“Pohlep je dober!” II.
“Pripadam drugi generaciji družine igralcev, kar je bila moja velika sreča in prednost,” pravi Michael Douglas, “od očeta sem se učil kot igralec in kot producent, sem pa tudi njegov večni dolžnik, ker mi je zagotovil pravice za Let nad kukavičjem gnezdom, ki mi je odprl pot do uspešne kariere,” razkriva holivudski zvezdnik.
Slavni Michael Douglas bo kmalu dopolnil šestinšestdeset let in je vse bolj podoben svojemu očetu Kirku, enemu zadnjih živih legend zlate dobe Hollywooda. Priznati pa moramo, da je za svoja leta sin videti odlično … ne vemo pa, če je to posledica dobrih genov ali strokovne pomoči, če je pa dovolj dobro za Catherine Zeta Jones, je dobro tudi za nas! “Hvala, da ste me spomnili!” je s širokim nasmehom na obrazu odgovoril Michael Douglas na komentar, da bo v kratkem praznoval “okroglih” šestinšestdeset let, na pravo vprašanje o tem, kako Hollywood danes obravnava svoje zvezde, ki so stopile v tretje življenjsko obdobje, pravi, da “kakovostnih vlog za njegovo generacijo ni preprosto dobiti, razen če vas ne zanimajo vloge negativcev. Hollywood se je spremenil, zato je dobre vloge potrebno iskati v majhnih neodvisnih produkcijah, za katere je težko dobiti denar. Z leti se tako število ponujenih vlog zmanjšuje ne glede na to, kako vam je ime,” pravi Douglas. Mi pa naivno še vedno verjamemo, da pomaga, če vam je ime Michael Douglas, ni slabo niti, če vas poznajo kot Gordona Gekka!
“Greed is good!” (“Pohlep je dober!”) je nepozabni moto legendarnega junaka iz ene kultnih vlog Hollywooda 80-tih, ki se po več kot dveh desetletjih vrača: v Cannesu je bila tudi svetovna premiera nadaljevanja filma Olivera Stonea iz leta 1987 z naslovom Wall Street: Money Never Sleeps, Douglas alias Gekko je bil na tiskovni konferenci, ki je vzbudila veliko zanimanja. Celo za jutranjo projekcijo filma ob 8.30 je bilo neverjetno povpraševanje za vstopnice … “Veseli me, da je toliko zanimanja za film,” zadovoljno komentira Michael Douglas. “Z Oliverjem nisva želela delati reciklaže Wall Streeta, to je čisto nov in drugačen film, je bolj družinska in intimna drama kot pa zgodba o neokapitalizmu in globalni finančni krizi, čeprav seveda govori tudi o tem. Tisto, kar me je pritegnilo k temu projektu, je ravno ta osebna drama Gordona Gekka in njegov novi začetek.”
Gekkov novi začetek je prihod iz zapora, v katerem je – zaradi borznih malverzacij – preživel osem let, v tem času pa je v peklu mamil izgubil sina, medtem ko hčerka za očeta niti slišati noče, in ga krivi za razpad družine. Gekko se nam najprej smili, potem zanj navijamo, medtem ko se maščuje slabšim od sebe, ki so ga spravili v zapor, potem nam ponovno zabije nož v hrbet, in se zgražamo nad njegovo “grozno” moralno in etično naravo, zato da nas s happy endom na koncu filma Stone spomni, da je to vseeno holivudski produkt. Film, ki je v mnogočem definiral (ne le) ameriška 1980. leta, je v svojem nadaljevanju zgolj obrtniško in igralsko solidno narejen projekt, ki fino paše v povprečno industrijsko prozivodnjo velikih holivudskih studiev. O “krizi” holivudske tovarne sanj je govoril tudi Douglas, ni pa filma Wall Steet 2 navedel kot primera: “Hollywood se je definitivno spremenil, veliki filmi so vse dražji, saj večji budžeti v glavnem prinašajo tudi večji zaslužek, mali filmi, za katere prevladuje mnenje, da niso zanimivi za širšo publiko, pa so vse cenejši,“ pravi igralec in nadaljuje, “večina filmov se težko prebija v ameriške kino dvorane, katerih gospodarji so visokobudžetni projekti, ki so v glavnem dvomljive kakovosti, vse to skupaj pa ni dobro za prihodnost Hollywooda.“
Kakšna pa je prihodnost Michaela Douglasa? “Ne vem, vem pa, da sem zadovoljen s preteklostjo in sedanjostjo. Danes sem srečno poročen človek, imam dva otroka, ki me razveseljujeta, kariera še vedno živi, delam pa tudi za ZN pri mednarodnih programih za razoroževanje, pomoč nerazvitim delom sveta in ohranjanju planeta, kar me kot človeka izpolnjuje in osrečuje,” nam na koncu razkrije Michael Douglas.
Stjepan Hundić
[...] This post was mentioned on Twitter by Vest. Vest said: “Pohlep je dober!” II.: Gekkov novi začetek je prihod iz zapora, v katerem je – zaradi borznih malverzacij – preži… http://bit.ly/cJ5ULx [...]
Stjepana zanima prihodnost svetolesnega Michaela,
mene bolj skbi, kaj bo jutri jedla moja slovenska Špela!
Bilo kako bilo,
lako ćemo, nema problema,
važno da pjeva nam Lepa Brena!
Thomas Turner draws parallels between the exploitation of Congo by Rwanda and Uganda and the brutal late-nineteenth-century regime of King Leopold of Belgium, whose thirst for empire drove his acquisition of what became known as the Congo Free State. Citing a 2001 United Nations investigation of the conflict, Turner concludes:
http://www.nybooks.com/articles/archives/2009/sep/24/kagames-hidden-war-in-the-congo/?page=2