31. maj, 2010 | Jani Sever

Hočemo Savudrijo

  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS

Nastopila sta na POP TV. Pahor in Janša. Še eno v seriji soočenj pred referendumom. Bilo je hecno. Pahor tako rekoč ni govoril o vsebini sporazuma. Janša pa je imel v rokah zemljevid malo večje Slovenije, s Savudrijo. Le kdo bi mu oporekal. Pahor si ni upal.

Nekje na začetku oddaje je Janez Janša dejal: “Ta sporazum Sloveniji v nobenem primeru ne more dati več kot imamo in kot smo imeli ob osamosvojitvi …” Res težak problem, če si na vsak način želiš več kot imaš, ali si imel. Ampak za začetek moraš vedeti, kaj sploh imaš, kaj si imel in česa si želiš. Janša vse to ve. Imeli smo Savudrijo. Zdaj imamo okupacijo. In to kar zahtevamo je Savudrija. Tujega nočemo, svojega ne damo, v postmoderni interpretaciji.

Janša je ves čas kazal zemljevid na katerem je Slovenija s Savudrijo. SDS to verzijo predstavlja kot stanje ob osamosvojitvi. Zdaj končno vemo, Slovenija sega do srede Savudrijskega rta in od tam je za povrh potegnjena morska meja pod takšnim kotom, da brez težav doseže mednarodne vode. Tako je jasno tudi kolikšen del Slovenije je okupirala Hrvaška in za kako pomemben del gre, saj omogoča, z nekaj domišljije pri določanju mejne črte na morju, enostaven dostop Slovenije do mednarodnih voda.

Ob zemljevidu Janša enostavno zatrdi, da je to slovenska ustavna listina. In Pahor je odgovori, da gotovo. Zdaj torej res zagotovo vemo. Slovenija ima Savudrijo. Oziroma je prepričana, da jo ima, da ji pripada. Janša je zemljevid med soočenjem ves čas kazal. Tako, da se je vsem neizbrisljivo vtisnil v spomin. Prihodnjič, ko bodo potovali na Hrvaško čez Dragonjo, bo vsem jasno, da Joško Joras ni sam, da pod hrvaškim okupatorskim jarmom živi še kar nekaj Slovencev na Savudrijskem polotoku.

Vsem presenečenim je Janša jasno povedal od kod Slovenska Savudrija. Iz leta 1947. Skorajda iz časa povojnih pobojev. Argument je zanimiv. Do takrat je katastrska občina Savudrija namreč pripadala slovenskemu katastru. A ker gre, kljub vsemu, za nekoliko oddaljene čase, je Janša izumil še nek drug argument, s katerim naj bi Slovenija tako rekoč mimogrede zahtevala Savudrijo in jo kajpak, po mnenju Janeza Janše, tudi dobila. Domislica je pravzaprav genialna.

Ker Sloveniji pripada celoten Piranski zaliv, to ob razmejitvi, zaradi trenutnega stanja na terenu, ki sicer nima nobene zveze z edino pravično mejo, lahko pripelje do neprijetne situacije, ko ob hrvaško obalo pljuska slovensko morje. Zato mora Slovenija zelo jasno zahtevati tudi katastrsko občino Savudrija. To bo razrešilo zoprno dilemo, hkrati pa itak zahtevamo samo tisto, ker je naše, nič več. Ni Mirna, ampak bolje je že kot arbitražni sporazum.

A kdo in kako bi takšno rešitev lahko dosegel? Eden od odgovorov je očiten. Slovenska vojska zavzame Savudrijo. No, o tem nihče ne govori. Ima pa Janša tri drugačne ideje. Predlog meddržavne pogodbe po vzoru sporazuma Drnovšek-Račan, novo arbitražo po načelu zunanje pravičnosti ali sporazum o arbitraži, v katerem bi pisalo da ima Slovenija zagotovljen teritorialni izhod v mednarodne vode in da se ob reki Muri upošteva stoletna in naravna meja, ne pa kataster.

Hm. Le kam je v teh rešitvah izginila Savudrija. Prva rešitev je vsekakor ne vključuje. Tudi druga in tretja ne. Konec koncev gre samo za malce drugačni formulaciji, od tistih, ki jih uporablja sedanji arbitražni sporazum. Pa ne, da tudi Janša ve, da so njegovi zemljevidi nekoliko nerealni.

Jani Sever

 


  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS
137 x komentirano
  • lucko je rekel/-la:

    JJ je pokazal z svojimi podmladki kaj vse je pripravljen storiti za destabilizacijo vlade… Napadel je ze parlament, sedaj bo pa se resitev dolgoletnega problema…

    Kaj je ze naredil Hitler pred prevzemom oblasti? Ni nekaj pozigal in imel kristalne noci…

  • nostradamus je rekel/-la:

    Bistveno je, da se da stvar z dnevnega reda in se življenje normalizira.

    Če referendum pade, bo Slovenija tista, ki bo morala dajati nove in nove predloge za rešitev mejnega vprašanja in to zna biti vse prej kot prijetno….

  • LikMladegaKomunista je rekel/-la:

    Janez, kje si bil s svojo vojsko leta 1991? Kot vidimo, si takrat zavestno prepustil Savudrijo Hrvatom

  • NoMercy je rekel/-la:

    Narbolš, da vse skupaj kupi Kempinsky - pa naredi Andoro :)

  • jezni je rekel/-la:

    lepo, še pove naj temni pinc, kako naj dobimo savudrijo - ko se bo kranjski janez prikazal na dragonji, se bodo hrvati pokakali in za vsak slučaj umaknili najmanj do mirne, če ne do pazina. A nimamo dovolj politikov, ki so zadnjih 20 let prodajali meglo o velikih državah, meje pa se niso spreminjali, le trupla nedložnih ljudi so se grmadila.

    jj je dokazal, da mu ni nič sveto, kako bi mu bilo, ko pa piše da boga ni, torej, je vse dovoljeno, tudi vojna, ki jo on očitno zagovarja. Na referendumu bom rekel, DOST MAM TEGA!!

  • Vanti Vaatti je rekel/-la:

    Hočemo pravično mejo s Srbijo na črti Karlobag-Karlovac-Virovitica.

  • JBTPTKŠNKZDRVJ je rekel/-la:

    Jo bodo hoteli Italijani nazaj, boste pa oboji samo buljili !! _ _ _ :-))

    Punta Salvore.preSS

  • Bralka je rekel/-la:

    Sedaj vse kaže, da 25. 6. 1991 janšiste moti. Namreč, bi se vrnili na to stanje ob predpostavki, da je hkrati tudi leto 1947, pa da dobimo zraven še Savudrijo.

    V bistvu je Janša že v letu 1947. Oziroma je vedno bil tam. Če bi v resnici takrat živel, bi verjetno bil med najbolj gajstnimi za pošiljat ljudi na Goli otok.
    Tako se je pa, kronološko gledano, rodil kasneje in tega ni mogel početi.

    Bi pa zaradi tega s kanoni strašil ljudi pri Savudriji in Hotizi. Mentalno je v letu 1947, zrelostno pa v fazi, ko se gre še vedno kavbojce in indijance…

    Edina razlika med Janšo letos in Janšo lani in predlatni in pred dvema mesecema je v tem, da je prej opletal z grafi povezav, sedaj pa opleta z zemljevidi.

    Če že ima tako rad orožje in papir - knjiga je orožje, naj jo vzame v roke, po možnost naj bo finska vadnica.

    Pa tudi Jelinčič je ena mona. Ta se pa sklicuje na karte kranjskih dežel in vleče Slovenijo do Reke. Madona, pa naj bo v svoji lakomnosti konsistenten in na potegne ven karte Ilirskih provinc. Ljubljana je glavno mesto, province grejo pa vse do Cavtata.

    O umnih s strani Žerjava se mi ne da razmišljati. Človek, ki si še okvirja za očala ne zna izbrati, ni kvalificiran za javno delovanje.

    • MEFISTO je rekel/-la:

      Neutrudni BRALKA, ki si s sprevračnjem dejstev kot odvečni državni uslužbenec na spletni strani služi svoj beli kruh in nekateri veleumi, kot je Lucko, LIKMLADEGAKOMUNISTA, VANTI VAATTI ali JEZNI, so postavili na laž samega bivšega nekdanjega predsednika Milana Kučana.

      Na straneh POLITIKE tega portala Milan Kučan, ki mu pravim tudi Kvadratek, ker meri v širino že toliko, kot v višino, jadikuje nad ekstremistom Jnezom Janšem, ki je hotel leta 1991 po umiku slavne ter zmagovite bolj jugoslovanske kot ljudske armade zasesti vojaško opazovalnico v Savudrijo, pa mu je predsedstvo na predlog domoljuba Zlobca to v zadnjem hipu preprečilo. To je z veseljem potem storila hrvaška policija.

      BRALKA, pokvarjenost ni nikakršen argument.

      Bo po uveljavitvi arbitražnega sporazuma še ostalo kaj, kar bi lahko podarili Hrvatom in še komu.

      Sploh pa, doklej se bo na slovenskih tleh še slišala slovenska beseda?

    • Mimi je rekel/-la:

      Bralka: “Sedaj vse kaže, da 25. 6. 1991 janšiste moti. Namreč, bi se vrnili na to stanje ob predpostavki, da je hkrati tudi leto 1947, pa da dobimo zraven še Savudrijo.

      V bistvu je Janša že v letu 1947. Oziroma je vedno bil tam. Če bi v resnici takrat živel, bi verjetno bil med najbolj gajstnimi za pošiljat ljudi na Goli otok.
      Tako se je pa, kronološko gledano, rodil kasneje in tega ni mogel početi. …”

      Se strinjam.
      (zadnji odstavčič pa je meni povsem brez potrebe, saj si s tem v bistvu degradirala svoje mnenje, saj namiguješ, da je izbira modnega dodatka, ki tebi ni všeč, nek argument, da naj bi človek ne javno deloval).
      Meni je vseeno, če ima kodrlajsasta očala v obliki slona, če DOBRO in JASNO vidi (in če deluje v dobro Slovenije).
      Sesuvanje vsega za vsako ceno pa sama ne štejem za domoljubje niti za državotvornost.

    • MEFISTO je rekel/-la:

      Kako lahko jugonostalgik ve, kaj je domoljubje ali celo državotvornost.

      Trije tedni morja odtehtajo oboje.

    • Q_ je rekel/-la:

      …..Faustov prišepetovalec je, kot ponavadi, poln argumentov.

      …. bolj sočni bi dejali: …kao govno vitamina.

      Mefisto, dej pejt kej konkretnega delat!!!!!!

    • MEFISTO je rekel/-la:

      Saj konkretno delam.

      Spravljam te k pameti!

  • konec je rekel/-la:

    ali je sploh obstajal dvom , da ne bo št. 118 od 571 (oz. rdeča zvezda SEVERnica) stopila na pomoč rdečim svinjam?
    za to je plačan , za to pisari, “neodvisno” seveda (ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, )………

  • obama je rekel/-la:

    vse kar leze inu gre mobilizirat v kampanji ZA..
    Prdin,Kreslin,Oliver Dragojević,Danjela,Metod Trobec…Še videospot Huga Čaveza rabte pa bo.Papeža ste očitno narobe zastopli

  • britev je rekel/-la:

    SAMO KOMUNAJZERJI SI JEMLJEJO MANDAT, PRAVICO, ZA RAZPOLAGNJE IN BARANTANJE S SLOVENSKIM OZEMLJEM, DRUGI O TEM ŠE RAZPRAVLJATI NE BI SMELI ! TAKO JE NASTALA TUDI ZAUPNA, TIHA DIPLOMACIJA MED “PITOMCI” ali PITANCI OZ. BIKONI, IZ KUMROVŠKE PARTIJSKE FARME , KOSORJEVO IN PAHORJEM ! TAKO, ZA HRBTOM LJUDSTVA !

  • britev je rekel/-la:

    SAMO KOMUNAJZERJI SI JEMLJEJO MANDAT, PRAVICO, ZA RAZPOLAGNJE IN BARANTANJE S SLOVENSKIM OZEMLJEM, DRUGI O TEM ŠE RAZPRAVLJATI NE BI SMELI ! TAKO JE NASTALA TUDI ZAUPNA, TIHA DIPLOMACIJA MED “PITOMCI” ali PITANCI OZ. BIKONI, IZ KUMROVŠKE PARTIJSKE FARME , KOSORJEVO IN PAHORJEM ! TAKO, KAR ZA HRBTOM LJUDSTVA !

  • britev je rekel/-la:

    SAMO KOMUNAJZERJI SI JEMLJEJO MANDAT, PRAVICO, ZA RAZPOLAGNJE IN BARANTANJE S SLOVENSKIM OZEMLJEM, DRUGI O TEM ŠE RAZPRAVLJATI NE BI SMELI ! TAKO JE NASTALA TUDI ZAUPNA, TIHA DIPLOMACIJA MED “PITOMCI” ali PITANCI OZ. BIKONI, IZ KUMROVŠKE PARTIJSKE FARME , KOSORJEVO IN PAHORJEM ! TAKO, KAR ZA HRBTOM LJUDSTVA !!

    • Mimi je rekel/-la:

      ti tale tvoja britev je pa bolj švoh, če moraš vsakič po trikrat zarezat.
      To je bolj mesarjenje kot britje (s tako topo britvijo).

    • MEFISTO je rekel/-la:

      BRITEV, moral boš biti bolj previden.

      Dokler ne bo padel arbitražni sporazum, je namreč MIMI na neprekinjeni mrtvi straži.

      Iz časov slavne in zmagovite bolj jugoslovanske kot ljudske armade pa najbrž še pomniš, da mrtva straža ne pozna preživelih.

    • Mimi je rekel/-la:

      ne bi vedla, Mefisto, se ne ukvarjam z vojnami in orožjem in tem (in tako nimam zveze z mrtvimi v vojnah).
      Pravzaprav ravno tega NOČEM. Vojn(e). Sem za mirne rešitve in sporazum(e), z ekstremisti pa se tega PAČ ne da doseči.

      Si gledal Karavlo?
      aja, najbrž je nisi (jugo film), ker ziher gledaš samo slovenske filme. ;)
      Skratka, če sovražnika ni, ga je treba ustvarit - notranjega ali zunanjega, v enem dnevu 3 ;), če češ.
      Ja, tako delujejo nekateri, a ni grozn? ;(

    • MEFISTO je rekel/-la:

      Jugofilmov ne gledam in ne maram, le kakega hrvaškega.

      Slovenskih filmov pa sploh ne maram, ker so zanič in ker me jezi proč vrženi davkoplačevalski denar.

    • Mimi je rekel/-la:

      se stirnjam (okol slo filmov, no, so izjeme, k sreči ;))

      No Karavla je kul (v bistvu je simbolično prikazano vse, pa tudi vsi narodi so všteti: Hrvat, Slovenec,…).
      Zabaven sicer, a žalosten film.

      Vidiš, meni je pa všeč JU produkcija…
      kot tudi recimo italijanska ali ruska književnost, pa to še ne pomeni da sem italijano- ali ruso- nostalgik. :)
      Če mi je všeč Monsunska svatba, me tudi ni treba pošiljati v Indijo. :)
      In če mi je všeč film Placid Lake, me tudi ne rabiš zmerjat, da sem se udinjala Avstralcem. :)

    • MEFISTO je rekel/-la:

      Pri Karavli je že v imenu filma vse narobe.

      Turško - srbsko ime ne navaja na resnični slovenski pogled na nekdanje nikomur potrebne stražarnice, katerih prebivalci so prebežnike streljali kot zajce in bili za tako junaštvo odlikovani z “nagradnim odsustvom”.

      Film ne odslikava slovenske mentalitete.

    • Q_ je rekel/-la:

      …..ah, Mefisto!!!! Dežurni idiot. :-((

    • MEFISTO je rekel/-la:

      Velik napredek.

      Na pamet si se naučil še eno besedo.

    • Mimi je rekel/-la:

      Mefisto: “Pri Karavli je že v imenu filma vse narobe.”

      Mogoče ti je bolj všeč ta naslov: Lepa sela lepo gore?
      (meni ŠE boljši film kot Karavla, noro dober, strašno žalostno resničen, škoda ker ga eni niste, nočete in ne boste hotl gledat :| - in še bolj žalosten razlog, zakaj je tako).
      Meni sicer konec ni všeč (sem le bolj pozitivna in idealistična), a nekako je tudi ali celo ravno konec tako zelo simptomatičen in sem ZA sporazum *zarad tega filma*. :))) ;)))
      (hehe, podobno blesav argument, kot če je nekdo proti ali za -v zvezi s čimerkoli-, ker je nekdo nekoč nekaj rekel ;o))

    • Magelit je rekel/-la:

      Lepa sela lepo gore sem si jaz izmislil.

  • Luka je rekel/-la:

    Zvodenela kolumna, brez ostrine, argumentov in zaključka. Skratka kr neki, kot naša politika. Leva in desna komentatorska trobila pa kar nabijajo v tri krasne, kot vedno.

  • severnik je rekel/-la:

    Bodite realni.Vprašanje
    1.Kje je bil JJ leta 91? Kdo je bil prvi obrambni minister?Kdo je bil prvi notranji minister? Kdo je bil prvi predsenik vlade? Kdo je bil prvi predsednik parlamenta?Kje so odgovori? Zakaj so se umaknili iz kamnoloma in pustili hrvatom graditi mejni prehod Plovanija? Zakaj ni posredovala ekipa z buldožerji in tako ko Jorasu hrvatj e razrušili ali pa preprečili gradnjo? Govorio vsi in tudi vi nekateri in komunajzarje omanjate,vemdar morate vedeti pravi komunajzar je ostal v stranki,prestopniki v SDS so in bodo zmeraj hlastali za oblastjo in krajo premoženja1 A ni vse videno in slišano? Kaj ima to z komunajzarji? Nič!! Ljudje ki so bili takrat na oblasti niso imeli jajca in danes delati se heroje in rešitelje je veliko sranje.Kaj so počeli vse do zdaj? Razum v roke in podprimo rešitev.Če pa kdo hoče vojno naj to na glas pove,da se bo krivca zmeraj lahko našlo in ga postavimo lahko pred sodišče? Janšev poziv je veliko sprenevedanje in blamaž.Rešitve nima rabi izredne razmere in situacijo kjer dobro obvlada krmiljene!!! Ampad nismo ljudje bedaki!!!!Janša je in bo ostal največji zdrahar in lopov države št.1!!!!

    • MEFISTO je rekel/-la:

      SEVERNIK je pravi papagaj.

      Povedati zna le to, kar se e z mehaničnim ponavljanjem naučil od drugih enakih bednikov.

    • Magelit je rekel/-la:

      Dobr Mefisto: To kar očitate 91 slo politikom sem vse jest naroču. Če mislijo, da je tako prav. Če ne pa ne.

  • dado je rekel/-la:

    Trla baba lan,
    pisari, zavija in čaka Jani Borutovo dlan,
    morda pa prišel bo ta dan,
    ko na ramenu začutil jo bo,
    njega ponos bo s srečo obsijan,
    a babi vseeno bo prošao dan…

  • Vito Robar je rekel/-la:

    Janšev razmislek je podoben Puraševićevemu, o 200 evrih, ki jih je posodil svojemu tastu (Purašević je črnogorski estradnik, malo pogooglajte, če ne še niste slišali zanj), ki gre nekako takole:
    Mišo mi dolguje 200 evrov, to je pol pralnega stroja. Ampak jaz si sedaj ne morem kupiti pralnega stroja, ker mi manjka 200 evrov. Se pravi, da mi je Mišo dolžan cel pralni stroj, torej 400 evrov.

    (če ni morda JJ spet plonkal…)

  • bine bone je rekel/-la:

    Primorci! Po domače j….e se. Razbijte si kamnito ploščo na vaših tupih glavah, ki je pritrjena v glupi Piranski občini na kateri piše, da je Salvore ali Savudrija in morje vmes v lasti Pirana. Ne zaslužte si to. Še Piran šenkite. Hrvatom, pičke… kar sami pojdite na referendum in glasujte za in podarte 1310 hektarjev neupravičeno zasedenega ozemlja od hrvatov. Šenkite levi breg Mure. Šenkite levi breg Dragonje in zaselke tam. Šenkite stare Pribce, ki tam živijo že več kot tisoč let. Šenkite snežnik z okolico…. Boli me kurac za ta zemljišča in morje. Naj vam tupim primorcem potegnejo sredinsko črto po vaših tupih tintarah. Sladko se men jebe kako bo po tem tam.

    • konec je rekel/-la:

      najbrž je res e najboljše tako, slovenija naj ne bo več pomorska država, naj bo morje raje razdeljeno med italijo in hrvaško…..če nočeš si ne zaslužiš in prav je tako.

    • Magelit je rekel/-la:

      In vidva se gresta dialektiko tlele, a nebi raj spokala v kevder.

  • ...---... je rekel/-la:

    “Osnovna značilnost Slovencev je ta, da so pezdeki.”
    dr.Rugelj

  • krucefiks je rekel/-la:

    1)Iz Savudrije do T5 je več kot 12 morskih milj, zato nam Savudrija za stik z mednarodnim morjem po mednarodnem pravu na zadošča, da ne bo kdo mislil drugače.
    2)Savudriji smo se odrekli z II. razdelkom TUL, kjer smo zapisali, da se za mejo RS z RH sprejmejo republiške meje, Savudrije pa ni znotraj teh mej.
    3)Savudrija ni zajeta ne v slovenskih popisih od leta 1948 dalje, ne pri plebiscitu, torej je Sloveniaj ni smatrala kot del svojega teritorija.
    4)Janša se je z “Blejskim sporazumom” odrekel sporazumu D-R, ki je predstavljal višek bilateralne poti in s tem začrtal pot reševanja s pomočjo tretjega. Zdaj, ko takšno rešitev prinaša njegov tekmec, Janša nasprotuje z argumentom, da je bilateralna pot prava pot. Celo tako daleč upa iti, da sporazum D-R sedaj razglaša za alternativo, nikakor pa ne sprejme mnenja sestavljalcev sporazum D-R, ki rešitev AS vidijo kot ekvivalentno. Če podpiraš sporazum D-R, moraš tudi AS. On podpira D-R, AS-u nasprotuje.:D
    5)Janša je leta 2007 za Primorske novice rekel, da nobena arbitraža ne more Sloveniji prinesti manj kot sporazum D-R.:)

    Vglavnem, tako nedodelane kampanje kot jo vodijo SDS in Virant, že dolgo nisem videl. Avtogol za avtogolom.

    Najprej AS ni dovolj ekzakten, potem se le zmenimo, da je določitev stika ekzaktno omenjena in da stik dveh teritorijev ne more biti drugačen od teritorialnega. Potem so pravili, da bomo izgubili dostop do mendarodnih vod, pa ugotovimo, da tega že imamo na podlagi mendarodnih pomorskih pravil. Potem bo trpelo poslovanje Luke Koper, kar so zanikali med drugim tudi v sami Luki Koper. Nenazadnje to onemogočajo mednarodni sporazumi in pravila pomorskega prava. Potem je Slovenija menda skupaj s Hrvaško obvestila Švedsko in ZDA o Hrvaški izjavi, s čimer je SLovenija izkazala strinjanje z izjavo. Naslednji dan tako ZDA kot Švedska zanikata vsebino hrvaškega zakona ter izjavo označita za enostransko. V zemljevidih sedanje stanje predstavljajo kot stanje zapisano v TUL, kot stanje po arbitraži pa polovico Piranskega zaliva in mejno črto do sredine med T3 in T4 na italijanski meji. Dejansko je ravno to sedanje stanje in dejansko Hrvaška vrši jurisidikcijo na v TUL zapisanem našem ozemlju že 19 let, pa smo ves ta čas to mirno reševali s “protestnimi notami”, danes pa bi naj uporabili silo. Pri Dragonji bi se naj meja določala po katastru, pri Hotizi ne. itd..

  • NoMercy je rekel/-la:

    napovedati vojno ZDA - pa da vidimo do kam seže prijateljska roka :)

    • Magelit je rekel/-la:

      Če hočeš komu napovedat vojno, moraš biti najprej sa pripravljen umret.

  • bine bone je rekel/-la:

    Odjebite primorc. Od zdaj naprej vas pišem z malo začetnico.
    Kučan, pa bo sedel v lesenem piltusu kot kamikaza pod ritjo pa bo imel 800 kg tnt-ja. Lohk bo izbiral v katero ladjo iz VI flote so bo zabil.

    • Magelit je rekel/-la:

      Dober, da si se končno javil. Čakal dolgo. Se dobiva za konstruktivacijo?

  • svit je rekel/-la:

    Odlično Krucifiks.

  • kos119 je rekel/-la:

    Kam bullmastif oz. pes taco moli je pokazala gospa N. ministrica z gostoma Kučanom in Jankovićem. Verjeli naj bi politikom; pa ravno njej, pa ravno Jankoviću in Kučanu. Manjlkal je le še Turk, pa bi bili komletni. Res, zaupanja vredna ekipa!

    Mednarodn pravni strokovnjaki si niso edini o možnostih sporazuma. Sedaj pa najbi o tem odločili npr. jaz in meni podobni, ki ne obvladujemo niti ZDR, pa ga vsak dan srečujemo v praksi, če že ne drugače.

    Pa ljudje moji dragi! Mar so res ti politikanti toliko vredni, da smo se pripravljeni celo spreti med sabo? In to zaradi neopravljenega dela vrste vlad (levih in desne), vrste sekretarjev in zunanjih sodelavcev.
    Bodo vrnili denar, ki so ga zapravili za neopravljeno delo?
    Bodo. Vendar le, če jih pokličemo na odgovornost.
    Kako?
    Tako, da glasujemo PROTI.
    Zakaj bi glasoval o nečem, kar ne vem, kar ne poznam, kar ni moja dolžnost, da vem in poznam. Naj verjamem na besedo, politiku? Nikoli!

    Proti bom glasoval ne zaradi tega ker je proti tudi Janša, temveč za to, da bo politika sama opravila tisto za kar jo plačujemo. Ne pa, da si ne upa sama prevzeti zgodovinske odgovornosti ter se raje skriva za hrbti državljanov.

    Sram vas bodi!!!

    • krucefiks je rekel/-la:

      Politika noče tega rešiti, ker je to ena od dveh predvolilnih, s katerimi parlamentarne stranke in njihovi člani ohranjajo stolčke. Potrditev ASje dejansko priložnost, da to orodje politiki vzamemo iz rok.

      btw.,
      “Zakaj bi glasoval o nečem, kar ne vem, kar ne poznam, kar ni moja dolžnost, da vem in poznam. Naj verjamem na besedo, politiku? Nikoli!”

      Če glasuješ proti, še vedno glasuješ in verjameš politiku.;)

    • kos119 je rekel/-la:

      @Krucefiks
      Na svetu je še kaj drugega kot Pahor in Janša. Tudi v Sloveniji!
      Ne odločam se o tem koga bom podprl. Moja pravica in dolžnost je sodelovati na referendumu. Glasoval bom po svoji vesti.
      Pa te bom vprašal: Bi ti skočil na glavo v vodo ko ne veš kako globoka je?

      O tem se odločamo!

    • Magelit je rekel/-la:

      Ne moreš zaradi napačnega razloga se odločiti glasovati proti, če bi prava posledica bila terorističen odpor.

  • bine bone je rekel/-la:

    Z primorci se je res bolan ukvarjat. Pa z njihovim bulastim tastarim predsednikom vseh včlanjenih v ZKS. Pred petimi leti je ta tastar bulo v intervjuju za zagrebški Globus je cvilu, da bi bila arbitraža polomija oziroma kapitulacija tako slovenske kot hrvaške politike. Mater kakšne podle barabe…

    • Magelit je rekel/-la:

      Jasno je, da je kapitulacija. Saj je tudi Badinterova komisija ugotovila kapitulacijo razuma pred orojem in
      razpad yu. In da je to bilo slabo. Če bi jj na prvi večer na tv ostal na politični liniji in, na vprašanje kaj bo:
      odgovoril: RS in RH se razdružita to kar ostane je yougoslavia. Ne pa da se bo vojska umaknila in razpadla.
      To po definiciji obramboslovec sam sebi v rit skače. Sploh pa če v Time piše, bo on po svoje. In Aksientijevič,
      ki je opozarjal, da je lahko RS kriva, za mrtve ju-brate, si lahko šele, ko je jj skrenuo sa političnog in strokovnega pota, da je nekaj nad njim, kar ga kontrolira. In če danes dodam, da je jj v zda, zvedel, kaj reči
      D. ruplu, da se mu pridruži v stranki, je to že skoraj bagatela dveh špijonov.

  • nemesis je rekel/-la:

    Pa mi potrebujemo samo to,kar je Hrvaška z Brionsko deklaracijo potrdila,da je izhodiščno stanje dan slo.osamosvojitve,Hrvaška naj v naravi vzpostavi stanje,ki ga priznava,potem gre v EU,mejo bomo pa reševali tako dolgo kot Rusija in Norveška.

    • Magelit je rekel/-la:

      Vsi ki mislite podobno se motite. Ker EU je naredila tajne načrte bilateralne obveščevalne narave. Za primer
      razpada. Sedaj je Euro pod vodo. Če ga ne dvignemo, bo EU razpadla, zaradi pomanjkanja papirja, ki se mu
      reče denar.

  • steppenwolf je rekel/-la:

    Citat dneva v Delu:
    Predsednik vlade Janez Janša leta 2007 o arbitražnem sporazumu
    »Slovenija se ne boji arbitraže, saj je sosednja država že podpisala dogovor Drnovšek-Račan, ki ga pozneje ni potrdila. Ne predstavljam si, da bi kakšna arbitraža Sloveniji priznala manj, kot je zapisano v sporazumu Drnovšek-Račan.«
    Da crkneš, sam ne vem če od smeha.

    • Zbik je rekel/-la:

      JJ ti bo odgovoril: “Vsaka poštena arbitraža razen te, ki jo ponuja aktualni AS, kjer niso vkjučeni naši interesi, ampak interesi Hrvaške, kjer ni izrecno naveden stik Slovenije z odprtim morjem in kjer Hrvaška zaseda več kot 1300 hektarov nesporno slovenskega ozemlja, kot je potrdilo tudi ustavno sodišče.”

      Jebetniš je tega kekca enostavno posnemati.

    • MEFISTO je rekel/-la:

      Veleuma, Janša je imel takrat v mislih drugačen arbitražni sporazum, ne pa Pahorjev zmazek.

    • Forestina je rekel/-la:

      Janševo kozlarijo misliš, oziroma kako cia manipulira z balkanci :)

    • steppenwolf je rekel/-la:

      Mefisto, dej še enkrat razlož, kaj je imel JJ takrat konkretno v mislih. Hahahahahaha

    • MEFISTO je rekel/-la:

      Pa mi ti povej, kaj ni mislil.

    • Magelit je rekel/-la:

      JJ ne zmore povezovalnosti med nekdanjimi bratskimi republikami in narodnostmi - eden bo rekel, ja pa če se je toliko stvari zgodilo vmes. Saj ni res. Vse se je zgodilo, kar se je hotelo. In moglo. In dogovorilo, ali
      z žrtvami izsililo. Zblefiralo. Karkoli. Ni naklučje da za pol tone heroina v bančnem sefu enega fentajo in ruska
      tv reče, da je ql.

  • kos119 je rekel/-la:

    kos119 je rekel/-la:
    31. maj, 2010 ob 23:00
    @Krucefiks
    Na svetu je še kaj drugega kot Pahor in Janša. Tudi v Sloveniji!
    Ne odločam se o tem koga bom podprl. Moja pravica in dolžnost je sodelovati na referendumu. Glasoval bom po svoji vesti.
    Pa te bom vprašal: Bi ti skočil na glavo v vodo ko ne veš kako globoka je?

    O tem se odločamo!

    • krucefiks je rekel/-la:

      @kos119:
      Nikakor ta primerjava ne vzdrži. Če trajno izgubimo nekaj km2 zemlje, zaradi tega nismo ohromljeni kot država. Razen če si nasedel cvetkam o ohromitvi Luke Koper.:)

      Sploh pa bo arbitražno sodišče upoštevalo argumente obeh strani in je končna odločitev v veliki meri odvisna od moči naših argumentov. In še vedno sem pristaš merjenja moči z argumenti, kot argumentiranja z močjo, kar nasprotniki ponujajo kot alternativo.

      Nasprotniki v isti sapi zatrjujejo, da je to nesporno naše ozemlje, ki pa nam po mednarodnem praviu ne pripada. Oksimoron.:)

    • Magelit je rekel/-la:

      Ja, mislim po najnovejši pravljici Kučana, kako je bil dogovor dosežen a propadel zaradi jastrebov na obeh straneh. Ni res. Zakaj bi bilo potrebno žrtvovati v javnih medijih novico o g. dr. zun. min. Dimitriju Ruplu, da
      je zavrnil ponudbo RH, o nespremenjenem režimu na meji - rekoč, da je mejo potrebno vleči. Če je rupsi,
      mislil, da govori v šifrah, ali je ta novica v javnih medijh laž, kaj nas potem briga morje, če še se pogovarjat ne znamo.

  • BOTA je rekel/-la:

    V originalu sporazuma piše: “Slovenia’s junction to the High Sea”, kar ni skladno s slovenskim prevodom: “stik Slovenije z odprtim morjem” se pa dosti dobro ujema s hrvaškim prevodom:”vezu Slovenije prema otvorenom moru”

    Prevod “to” iz angleščine pomeni “do” ali po hrvaško “prema”.

    Kdo komu laže??????????

    • Zbik je rekel/-la:

      Bota!

      “Slovenia’s junction to the High Sea” bi lahko dobesedno prevedli: Slovenijino stičišče z odprtim morjem.
      (uporabljen je saški rodilnik, ki neposredno izraža SVOJINO). Kakšna pa bi lahko bila “veza Slovenije prema otvorenom moru”? Naj tvegam, da bi to bila lahko tudi “telefonska veza”… V tem smislu ni tudi hrvaški prevod nič manj pesniški, kot slovenski. Tu so jezikovne finese obeh jezikov precej irelevantne in treba se je osredotočiti na original.

      Junction je v prometnem pomenu bolj stičišče kot stik. Razlika? Stičišče implicira, da je lahko tudi več kot presek dveh črt…

      SSKJ:

      stičíšče -a s (í) 1. kraj, prostor, kjer se kaj stika: stičišče ploskev / mesto stoji na stičišču pomembnih prometnih poti / tu je stičišče različnih kultur, narodov 2. redko stična točka: najti stičišča med slikarjem in glasbenikom / stičišča med filozofijo in sociologijo ♪

      thefreedictionary:
      junction [ˈdʒʌŋkʃən]
      n
      1. a place where several routes, lines, or roads meet, link, or cross each other a railway junction
      2. a point on a motorway where traffic may leave or join it
      3. (Electronics) Electronics
      a. a contact between two different metals or other materials a thermocouple junction
      b. a transition region between regions of differing electrical properties in a semiconductor a p-n junction
      4. (Electronics) a connection between two or more conductors or sections of transmission lines
      5. the act of joining or the state of being joined
      [from Latin junctiō a joining, from junctus joined, from jungere to join]
      junctional adj

      Vsekakor je razgrajanje v stilu “Kdo komu laže???” povsem odveč.

    • Mimi je rekel/-la:

      Se strinjam s stičiščem.
      Več pomenov ima junction - med drugimi tud križišče.

    • Magelit je rekel/-la:

      A vidš, kako je rdeča svinja mrtvo ranjena nevarna, da taca naokoli. Lastnega jezika ne razumeš.

  • Zbik je rekel/-la:

    Ljudje Božji! Nehajte se ukvarjati z neumnostmi in sprejmite Jezusa, ko ga najbolj potrebujete.

    http://www.nytimes.com/2010/05/03/us/03addiction.html

    • Magelit je rekel/-la:

      Mislim ti si odrasel po letih in tvoj link ne kaže znakov spolne zlorabe, kali?

  • Geometrija... je rekel/-la:

    Berem razlago sticisca..”stičišče ploskev”…torej ena mozna razlaga bi lahko bila tudi to, da se stikajo ploskve , ki imajo npr.imena “odprto morje, “slov. morje
    “, “hrv.morje”, pa magari se “italijansko morje”..pa mamo res no orenk stičišče…???

    • Magelit je rekel/-la:

      Ti si tudi en mladič! Drugače, bi vedel, da je 1993, dala Italija predlog rs o trilateralnem pogovoru o morski meji. Pa je rupsi to zavrnil. Tako je ostalo le da sosedi ugotovita skupno točko in nas ne spustijo skozi, ker
      smo zamoudili trenutek besede. In to je to: VELEIZDAJA!?!.

  • goethe je rekel/-la:

    Daleč najbolši odraz slovenske mentalitete je priljubljen hudiček z dvema” rožičkoma” - obliki imena MEFISTO !

    • Q_ je rekel/-la:

      :-)

    • MEFISTO je rekel/-la:

      Torej odločen, kremenit, neizprosen preganjalec človeške neumnosti.

    • MEFISTO je rekel/-la:

      Sicer pa, kako si drzneš nadeti ime velikega književnika Goetheja, za katerega si slišal šele, ko si po internetu brskal za pomenom besede Mefisto.

    • Magelit je rekel/-la:

      Mefisto: Bi prodal dušo? Bi prodal - se predal poslušanju neskončnih litanij, ki te prepričajo da je točno tako in ne tako, kot bi mislil nekdo ki zna algebrajščino. pa povej naprej!

  • Pero je rekel/-la:

    Slovensko ozemlje je vsako ozemlje, ki se kateremukoli Slovencu zdi slovensko. Vse je bilo nase, ogoljufani smo, ubogi in jezni, ampak odresenik Jansa nas bo resil. On ki je pol ljubezni in ki je v imenu pravicnosti pripravljen na boj. V boj vsi Slovenci. V boj do Beograda, do Milana!

    • re:Pero je rekel/-la:

      Čveka pubertetniška!

    • Pero je rekel/-la:

      To nima nic s puberteto, razen ce mislis, da se ta pri povprecnemu Jansevcu zavlece do 70. leta. Vsak bebec namrec natancno pozna zgodovino in vse objektivne resnice, vsi se na vse spoznamo in dvomov ni. Slovenija je naslednjica Beneske republike in Marco Polo je bil Marko Polic.

    • Q_ je rekel/-la:

      hehehe,

      Minken je naš!!! —oz. vsaj Frajsing.

    • MEFISTO je rekel/-la:

      PERO, samo do Beograda ne.

      Potem bi postali srbski sosedje, ki bi naše ozemlje mimogrede razglasili za zibelko srbstva in nas bratsko nasilno poturčili.

    • Magelit je rekel/-la:

      ma mi rabmo hohštaplerje. Pa pol jih je še sram k se name spravjo. Pa je skupina takoj za pogovor.

  • flak je rekel/-la:

    Nagradno vprašanje: ali je geslo “tujega nočemo, svojega ne damo” perverzno ali komično!?

    “Desnica”, ki ima toliko za povedati čez Broza, se polasti njegove krilatice.

    “Desnica”, ki toliko govori o povojnih pobojih in etničnemu čiščenju, hlasta po obali,

    ki je v slovenske roke padla ravno na račun etničnega čiščenja in fojb!

    Še pomnite tovariši gospodje čigava je bila obala?! Med Trstom in Reko je obalni pas

    bil vekomaj večinsko italijanski! Sicer je Hrvaška v etničnem čiščenju precej bolj

    izkušena in bolj uspešna v kopičenju ozemlja na račun drugih … Nedvomno zelo trd

    oreh, pa vendar gospodje “republikanci”, malce načelnosti vam ne bi škodilo …

    • Mimi je rekel/-la:

      Res. Sem točno na to včeraj pomislila: a v tem primeru nas pa ne motjo komunajzarji pa Juga, ko si (pri)lastimo kej? :o)

    • Magelit je rekel/-la:

      Ja , j a, j aaaaa.

      Ampak, predstavljajte si, da si nek kljičavničar zamisli, da je potrebno Savudrijo skupaj z pravljico o pijanem
      Bakariču in Kardelju, ki sta vlekla mejo, resnično imeti za dejstvo ali bolezenski simptom.

      mislim namreč:
      - prva kategorija: narkomani trdih drog - odvisniki
      - druga kategorija: hazarderji in kleptomanski lažnivci
      - tretja kategaorija: Dali smo Hrvatom, ker smo se dobro in še bolje razumeli. Obveščevalna je bila, da zato, da ne bi imeli prostega izhoda na morje, če yu razpade. Ampak, Hrvati se z nami dobro razumejo,
      samo, da je nekoga slo - oblast tako pojebala, da je na pomoč poklical RH. In dokazuje, da v RS obstaja
      tuj najmanj en vohun.

    • Mimi je rekel/-la:

      “…. Pri tem je zanimivo, da Arbitražni sporazum podpirajo predvsem tiste osebe, ki so službeno ali pogodbeno sodelovale pri njegovem nastanku. …”
      To sploh ni res, je pa res to, da ga (AS) podpira večina pripravljalcev DR-R…
      Ki ga (zdaj!) -DR|R- podpira tudi Janša. Ampak AS pa ne. :o|

    • Magelit je rekel/-la:

      @mimi

      Ti spadaš nekam med povprečno posvečene in ideološko neobremenjene svobodne potrošne osebe. Za časa Stalina je bil to kanon futer. Zdaj pa se zamisli, zakaj nisi radikalnejša v svoji disciplini ljubezni do resnice in disciplini vesti in socialne fizike.

  • Mimi je rekel/-la:

    Vprašanje za nasprotnike:
    pričakujete, da se bo Janša zdaj DOGOVARJAL in SPORAZUMEVAL s taistimi, ki jim javno pravi lažnivci, okupatorji itd.? :o)
    In dejansko mislite, da se bo lahko uspešno sporazume(va)l?
    Kajti ni dovolj, da imamo MI superfantastične predloge. Imajo jih tud Hrvati. ;)

    Bi se vi radi dogovarjali s sosedom, ki trdi da je nekaj njegovo, a noče na sodišče, za nameček pa vas pred vso sosesko zmerja z goljufi, okupatorji in lažnivci.
    BI se vam dalo dogovarjat s takim sosedom ali bi se obrnili na tretjega - na sodišče?

    • MEFISTO je rekel/-la:

      MIMI, ti bi zaradi nerazumljivega sovraštva do Janše žrtvovala pol Slovenije.

    • Mimi je rekel/-la:

      Pol Slovenije? Lol.

      Ne sovražim Janše, samo ne prenesem več njegovih načinov (ki so zame in za vse ki mislimo, žaljivi).
      Pravzaprav se mi smili, na nek način.

      Ne izzivaj, da povem svojo prigodo z njim (ki ni zanj prav nič častna in lepo kaže njegov modus operandi tridesetih (!) let).
      Pa sem kljub temu zavzeto navijala zanj oz. za JBTZ in vse nas, Slovence, na Roški.
      Torej jaz nisem maščevalna, VEM pa, da je on. ;)

    • MEFISTO je rekel/-la:

      Nisem te videl na Roški!

    • Mimi je rekel/-la:

      :))))
      Jaz tebe tudi ne. ;))
      (če si bil, si me skoraj ziher videl - sem bila včas kar opazna, pa tudi povsod me je bilo dost :))

  • zorge je rekel/-la:

    Če bi Janez in Igor takrat leta 91 zavzela Piranski zaliv in še kaj drugega, sedaj teh problemov nebi imeli.Tako so pa šfercali z orožjem in se niso ukvarjali S Piranskim zalivom.To je ves problem.Prav problem s Piranskim zalivom kaže nato, da sta bila slaba in pokvarjena osamosvojitelja.

  • BOTA je rekel/-la:

    @ Zbik

    Če drži da bo imela Slovenija neposredni stik z mednarodnim morejm, potem se postavlja vprašanje, čemu služi točka c. v sporazumu, ki se glasi:

    “(1) Arbitražno sodiše doloi:
    (a) potek meje med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško na kopnem in morju;
    (b) stik Slovenije z odprtim morjem;
    (c) režim za uporabo ustreznih morskih območij.”

    Če je Sloveniji zagotovljen teritorijalni stik z mednarodnimi vodami je točka c. brez pomena!! Pa ni, saj je v sporazumu zato, ker nam bo dodeljen le prehod prek hrvaških voda, ki jih bo urejal režim omenjen v točki c.

    Ne gre torej samo za korektnost ali nekorektnost slovenskega prevoda. Sporazum je potrebno brati v celoti :)

    • Zbik je rekel/-la:

      BOTA: “Ne gre torej samo za korektnost ali nekorektnost slovenskega prevoda. Sporazum je potrebno brati v celoti :)”

      A da res? Potem pa sploh ni nobenega problema. Ti si začel s tem, da “Kdo komu laže??” na neki partikularni zadevi. Moja pozicija je jasna: bere se angleški original in ta je dovolj dober.
      In to zadošča!

      Hehe! Ne to, da sem jaz to zapisal, toliko domišljav nisem, ampak to, da je AS “good enough”, da je “dovolj dober”. Večina stvari na svetu je takih. Popolni so samo norci.

    • BOTA je rekel/-la:

      Ali mogoče kdo ve, čemu služi točka c. ? Režime v katerih območjih bo uredila arbitraža? Če gre za nacionalne in mednerodne vode potem ni kaj urejati. Če pa gre za kakšno služnost potem pa je stvar jasna.

      Ve kdo odgovor na moje konkretno vprašanje?

      Pa prosim, ne mi ponavljati propagandnih floskul enih in driguih politikov.

  • konec je rekel/-la:

    vsak pošten slovenec se mora sramovati to kar je danes slovenija……. in če se celo pošteni slovenci sramujejo lastne države, v čem je sploh še smisel države razen tega, da se korito še naprej polni za rdeče svinje?

  • konec je rekel/-la:

    samo komunisti lahko sprožijo v družbi toliko sovraštva in razdora in potem preko plačanih pisunov (zares prave rdeče svinje) krivijo vse ostale, za nastalo…………..

    • steppenwolf je rekel/-la:

      Konec, če si s tem mislil JJ-ja in kamerate, se popolmoma strinjam s tabo.
      Mi pa prosim naštej nekaj poštenih Slovencev, da mi bo bolj jasno kaj misliš.

  • konec je rekel/-la:

    in zato vam še enkrat rečem, LUSTRACIJA, temeljita LUSTRACIJA komunistov je manjkala…..to je to, in to prekletstvo bo slovenija nosila naprej v nedogled.

  • BOTA je rekel/-la:

    @Zbik

    Čemu torej služi točka c v sporazumu? Kaj bo z njo določeno, katero območje točno ????

    “(c) režim za uporabo ustreznih morskih območij.”

    Če gre za teritorjalni stik potem je po mojem mnenju ta točka nepotrebna. Če je potrebna, potem moramo to urediti tudi z Italijo?

    Mi znaš odgovoriti, samo konkretno prosim :)

    • Zbik je rekel/-la:

      Uporaba se nanaša na vse vodne nadvodne in podvodne aktivnosti vključno vendar ne izključno plovbo in druge oblike transporta, ribiške aktivnosti v vsej svoji diverzifikaciji, uporabo morskega dna za raziskave, vrtanja in druge eksploatacije, na odmetavane in izpuščanje odpadkov, postavljanje boj, gojišč školjk in drugih morskih organizmov, režimov zaščitnih ukrepov zaradi okoljskih ukrepov in globalnega segrevanje, ter raznovrstne druge ZAVESTNE dejavnosti ljudi, vključno vendar ne izključno omejeno na ekonomske aktivnosti.

      Ko razmejitvene črte torej razrežejo površino zemlje na “maritime areas” (morska območja), komisija določi, kdo kaj kje in na kakšen način lahko posamezno obmoćje “uporablja” glede vseh vidikov, ki so navedeni v prvem odstavku. tega komentarja.

      P.S. NIsem pravnik in verjetno to ni čisto natančno, je pa dovolj konkretno.

    • BOTA je rekel/-la:

      Vendar še vedno nisi odgovoril na katere vode konkretno! Ali na slovenske nacionalne vode? Hrvaške nacionalne vode? Ali na mednarodne vode?

      Če bi bil pravnik, bi vedel, da vse zgoraj našteto že urejajo nacionalne zakonaodaje oziroma v zadnejm primeru mednarodna zakonodaja. Točka c. ja zato smiselna samo in izključno v primeru služnosti, to je ko ena država uporablja služnostno nacionalne vode druge države.

    • Zbik je rekel/-la:

      Bota - nisem pravnik, ampak znam pa kaj poiskati in prebrati.

      Praviš: “Vendar še vedno nisi odgovoril na katere vode konkretno! Ali na slovenske nacionalne vode? Hrvaške nacionalne vode? Ali na mednarodne vode?”

      Aha, zdaj smo pa tam. Sicer meni očitaš nepravništvo, ampak ugotavljam, da te bolj kot “katere”, zanima “čigava”… tako da, kolikor si pravnik, precej nenatančno vprašuješ. Naj ti izdam ogovor vnaprej: vse troje!

      UNCLOS (United Nations Convention - Law of the Sea) natančno razlaga, kaj so to “areas”. Gre za površine morskega dna in tega, kar je pod njim, in sicer na površini, ki ni pod ingerenco nacionalnih zakonodaj. “Maritime areas” so v tem smislu različne kategorije področij (območja je po moje nesrečen prevod za areas). Torej se področja (in to sem že zapisal, ampak ti goniš svojo) na obeh straneh “boundaries”, mejnih črt. Torej pomeni področja (območja) na obeh straneh črt in se nanaša v tem primeru na obe državi. In uporaba se nanaša v grobem na to, kar sem gori še popisal, in to ne brez brskanja po omen UNCLOSu. Tako da, BOTA, menim da sem ti popolnoma odgovoril in sicer bistveno širše, kot bi ti rad prebral. Služnostna pot (neškodljivi prehod, “innocent passage” se temu reče v angleščini) je z UNCLOSom že garantiran ne glede na status kateregakoli kategorije “arease”, to je “območja” ali “področja”, bodisi da je to teritorialno morje, epikontinentalni pas, (continental shelf, ne vem kako to slovenimo, dobesedno je to kontinentalna polica), izključna ekonomska cona, odprto morje (high seas)…etc…etc…

    • BOTA je rekel/-la:

      Širše gledano v tem delu akvatorija ne mejimo samo s hrvaško temveč tudi z italijo. Ali to pomeni, da potrebujemo tudi sporazum v zvezi z uporabo ustreznih morskih območij z italijo??? In če ne zakaj ga potrebujemo s hrvaško???

  • Andrej Volčanšek je rekel/-la:

    meni se zdi superenostavno:

    vprašanje se glasi “kako hitro naj gre hrvaška v EU ne glede na to kaj se zgodi z izhodom na odprto morje in ostalimi slovenskimi interesi”.

    odgovor je neposreden: ne tako hitro prosim.

    če naj bi se pogajali naj bi imeli protizahtevo. pa je sploh nimamo. le pritiski so. in slovenci smo šibki in šibkost privzamemo in jo razumemo.

    imHo, ergo proti arbitraži v tem trenutku.

    lp
    A

    • Q_ je rekel/-la:

      …matr, to pa so argumenti.

    • BOTA je rekel/-la:

      @Q

      Kakšni so pa protiargumenti? :)

    • Mimi je rekel/-la:

      No ja, boljše kot pa “argumenti”: “sem proti, ker si ti bebo”. :o))) ;)

      Andrej: praviš, “ne tako hitro prosim”.
      OK, razumem, tvoje osebno mnenje je, da naj bi se ŠE zavlačevalo. Okej. Lahko razumem t(akšn)o stališče.
      Vendar mnogi, ki zagovarjajo prav takšno stališče (”imamo dovolj časa, naj se vse skupaj še nadaljnjih x let zavlačuje, ker smo [kao] v prednosti”…), se HKRATI (!) poslužujejo tudi argumenta (seveda ‘proti’), češ da “arbitraža bo dolgo trajala”. :o)

      Kot rečeno, ne vem, če si ti med temi, ki mislijo tako, vendar me je v oči zbodla ta kontradiktornost.

  • Beb je rekel/-la:

    Ironija je sicer ‘my favorite’, samo iz Severjevih ust se sliši ko slaba šala. Ker očitno še nikoli ni slišal za državotvornost. In seveda za to da si države postavljajo cilje in naloge, ki jih po nobeni logiki ne bi smele doseči. Pa marsikatera država s časom doseže večino tistega kar si zamisli.

    No če pa pogledamo okupacijo Slovenskega ozemlja, kot npr. Hotize, potem je pa velik absurd da le ta Hrvaški nikoli ni pripadala, v primeru da bo arbitraža izglasovana, ji pa očitno bo.
    Morda so si Hrvatje zamislili Lendavo in Piran kot del Hrvaške in morda jim bo celo uspelo. Če Kdo misli da bo arbitraža okupirana ozemlja dodelila Sloveniji, je najmanj bebec.

    No da nekatere izmed vas potolažim. Odkr sem na svejti, si ne nekdanja juga ne Slovenija nista postavili kakšnega pametnega, kaj šele kakšnega bolj odločnega in pretresljivega cilja. Vedno smo v varnem povprečju. Tam nimaš nobenih prijateljev (razen tistih na papirju), nobenih sovražnikov, stalno tudi popuščaš sosedam in v vseh pogledih stagniraš. Tudi miselno ostajaš kot otrok v sedmem razredu, ki misli da, ko bo ukinil vojsko bo pa konec vseh vojn in vseh težžav in svet se bo prerodil in prenovil in za vse veke bo zavladal mir in vsi bomo srečni in veseli…. Jeeee

    Pol pa svizec zavije čokolado v folijo! Ja očitno jo res.