ker je javnost oba spoznala brez hlač.

    2.vprašanje: Ali res ne zaseda odbor državnega zbora za kmetijstvo, kadar je TV kmetija, zato da bi poslanci spoznali stanje težav podeželja in jih odpravili?
    Odgovor: Načelno takrat res ne zaseda odbor, vendar tisti za ugotavljanje premoženja, da bi poslanke spoznale težave s stanjem premoženja brezhlačnika iz prejšnjega odgovora in jih odpravile. Poleg poslank so po ustavni pravici do enakih možnosti do tega upravičeni tudi morebitni drugače usmerjeni poslanci, ki jih zaradi varstva podatkov na smemo navesti; lahko pa navedemo njihovega prijatelja Srečka, katerega drugače usmerjeni nastop v državnem zboru še vedno odmeva, zlasti med mladino in sodstvom.

    3. vprašanje: Ali je res, da je med norcem in genijem samo tenka črta, ki ju loči?
    (Morebitna povezava s prvim odgovorom bi bila povsem naključna.)
    Odgovor: Načelno je res med norcem in genijem samo tenka črta, vendar ju ne loči, marveč povezuje, ker nista vsak na svoji strani črte, temveč vsak na svojem koncu črte. Črta pa ni kar navadna, ampak premica. Izjemoma je lahko tudi poltrak, kadar sta oba na robu svojih razredov in je tako običajna medsebojna razdalja razpolovljena.

  • asd je rekel/-la:

    p*zda se delate ene pametnjakoviče s temi komplicirani stavki. hočete se počutiti vzvišeno naproti “debilom”, ki gledajo kmetijo.

    jaz gledam kmetijo, edina stvar, ki jo gledam na tv (pravzaprav pogledam na internetu, je brez reklam, pa še gledam kadarkoli hočem). meni se zdi dokaj kvalitetna stvar (vsaj dokler bo artur not s svojimi komentarji). sem človek, ki rad gleda resničnostne stvari (dokumentarce in podobno). kakšen nerealne pravljice kot lord of the rings so meni pa totalen dolgčas. torej: pohvala popu, da je zmožen narediti tako kvalitetno stvar. to redko vidiš v sloveniji. seveda samo posnemajo iz tujine, če bi bili slovenci sami zmožni kaj takega si izmisliti bi bil pa ćudeš.

  • PRIMOZ je rekel/-la:

    MENE JE VČASIH SRAM, KER NE GLEDAM

  • zirosi je rekel/-la:

    Kmetija je v primerjavi z Dnevnikom na nacionalki kot romantična komedija napram bukake pornaklu - Mario pa bi se v tej ligi lahko primerjal kvečjemu z živalskimi porniči.

    Obstaja pa določena pomembna razlika med izdelki porno industrije in tem, kar nam ponujajo naši servisi za vsebine v škatlah za idiote: med porniči ni reklam in človeka lahko celo nekoliko zrajcajo, gledanje slovenskih TV izdelkov pa je čista zguba časa in energije.

  • jurij je rekel/-la:

    mah to so zastarele neumnosti, če hočem gledat ljudi, ki fukajo, gledam zastonj porniče na netu… sploh so pa te resničnostni šovi prav fajn, bolj zabavni od vsakega “razvedrilnega” programa

  • Mimi je rekel/-la:

    No Igor, nihče ne “fuka”, ampak zdej se bodo (kot nam nekak predočajo) začel počas tepst. :o|