12. januar, 2010 | Jani Sever

Potres na železnici

  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS

Imamo zastarele železnice, s katerimi se dolgo nihče ni ukvarjal. Zadnji desetletji so bile plen. Najmočnejši igralec so bili politično jasno opredeljeni sindikati. Po tem, ko so odkrili prisluškovalne naprave, železnice redno obiskuje premier, zdaj je pomembne spremembe napovedal še prometni minister. Hkrati pa se napovedujejo spremembe tudi med predstavniki zaposlenih. Se železnice iz fevda SDS spreminjajo v fevd SD? Ali bodo novosti vendarle pomembnejše.

Pred leti mi je nek italijanski vladni uslužbenec razlagal, da je eden najvitalnejših italijanskih interesov na vzhodu prav izgradnja železniške proge čez Slovenijo. Bil je razočaran. Evropa ima za ta projekt že dolgo pripravljen denar in vsem je vsaj že od začetka devetdesetih jasno, da so zanj zainteresirani tako rekoč vsi, a da je potrebno za pridobitev evropskih sredstev tudi kaj storiti. Za začetek so potrebni načrti. Ti seveda ne nastanejo čez noč in potem ko so narejeni, se težave na terenu šele dobro začnejo. Prav nad tem, da Slovenija glede priprave projekta ne naredi prav ničesar, je bil začuden naš sosed. Tega enostavno ni mogel razumeti.

Povsem logično se mu je zdelo, da se je država odločila usmeriti v izgradnjo avtocest. Ampak zakaj se ne bi pripravljali na izgradnjo modernih železniških povezav? Najbolj je bil presenečen, da je bil ob svojih vprašanjih s slovenske strani deležen zgolj skomiganja z rameni, da nikogar vse to sploh ni niti najmanj zanimalo. Kratkovidnost slovenskih ministrstev, ki bi jih to moralo zanimati, je bila, kot je dejal, frapantna. To je veljalo za vse vladne garniture. Brez izjem. In do včeraj ni bilo nič bolje. No, tudi sedaj sicer ne vemo, kaj je pripravljeno. Kaj veliko gotovo ne, ker to ne gre ravno hitro.

Ampak po novem imamo vsaj zaveze. V letih 2010 in 2011 naj bi Slovenija za razvoj in modernizacijo železniške infrastrukture namenila 589 milijonov evrov. Tako je napovedal prometni minister. Na žalost naj bi samo 132 milijonov evrov dobila iz evropskih sredstev. Tudi sicer številka še vedno ni velika. Vsaj ne za tako velik projekt, kot je hitra železniška proga, ki bi sekala Slovenijo. Tako se zdi, da kljub obljubam pravzaprav vlada ne ponuja nič pretirano oprijemljivega. Hkrati pa je ministrovo sporočilo mogoče razumeti kot znak, da je vlada opustila razmisleke o prodaji železnic.

Minister je istočasno govoril tudi o reorganizaciji železnic. Vendar je bilo njegove besede težko razumeti kot napoved privatizacije. Prodaja tirov tujcem bi bila pač politično izjemno tvegano početje. Tudi če bi v prihodnosti prinesla uspešno poslovanje in zanesljiva delovna mesta. Ministrova napoved je enostavno ta, da bo vložek Slovenije v železniško infrastrukturo narasel. Kar je lepo. Vendar še vedno nihče ne pozna strategij razvoja, če te sploh obstajajo. Niti tega ne vemo, ali bomo morda železnice gradili tako kot smo avtoceste? Dolgo in potratno. Zdi se kot da se v debati o železnicah še vedno vse konča pri znamenitem drugem tiru med Divačo in Koprom.

Kljub temu bi lahko na železnicah kmalu prišlo do opaznih sprememb, za katere pa je težko pričakovati, da bi lahko vplivale na poslovanje. Rušenje delavskih voditeljev Slovenskih železnic samo po sebi namreč še ne prinaša nič bistveno novega. Razen morda začasnega zmanjšanja vpliva SDS na dogajanje na železnicah. Boj, ki se je začel z anonimko o tem, da so delavski predstavniki sodelovali pri sestavljanju seznama, kdo od zaposlenih naj gre na čakanje, se bo nadaljeval prihodnji teden na svetu delavcev. A to, kdo bo tam zmagovalec je z vidika delavcev precej nepomembno. Vsem je namreč jasno, da je na železnicah, takšnih kakršne so, preveč zaposlenih.

Jani Sever

 


  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS
22 x komentirano
  • lenkomačarskifuks je rekel/-la:

    Bolj smiselno bi blo vlagati v razvoj in proizvodnjo ultralahkih električnih frčoplanov

    • CVEK je rekel/-la:

      ZA ČUDA, NA TISOČE LJUDI GRE ZNOVA IN ZNOVA NA CESTO, ŠTEVILO NEZAPOSLENIH JE PA ŽE TRI MESECE ENAKO !

  • Mandelbrot je rekel/-la:

    V bistu so zgrešili polklic so bolj ministranti pijavk , kakor misnistri države Slovenije.

  • kos je rekel/-la:

    Ne vem, kdo je bil Severjev italijanski sogovornik, vendar sam ne bi jemal njegovih (Italijanovih) besed kot čisto zlato. Italijani se vedno imeli neke svoje pomisleke, predsodke in skrite želje. Ne pozabimo, da je Slovenija zaradi italijanskih pritiskov avtocesto od LJ najprej zgradila do Fernetičev, torej do it. meje, šele potem do Kopra in njegovega pristanišča, čeprav bi bil naš interes ravno obratno.

    To povedano, pa je res, da naša politika, leva, desna in tista vmes, ni nikoli imela nobenih idej. Bolj kot promet, predvsem tisti tovorni, ki bi lahko pomenil težke milijione in delovna mesta, so jo zanimale igrice o tem, ali bodo železnice eno samo podjetje ali dve ali tri, kdo bo obvladoval kaj in koga…. Imamo infrastrukturo, ki se ruši sama od sebe, tranzitne tovornjake, ki nam grenijo življenje, mi pa razmišljamo…

    In Italijani tudi razmišljajo in igrajo svoje (umazane) igrice: tabeljska proga, ki je že narejena in neuporabljena, Trst, ki mora biti za vsako ceno povezan s hitro železnico in Koprom, in Slovenci, ki smo zanje še vedno manjvredna kategorija.

    • Q_ je rekel/-la:

      AC je do Fernetičev zaradi Osimskih sporazumov.

    • dado je rekel/-la:

      Da italijanček je tič,
      izgleda, da tebi ne pove nič!
      Da pa čutiš se manjvredna kategorija,
      italijanček kriv ni popolnoma nič!!!

    • kos je rekel/-la:

      Q

      V osimskih sp. je bilo tudi marsikaj drugega, kar bi morala narediti Italija, pa ni. Mi pa, bolj papežki kot papež kot vedno, smo MORALI narediti vse po črki sporazumih.

    • Q_ je rekel/-la:

      ….ne pravim, da ne.

  • Andreja je rekel/-la:

    pa saj se s temi železnicami čisto vsi ukvarjajo, pa je vse ena veliak beda……in nikoli ne bo drugače, ker so apetiti hudo močni….kaj pa “lepi” Vlačič dela…D????

  • Mandelbrot je rekel/-la:

    intermezzo:

    Moralni mazohisti in oblastni sadisti

    Kaj to pomeni? Kaj pomeni, da je zdravnik, ki si je upal kaj reči, Erik Brecelj, zdaj skorajda narodni junak? Ali to pomeni, da so bolnišnice legla diktatorskih direktorjev, predstojnikov, vodij, ki vsakomur, ki upa pisniti, da je kaj narobe, zmanjšajo plačo, poočitajo slabo delo, ga prestavijo na manj ambiciozno mesto, mu obesijo “kanadsko književnost”? In to ob molku sodelavcev, ki dopustijo šikaniranje kolega? In če to drži, kako je to mogoče? So torej zdravniki, ki so neskončno bolj zaščiteni kot vsi mi, ki delamo v zasebnih podjetjih, bolj podredljivi in bolj podrejeni, bolj naklonjeni cehovski varnosti, ki zagotavlja gladko kariero, kot individualni odgovornosti in strokovni poštenosti? Prej pripravljeni zavreči svojo strokovnost kot nenačelno lojalnost? In - je to posebnost zdravnikov ali pa so dvajset let po padcu režima slovenski izobraženci še najprej le moralni mazohisti, ki verjamejo v danost svojih nekompetentnih šefov?
    http://www.dnevnik.si/debate/kolumne/1042329132

  • konec je rekel/-la:

    Še malo, pa bodo rdečuhi zapravili še ta koridor, ki se bo seveda preselil na sever , preko Avstrije na Madžarsko. A res mislite,da v Eu-ju kdo jema resno “balerino”, ki se dela ministra?

    • edmund je rekel/-la:

      Ta koridor , Barcelona - Kijev , južni tok je že davno samo še podvarijanta zaradi naše togosti , sicer pa je naš nacionalni interes povezava z osrednim Balkanom , saj smo si vedno bolj prirasli skupaj , Europa , kjer je potrebno biti ustvarjalen pa naj ostane iza Karavank .

  • dado je rekel/-la:

    Če Avstroogerske ne bi bilo,
    bi naši vlekli še na volovsko vprego.
    Broditi v kalnem in vleči prijateljem zastonj pa se da,
    če modernizacija te je obšla,
    rdeča zvezda pa ščit tvoj bila.

  • G je rekel/-la:

    Rdecuhi, buhi, muhi, bugi, mugi! Mugi, gugi, gigi, gagi!

  • MALI STALIN je rekel/-la:

    UdbovecKos,kaj pa smetje z 9meni ŽURNAL in druga tedenska boljševistična navlaka?Kdo to rdeče smetje financira,vemo skoraj vsi!To boljševistično poneumlanje VZEMI pod drobnogled,seveda ,če imaš jajca?Teh pa revšče udbovsko nimaš!!!!

  • MEFISTO je rekel/-la:

    Odkar zahaja premier na Slovenske železnice, je bilo ob delo že 1.070 ljudi!

    Nadaljnih 1.000 pa še trepeta za delo!

    Če kaj, odpuščati pa znajo v naši vladi!

  • MALI STALIN je rekel/-la:

    Pri naslednjem manekensko-so watt obisku,bo delo izgubilo PONOVNO še 1200 pridnih železničarjev.Prizadetim predlagam, da ga ob naslednjem obisku prestrežejo že pred vladno palaćo in tako preprečijo ponovno katastrofo..Sicer pa,kaj je že rekel veliki Koba?

  • MEFISTO je rekel/-la:

    Sosedov Franček me je vprašal, če se je res terba včlaniri kar v vse tri vodilne stranke koalicije, da lahko obdržiš celo najslabše plačano delo!

  • RUKAR je rekel/-la:

    TOREJ SEDAJ VEMO, PO VSAKEM PAHORJEVEMU OBISKU NA ŽELEZNICI NEKAJ STO DELAVNIH MEST V MALORO, VARNOST PA JE DRUGOVRSTNA TEMA !
    ŠE EN CILJ JE NA VIDIKU, RAZGLASITI SINDIKALISTE NA “SŽ”, DA SO JANŠEVI, JIH DISKREDITIRATI , ONEMOGOČITI, DA BO OBLAST LAHKO VSE UTIŠALA IN Z NJIMI POČELA KAR BO HOTELA !