4. marec, 2011 | Anela Bešo

Kaj so slovenski podnebni cilji?

  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS

Ni ovir za prehod na okrepljen evropski podnebni cilj, Slovenija pa vseeno rine v investicijo v TEŠ 6.

Climate Action Network (CAN) Europe [1] je objavil novo poročilo, ki nudi trdne in nekontroverzne argumente, da je okrepitev podnebnega cilja EU na 30 % zdaj nujna za prihodnost Evrope. Slovenija medtem vztrajno rine v investicijo v TEŠ 6, ki bo pod pogoji zaostrenega podnebnega cilja še bolj ekonomsko nesmiselna ter obremenjujoča za družbo.

EU se že nekaj časa pogovarja o prehodu na cilj 30 % zmanjšanja izpustov do 2020. Znanstveniki namreč opozarjajo, da trenutni 20 % cilj ni zadosten za stabilizacijo podnebja. Razprave o prehodu na strožji cilj se ponavadi vrtijo okoli povečanja stroškov in negativnih vplivov na gospodarstvo. ” Poročilo Zakaj bi morala Evropa okrepiti svoje podnebno ukrepanje do leta 2020 jasno kaže, da okrepitev cilja prinaša nedvoumne koristi za gospodarstvo, družbo in okolje. Zato je prehod na okrepljen podnebni cilj nujna prihodnost EU,” pojasnjuje avtor poročila, Tomas Wyns iz CAN Europe.

Poročilo [2] namreč ugotavlja, da bi okrepljen podnebni cilj prinesel ‘okoli 10 % povečanje BDP do leta 2050 [3], 2 milijona neposrednih in posrednih novih delovnih mest, povečanje energetske neodvisnosti in manjše negativne vplive na zdravje, kar bi zdravstvenim blagajnam po Evropi prihranilo med EUR14.6 in EUR30.5 milijard letno do leta 2020,’ kot razlaga Wyns.

Medtem, ko postaja vse bolj jasno, da je prehod na ostrejši podnebni cilj za Evropo pametna in nujno izbira, pa Slovenija vztrajno nadaljuje z investicijo v TEŠ 6. “Čeprav HSE in TEŠ javnost zavajata s pojasnilom, da gre za okolju prijazno posodobitev, je žalostno dejstvo, da bo TEŠ 6 temeljil na okoljsko najbolj neprimerni tehnologiji za proizvajanje elektrike. Kurjenje najbolj umazanega fosilnega goriva - lignita - bo prebivalke in prebivalce Slovenije še dodatnih 40 let obremenjevalo na vse mogoče načine: od naraščajočih stroškov do izjemno negativnih vplivov na zdravje, da o okolju in še posebej podnebju sploh ne govorimo,” pojasnjuje Lidija Živčič, strokovni vodja Focusa, društva za sonaraven razvoj.

“Če bi projekt TEŠ 6 vodili transparentno, bi bilo do sedaj vsem jasno, da gre za ekonomsko, družbeno in okoljsko jamo brez dna. Denar, ki je bil vložen v projekt, je velik, vendar pa še vedno bistveno manjši kot celoten vložek - 1,2 milijarde evrov. Od tega je več kot polovico - 650 milijonov evrov - davkoplačevalskega denarja, ki je evropskima bankama EIB in EBRD na voljo za posojila, ki niso privlačna za komercialne banke,” še opozarja Živčičeva.

“Nujno je, da Evropa preide na strožji cilj za zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov, saj ta prehod prinaša nedvomne koristi. Kot sta opozorila že dva evropska komisarja, Connie Hedegaard in Janez Potočnik, je projekt TEŠ 6 v tej luči še bolj poguben za Slovenijo, kot bi bil sicer. Skrajnji čas je, da se vlada odloči, kaj želi s tem projektom, prevzame odgovornost za svojo odločitev in vzpostavi kontrolo nad projektom TEŠ 6,” izpostavlja Barbara Kvac, vodja programa Podnebje v društvu Focus.

Opombe:
1. Z več kot 140 članskimi organizacijami v 25 evropskih državah je Climate Action Network (CAN) Europe največja evropska koalicija nevladnih organizacij, ki delujejo za preprečitev najhujših posledic podnebnih sprememb. Focus, društvo za sonaraven razvoj, je aktiven član CAN Europe.

2.  Poročilo je dostopno tukaj

3.  Poročilo Zakaj bi morala Evropa okrepiti svoje podnebno ukrepanje do leta 2020 predstavlja naslednje ključne ugotovitve:
- Podnebno ukrepanje spodbuja gospodarsko rast: zaostritev cilja zmanjšanja izpustov iz 20 na 30 % bi prinesla okoli 10 % povečanje BDP do leta 2050. Dokaz, da je okrepljeno podnebno ukrepanje lahko dobro za evropsko gospodarsko prihodnost.
- Trenutni cilj zmanjšanja izpustov EU je poceni: trenutni 20 % evropski cilj zmanjšanja izpustov do leta 2020 je med najcenejšimi (izražen v % BDP) v primerjavi z najnižjimi predlaganimi cilji zmanjšanja izpustov v večini velikih neevropskih gospodarstev.
- Odlašanje z ukrepanjem prinaša milijardne izgube: Evropske vlade lahko v obdobju med 2013 in 2020 izgubijo skoraj EUR70 milijard prihodkov iz avkcioniranja emisijskih kuponov, zaradi padca cene ogljika. Nemčiji grozi izguba v višini EUR15 milijard, Sloveniji pa EUR200 milijonov.
- Pametna odločitev za ustvarjanje novih delovnih mest: Leta 2005 je sektor obnovljivih virov energije v Evropi dosegel 1,4 milijone neposrednih in posrednih delovnih mest. V primeru zmanjšanja izpustov za 30 % bi do leta 2020 v tem sektorju ustvarili 2 milijona dodatnih neposrednih in posrednih delovnih mest.
- Energetski prihranki morajo biti prioriteta: Evropski nezavezujoči 20 % cilj za energetsko učinkovitost do leta 2020 je enak zmanjšanju rabe okoli 400 milijonov ton ekvivalenta nafte (Mtoe). Zaradi neizvajanja ukrepov je EU trenutno na poti, da ta cilj doseže le polovično. Na ta način bo EU zamudila priložnost zmanjšati izpuste za okoli 560 milijonov ton CO2 - kar je približno enako kot letni izpusti Francije.
- Manjši stroški za fosilna goriva lahko pomagajo pri okrevanju gospodarstva: 30 % cilj zmanjšanja izpustov znotraj EU bi do leta 2020 prinesel EUR14,1 milijarde prihrankov iz naslova uvoza nafte in plina na leto. Skupen prihranek, v primerjavi z izhodiščno vrednostjo, znaša EUR45,5 milijarde. Ocene teh prihrankov so po vsej verjetnosti zelo konzervativne, saj je bila pri izračunih uporabljena cena za uvoženo surovo nafto $88,4 na sod v letu 2020, medtem ko je že v tem trenutku cena nafte nad $90 in narašča.
- Izboljšanje zdravja evropskih državljanov je lahko stroškovno učinkovito: Organizaciji Health and Environment Alliance (Heal) ter Health Care Without Harm Europe (HCWHE) ocenjujeta, da bi maksimalne dodatne zdravstvene koristi zaostritve cilja zmanjšanja izpustov iz 20 na 30 %, znašale med EUR14.6 in EUR30.5 milijard letno do leta 2020.

 


  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS
9 x komentirano
  • binebone je rekel/-la:

    Cilj je samo eden. Interesi Evrope in interesi skupine Bilderberg. In to je v bližnji prihodnosti ne bo več množične proizvodnje električne energije. Ne bo več nobene industrije. Samo storitvena. Elektrike pa samo toliko kot jo bodo rabili računalniki, ki bodo vse vodili. Ne bo več avtomobilov in ne množičnega potovanja ljudi preko celega planeta. Ker večine sploh ne bo več. Ostali bodo samo gospodarji in služabniki-sužnji brez vseh pravic. Živeli pa bodo v zaprtih področjih brez možnosti potovanj. Moški sužnji zase, ženske sužnje zase, brez medsebojnih srečanj. Poslušni sužnji naj bi bili celo nagrajeni, neposlušni bodo fizično odstranejni. In kje se tukaj vidi Slovenija? Nikjer, ker sploh ne bo obstajala kot tudi nobena sedaj še delujoča država. Cel planet bo elita razdelila na nakaj regij.

  • Janko je rekel/-la:

    Tipično, nore rešitve!

  • Dimek je rekel/-la:

    Zavajanje nam gre dobro od rok!

  • Marjana je rekel/-la:

    ???

  • MEFISTO je rekel/-la:

    Mi vsemogočna koalicija lahko zagotovi lepo in toplo pomlad

  • binebone je rekel/-la:

    Kmalu bo moto EU ORDO AB CHAO - red iz kaosa.

  • Zbik je rekel/-la:

    Kaj so slovenski podnebni cilji?

    Cilj je nekaj, kamor lahko res prideš. To ni tarča, v katero meriš. In potrebna je precizna obravnava, ki ni le na nivoju forme, za katero se je Anela že še potrudila, ampak na nivoju vsebine.

    Če se po tej kratki ekskurziji vrnemo k naslovu, je navedeno retorično vprašanje kot tisto, kateri planet bo Slovenija osvojila v naslednih 30 letih. Odgovor: Nobenega ne bo niti dosegla, kaj šele osvojila! Premajhni smo. Tako tudi Slovenija ne more imeti podnebnih ciljev, ker nimamo znatnega vpliva niti na vreme, kaj šele (globalno) podbnebje. V tem smislu je smiselno odigrati le skrajno pasivno in varčno vlogo in ne vlagati v te podnebne neumnosti na evropskem ali celo svetovnem nivoju NIČ, kar direktno in predvsem ne koristi NAM, tukaj in zdaj… pa tudi srednjeročno.

    Po uvodnem splošnem blebetu seveda pride neki neprijetni detajl, ko se izkaže, o čem pravzaprav govorimo, ko govoričimo o podnebnih procesih in o ciljih, trendih, smernicah in podobnih evropskih papirnatih tigrih. Končno zvemo, da govorimo - oziroma natančneje- da teta Anela piše o TEŠ 6. Tu je torej Venerin grmiček, tu je grm, kjer tiči zajec.

    No, pa poglejmo, kakšne so alternative.

    a) Obnova starih TEŠ-X dokazano negospodarno, ker ne moreš izboljšati izkoristka, ne da bi

    dvignil izhodne temperature pare - torej ni kaj obnavljati, razen da začneš znova od

    kotlišča naprej — vedno bo ceneje zgraditi eno večjo -od fundamenta.

    b) Plinska elektrarna — to bi bilo simpatično, če bi Petišovci obrodili. Ampak to obeta,

    pa ne vemo koliko in kaj. in kdaj. Alternativa je uvoz … hm, na razdalji do Rusije se blizu 1/4 - 1/3 plina porabi samo za to, da plin naprej potuje… (toliko o podnebnem učinku) potem se pa začnemo spet pogovarjati o izkoristku in temperaturah…

    Osnovni pogoj, da se nadomesti obstojeće TEŠ-X je,da gre za agregat, ki omogoča “vožnjo po

    pasu”, tore poljubno (relativno počasno) spreminjanje med spodnjo in zgornjo močjo. NEK

    tega ne zmore, ker mora zaradi izkoristka delati na maksimu, če poenostavim.
    ……
    Vse ostalo sploh ni alternativa

    -sonce negospodarno, kratkoročno dobesedno narodnogospodarsko škodljivo (ker gre ves

    nakup celic v tujino) in tudi sicer za take zadeve neuporabno.

    -veter - podoben problem intermitence… (zdaj je- zdaj ga ni) Velika Vritanjija je lepo

    zmrzovala - letos so imeli najhladnejši december od kar se temperatura zapisuje, veternice so pa MIROVALE; pač vetra ni bilo.

    -vsega ostalega enostavni NI.

    —–

    Skratka. Kaj torej reči Aneli Bešo, svetovalki za odnose z javnostmi družtva FOCUS, društva za sonaravni razvoj”?

    Fuck You, asshole! Kar je Zares eklatantno pri vašem društvu, je sonaravna BEBAVOST!

  • karamba je rekel/-la:

    Takle mamo!

  • petrovc je rekel/-la:

    ZBIK: ZA BIŽJO VOLJO; NE POSILJUJ ŠE TEHNIKE!!!!
    Pojma nimaš!
    Nas že v politiki posiljuješ, sedaj pa še v tehniki!