27. april, 2011 | Open Europe

Open Europe poroča - 1.del

  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS

Manj kot polovica zunanje pomoči Evropske unije gre za najrevnejše države sveta

Open Europe je 17. aprila objavil prvega od dveh poročil o zunanji pomoči Evropske unije. Britanska vlada je pred kratkim ponovno pregledala sredstva, ki jih namenja za pomoč z vidika izzivov, s katerimi se soočajo državne finance, da zagotovi, da britanski davkoplačevalci dobijo od vsakega porabljenega penija kar se da največ.

V svetu, ki se sooča z družbenimi in političnimi preobrati, od Bahrajna do Slonokoščene obale, je pomembno, da se pozornost preusmeri na prizadevanja za pomoč mednarodni skupnosti, vključno z 12 milijardami evrov letnega proračuna EU za zunanjo pomoč.

V poročilu Open Europe obravnava, koliko Evropska unija porabi in za kaj ter opredeljuje pet ključnih kritičnih področij glede pomoči Evropske unije. Ta vključujejo premalo osredotočenosti na revščino, saj je pomoč Evropske unije prejelo le 46% držav z nižjimi prihodki, v primerjavi s 74% pomoči Velike Britanije. Pomoč EU je podvržena tudi nepotrebnim stroškom administracije in transakcij, tako da se denar reciklira med nacionalnimi vladami, Evropsko unijo in drugimi mednarodnimi ustanovami, kot so Združeni narodi ali Svetovna banka, tudi do trikrat, preden pride to tistih, ki ga potrebujejo.

Open Europe bo v naslednjih dveh tednih objavila svoje drugo poročilo o pomoči EU, s posebno obravnavo učinkovitosti pomoči Evropske unije v Severni Afriki.

Raziskovalni direktor skupine Open Europe, Stephen Booth je povedal:

“Medtem ko ima lahko razvojna pomoč dejanski vpliv, trpi proračun Evropske unije za pomoč zaradi premalo transparentnosti, nepotrebne birokracije in kar je najbolj odločilno, gre manj kot polovica dejansko porabljenega denarja za najrevnejše. Stare kolonialne povezave in regionalna bližina, ne pa boj proti svetovni revščini, so tiste, ki še vedno določajo, kje bo končal največji delež pomoči Evropske unije.”

“Ni trdnih dokazov, da EU doda vrednost nacionalnim programom pomoči, ki jim že gre relativno dobro, kot je to primer v Veliki Britaniji. Nacionalni prispevki za pomoč v proračun EU bi morali biti prostovoljni tako, da je vloga Komisije predvsem glavno usklajevanje in spodbujanje najboljše prakse in celovite politike med državami članicami.”

“V času, ko so sredstva omejena, je pomembno, da nacionalne vlade dobijo kar največ iz svojih izdatkov za pomoč. Na žalost pa, ko gre za transparentnost, pade denar, porabljen preko Bruslja, prepogosto v črno luknjo med državami članicami in Evropsko komisijo.”
Več o poročilu Open Europe na: http://www.openeurope.org.uk/research/euaid2011.pdf

 


  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS

Komenitiranje tega prispevka ni dovoljeno.