50. Jazz festival se je zaključil z večerom velikega Johna Zorna.
50. Jazz festival se je zaključil z večerom velikega Johna Zorna.Na finalnem večeru 50. Jazz festivala Ljubljana je bil gost radikalni saksofonist in skladatelj John Zorn.
Uvod v sobotne koncerte sta sicer imela tolkalec Zlatko Kaučič in britanski freejazzovski prvoborec med saksofonisti Evan Parker. Ura simpatičnih inprovizacij, kjer je atonalni Parker demonstriral mojstrstvo krožnega dihanja, Kavčič pa se je po stari navadi igral z vsem, kar proizvaja zvok. Še pred večerom z Zornom je sledil tudi koncert japonske pianistke Satoko Fuiji s svojim kvartetom ma-do.
Zvezda festivala Zorn je bil vpet v tri različe zasedbe. S prvo je zaigral več improvizacij, ki so ga predstavile kot robatega in drznega zvočnega eksperimentatorja. Zvok desetčlanskega benda je dodatno popestril z mešanimi zasedbami članov, povečini dueti in trii, ki so igrali eden za drugim. Zlasti navdušujoče je bilo soočenje Zorna in kitarista Marca Ribota.
Sledila je godba ležerenih in pogosto nostalgičnih tonov skladbic, ki jih je Zorn napisal v okviru svojega cikla Dreamers. Zorn je v tem delu koncerta sedel na odru in dirigiral razpoloženim Ribotu, Saftu, Dunnu, Wollesenu, Baptisti in Baronu. Publika je od koncu skoraj znorela in s huronskim skandiranjem prisilila druščino v dva dodatka.
Zadnji so v Križankih godli Medeski, Martin & Woods, ki so svoj prepoznavni, tehnično dovršen mainstreamovski zvok spojili z Zornovo nekonvencionalno estetiko. Igrali so The Book of Angels, katere avtor je seveda Zorn. Dobili smo nekaj skladb, ki se bližajo hardbopovski improvizaciji s poudarjenimi klaviaturističnimi soli Johna Medeskega, nekaj jih je bilo tudi podobno sproščenih kot Dreamers, le ena pa je bila raztrgana, nelinearna improvizacija, kakršne so pričakovali oboževalci Zornovih bolj grobih projektov. Tudi priljubljeni trio je požel velike ovacije in se po veličastnem bisu vrnil.
Čisti žur pa so v Klubu CD od enih zjutraj naprej tolkli gostje iz Francije, ki slišijo na ime Push Up.
Opravičujem se za slabše posnetke, ker sem moral kamero skrivati pred nadležnimi redarji. Zorn pač uradno ne pusti nikomur, da ga dokumnetira. Prispevek iz koncerta Kavčič/Parker in žura s Push Up še sledi.
Urh Maček
Zornov večer je razlog da je tudi ponedeljek poln veselja! Pa ne samo zaradi ogleda posnetkov ampak zaradi še vedno živih vtisov….pa nisem nek hud Zornov fan.
HUDO!
Prvi del - ene stvari so ble fantastične, druge malo manj, še vedno pa krasno! Sploh tolkalske točke so me fascinirale!
Drugi del - kot si napisal - Ribotu se je odpelal.
Tretji del - veliko boljši nastop trojice kot pred par leti, ampak to predvsem na račun drugega kompozitorja - manj nabijanja in groova in več drzne improvizacije. fino.
Zaključek v CDju je bil pa meni preveč popish da bi si pokvaril dober okus, pa sm raje na terasi razdiral težke debate…jebi ga, količine substanc so bile znatne. Celo znatnejše.
Jubilejni festival : Palec gor, glavna kritika pa na račun cen kart - popolnoma se strinjam, da je okol 25 evrov za karto popolnoma OK cena, ampak v primerjavi z lanskim kompletom pa je cena na žalost previsoka - govorim o tem, da je bil komplet kart lani pol cenejši kot letos!!! Pa ni bilo pol več koncertov..tuki pač palec NAVZDOL.
http://www.dnevnik.si/debate/komentarji/1042281162
Men ni bil preveč všeč…vse je blo tok isto…arabski melos, ena bas fraza zadi ki se ponavlja, pa free jazz odfuki vmes…z electric masado pet let nazaj v cankarju je bla čist druga štorija…. zelo razpuščeno za t.i. finale festivala…petek je bil občutno boljši.