24. junij, 2008 | Vest

Komentar - Srečko

O selitvi Šentjakobskega gledališča, komentar - Srečko Kermavner.
  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS

Mestni svetniki bodo v ponedeljek med drugim sprejemali tudi predlog Strategije razvoja kulture v MOL 2008 – 2011. Dokument, ki ga naše glavno mesto vsekakor potrebuje. Vendar pa se je po osnutku, ki je bil nedavno v javni razpravi, vanj zadnji hip prikradla tudi spremeba s katero se nikakor nočemo in ne moremo strinjati. To je izgon vrhunske ljubiteljske gledališke hiše, Šentjakobskega gledališča Ljubljana iz dvorane in prostorov, v katerih deluje že več kot 75 let.
Popolnoma razumljivo je, da so se v vseh teh letih Ljubljančani in Ljubljančanke ter ostali obiskovalci najstarejšega repertoarnega amamterskega gledališča v Evropi, ki jih je , mimogrede, samo lani bilo več kot 30 tisoč, na to lokacijo navadili in zanje, Šentjakobskega gledališča drugje ni in ne more biti.
Šentjakobsko gledališče Ljubljana od nekdaj predstavlja vrh amaterske gledališke ustvarjalnosti v mestu, državi in v Evropi, je dobitnik številnih festivalskih nagrad in priznanj ter najodličnejših državnih odlikovanj – nazadnje ga je leta 1996 s častnim znakom svobode republike Slovenije odlikoval tedanji predsednik Milan Kučan - zato nas čudi, da se mu Ljubljana tako zlahka odreka. Tudi zato, ker Šentjakobsko gledališče ni le še ena gledališka hiša, pač pa tudi svojevrstna vzgojna in socialna ustanova, saj v njem že skoraj devedeset let združujejo in živijo svojo ustavrjalnost ljudje najrazličnejših poklicev, družbenih slojev in starostnih skupin. Tako kot članstvo, pa je pisana tudi njegova publika, ki jo sestavljajo tisti najmljaši, ki predstave gledajo še v naročjih staršev, do najstnikov, študentov in upokojencev.
Menimo, da bi pristojni organi za Šentjakobsko gledališče morali najti ustreznejšo rešitev, saj bo v nasprotnem primeru mestno središče nenadomestljivo osiromašeno za kakovostno, raznoliko in privlačno kulturno-družabno ponudbo, ki si jo Ljubljančanke in Ljubljančani vsekakor zaslužijo.

Srečko Kermavner

 


  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS
6 x komentirano
  • Dejan Zajec je rekel/-la:

    Kakšen je MOLov razlog za izselitev?

  • andlen je rekel/-la:

    Sem imel srečo, da sem se rodil in mladost preživel v hiÅ¡i, v kateri je do preselitve v Mestni dom delovalo Å entjakobsko gledališče - to je stavba v nekdanji Florjanski ulici, danes Gornji trg 27. Gibal sem se v prostorih, v katerih so Å¡e odmevale besede Cankarja, Kosovela…
    Samo ime Å entjakobsko pove, da se je v Å¡entjakobski fari porodilo “ljudsko” (v nasprotju s purgarijo priÅ¡lekov in tujcev) kulturno življenje Ljubljančanov. Zato je tu nastala tudi znamenita Å entjakobska knjižnica, ki jo je povojni vihar “socialistične graditve” potopil v Mestno knjižnico.
    Vse to je lahko zraslo le na plodnem humusu tega najstarejšega ljubljanskega mestnega predela, kjer je delovala že prva visokošolska ustanova (jezuiti), pa znanstveni inštitut (Gruber) in so se rojevala velika glasbena dela in prireditve.

  • Srečko Kermavner je rekel/-la:

    Razlog za preselitev je nameravana združitev otroških gledališč pod eno streho. Lutkovnemu gledališču Ljubljana naj bi priključili še Gledališče za otroke in mladino Ljubljana /GOML/, ki trenutno domuje v dvorani z bivšim imenom Dom španskih borcev in mu dodelili dvorano v kateri se nahaja Šentjakobsko gledališče Ljubljana, slednjega pa preselili tja.

  • Peter Božič je rekel/-la:

    Kulturne relikvije
    Dva razloga sta za preselitev.Prvi razlog je,da se preseli otroško gledališče GOML k Lutkovnemu gledališču,ki smo ga profesionalizirali z namenom,da pokrije belo liso pomanjkanja tega gledališča ne samo v Ljubljani temveč v vsej Sloveniji,saj bi s svojo uspešnostjo dajal pobudo tudi drugim okoljem in gledališčem.Tega ni bilo,še več,za naslednjo sezono se GOML ni ne na državno ne na mestno raven prijavil za sredstva za festival Zlata paličica,ki je bil kar razpoznaven znak tega gledališča.Pod skupno organizacijsko hišo in ločenim umetniškim vodstvo,torej z bolj uspešno operativnostjo bi ta cilj lahko dosegli.Drugi razlog je.da nihče ni pomislil na to,da bo z profesionalizacijo GOML prenehela desetletja uveljavljena gledališka tradicija predstav za proletarske in delavske Moste in delavsko Ljubljano.gledališki amaterizem,ki se je desetletja in desteletja gojil v Domu Španskih borcev in je imel tovrstno bogato zaledje publike,GOML je Tto enostavno ukinil in s tem se je ukinilo na tisoče in tisoče zveste publike ravno teh slojev In navsezadnje se je Šentajakobsko gledališče vsebinsko profiliralo enako ali vsaj podobno,z selitvijo se menja samo stavba in ne zgubi te publike saj se publika na tem izjemno bogatem in velikem gledališkem zaledju takega žlahtnega in kvalitetnega gledasliškega amaterizma kvečjemu temeljito poveča saj deset in deset letna tradicija ne izgine kar tako,Svoj povečan obogaten program lahko udejani na tehnično mnogo modernejšemu odru in dvorani.,Dom španskih borcev je po tehnologiji skorajda najmodernejše opremljeno gledališče.Namesto lokacijske zgodovine se mu ponuja veliko večje zaledje za svoj program in boljši izvedbeni pogoji.Stigma,ki obvladuje kulturniško Ljubljano je nerazumljiva,ostanem tam kjer sem,ker se je tam dogajala moja zgodvina,čeprav postaja moja hiša samo še zgodovinska relikvija.V Antwerpnu je drugače.,vse kulturniške hiše so postale neustrezne,beri pri nas Drama,Opera iTd,,postale so kulturne relikvije,vse to se je v Antwerpnu sezidalo na na novo,mestni teater,Oprea,Muzej in gledališče Jana Fabra,in to je eden najlepših trgov na robu mestnega jedra,tako daleč iz središča kot npr.v Moste.Ljudje božji,stvabe postajajo nefunkcionalne,seliti se je treba na boljše ali na novo.In ker je ne vem kdo že igral v tistih časih tam,ne gremo nikamor,to kar je bil on sem jaz,čeprav je on že na Žalah..To pa je zloraba identitete. Osebno sem ustanovitelju izrazil svoje stališče in je tako kot sem ga zapisal in ustanovitelj je seveda tisti,ki bo odločil.Peter Božič

  • andlen je rekel/-la:

    Ne vem, kaj in kakÅ¡ni interesi se skrivajo za delokacijo Å entjakobskega gledališča. Nimam natančnega vpogleda niti, kako se je v desetletjih spremenila družbena struktura starega mestnega jedra. A kot stari Ljubljančan vem, da je Stara Ljubljana nekaj, Moste pa nekaj popolnoma drugega. Seveda ni nobenega dvoma, da Moste in okolica potrebujejo raznovrstno kulturno ponudbo - tudi gledališče. A le popoln ignorant, nekdo, ki o Ljubljani nima niti osnovnega pojma, lahko pričakuje, da bo “Å entjakobsko” gledališče, preseljeno iz Ljubljane v Moste, Å¡e “Å¡entjakobsko”. Zagotovo bo Å¡e gledališče, morebiti Å¡e boljÅ¡e… a Å¡entjakobsko ne bo. Oblast lahko stori, kar si domisli. Ne more pa spremeniti resnice, da “Å entjakobsko” gledališče v Mostah nima kaj iskati - Å¡e najmanj pa publiko. Predlagam ime “Å pasni borci”….

  • alen rogič je rekel/-la:

    ma ka ta sere