19. februar, 2010 | Jani Sever

Mafijsko moralistična država

  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS

Koliko obrobnih stvari. Skorajda mimogrede smo denimo izvedeli, da noben zdravnik iz UKC Ljubljana nima soglasja za delo pri drugem delodajalcu. A spričo drugam usmerjenega pogleda, je novica ostala obrobna. Kaj je sploh res pomembno? Kdo nam vlada? Ali morda, kdo manipulira?

V aferi Baričevič je v nekem trenutku glavno vprašanje postalo, kdo naj bi bil z zdravnikom in psi še v garaži. Policija menda zadevo preiskuje. Ampak namigovanja so bila od samega začetka jasno usmerjena. Gotovo je šlo za prijatelja in gotovo je spet kaj prikritega. Nič presenetljivega. Konec koncev je bilo v zadevi dovolj šokantnih novic, da domišljija, ob vsakem novem namigu, podivja. Celo to, da tožilec in preiskovalni sodnik nista takoj prišla na mesto tragedije, je postalo izjemno nenavadno, čeprav se gotovo ne pojavita na vsakem prizorišču napada psov, posebej kadar gre za napad na lastnika. Iz afere je dobro iztisniti zadnje kapljice medijskega soka, dokler zadeva lahko še koga zanima. Vrhunec naj bi se zgodil ob interpelaciji kmetijskega ministra. Do takrat bomo morda doživeli še kakšno presenečenje.

Fokusa zgodbe, ki je že določen, kljub temu najverjetneje nič ne more spremeniti. Družbena elita sprevrženih navad, z zvezami in denarjem, močjo in družbenim vplivom, je nad zakonom. Zanjo ne veljajo nikakršna pravila. Njen center je treba iskati v tako imenovani tranzicijski levici. V konkretnem primeru v mreži, ki naj bi bila spletena okoli partnerja notranje ministrice. Kljub temu, da za to, da je ta mreža aktivno sodelovala pri vračanju psov lastniku, ni prav nobenega dokaza. Še več, je pravzaprav neverjetna. Do usodnega dne, se namreč s psi, razen odvetnika, kar je itak njegov posel in pristojnih inštitucij, ki so očitno naredile napako, nihče ni prav veliko ukvarjal. Obstajajo sumi, da je bilo njihovo ravnanje posledica korupcije. A to je tudi bolj ali manj vse. Če zgodba ne bila tako zelo primerna za moraliziranje od nje ne bi ostalo prav veliko.

Precej bolj pomemben se zdi podatek, da noben zdravnik iz UKC Ljubljana nima soglasja za delo pri drugem delodajalcu. Ne le pri Baričeviču, kjer jih menda dela okoli štirideset, očitno tudi drugje zdravniki popoldan delajo na sivo, saj lahko predpostavljamo, da vsaj plačujejo davke. Samo dovoljenja svojega delodajalca za popoldansko obrt, čeprav bi bilo to obvezno, enostavno nimajo. Zakaj ne? Ker bi se potem povsem natančno vedelo, koliko kje delajo in ali so morda preobremenjeni. Da ne bo pomote, prepričan sem, da zdravniki v Sloveniji ne zaslužijo dovolj. Vendar zaradi tega ni prav nič manj problematično, da svoj finančni položaj lahko izboljšujejo povsem nenadzorovano in da smo lahko njihovi delodajalci, v primeru javnega zdravstva smo to pravzaprav vsi državljani, zadovoljni že s tem, da jih sploh imamo.

A zdi se, da to pravzaprav le redko koga zanima. Bolj pomembno je, kakšni so bili spolni pripomočki? Ali so bili psi zlorabljeni? Ali je vse skupaj morda nekdo gledal? Pogled v sosedovo garažo je neustavljivo privlačen. Mediji to najbolje vedo. Moraliziranje, ki je itak značilnost tabloidnosti, postaja, tako kot povsod po svetu, tudi slovenska dominanta. Desnici tako brez napora uspeva tisto, kar se je Janševa vlada zaman, na vse mogoče načine, trudila ves svoj mandat. Prodaje časnikov pod mizo, pritiski na medijske hiše, usmerjanje oglaševalskega denarja, nepregledno financiranje propagandnega tiska, vse to ni kdo ve kako uravnotežilo slovenske medijske scene. Vsaj na koncu je bil rezultat precej klavrn. Kljub visoki ceni, ki so jo predstavljale usode novinark in novinarjev, ki so si morali poiskati nove službe, pogosto izven svojega poklica.

V času Pahorjeve vlade to uravnoteženje uspeva precej bolje. Škandali, kakršnega smo doživeli z afero Baričevič, proces pospešujejo. Videz mafijske država, kjer so najbolj pomembne dobre zveze, v kateri je nemogoče najti krivce in v kateri mogočniki lahko delajo kar hočejo, je postal praktično edina podoba, ki jo slikajo mediji. A hkrati je v tej sliki tudi nekaj nenavadnega. Krivci in glavni akterji moralnega propada naj bi bili tako rekoč izključno liberalci. Veliki združbi SDS in SD ostajata tako rekoč izven tega kroga. Celo kmetijski minister v zadnjih dneh pravzaprav ni več pomemben. In prav zanimivo bo poslušati, v kakšno smer bo zavila debata poslank in poslancev ob njegovi interpelaciji. Kaj bo tema razprave? Odvetnik in partner notranje ministrice, predsednice LDS? Ali celo družinski zakonik, kot je SDS že nakazala.

Morala je zavladala Sloveniji. Ne etika, da ne bo pomote. Na to bi veljalo biti pozoren.

Jani Sever

 


  • DELICIOUS
  • Google
  • RSS
63 x komentirano
  • Bralka je rekel/-la:

    Evo, tale tekst mi je pa všeč. Zlasti četrti odstavek.

  • marija je rekel/-la:

    Preprosto zelo dober komentar. Mislite, da ga bodo brali tisti, ki bi morali?

  • Neja je rekel/-la:

    “Ali držijo govorice, da je visoki funkcionar SDS Dimitrij Rupel, ko je bil zunanji minister, pri veterinarski upravi posredoval za vrnitev bulmastifov lastniku?” sprašuje Uroš Petohleb. Priznava sicer, da so to govorice, na katere sicer v LDS ne pristajajo, tokrat pa so se zatekli k njim zato, da bi pokazali, “kako banalen način komunikacije je obtoževanje na podlagi govoric”. /Dnevnik/

    “V novi Mladini objavljamo dokument, ki dokazuje, da se je v aferi Baričevič politika zares vmešala v delo stroke in inšpekcijskih služb. Potem, ko je veterinarski inšpektor odredil usmrtitev psov, se je v postopek neposredno vmešal minister. Inšpektor je prejel elektronsko pismo kabineta ministra v katerem je ta “izrecno” želel, da psov ne bi usmrtili. Vendar pisma ni poslal aktualni minister, temveč njegov predhodnik, Iztok Jarc, ki je bil imenovan na predlog SDS in ki je v svoj kabinet pripeljal ljudi, blizu SLS. Prav ti dve stranki pa sedaj v interpelaciji zahtevata Pogačnikov odstop.”

  • Miha org je rekel/-la:

    Kot obleka ne naredi človeka, ampak človek obleko, tko tudi izobrazba ne naredi Človeka!

    Bolezen pa je v vsakem primeru dober biznis, kar nakazuje tudi četrti odstavek.

    Je v Sloveniji kak raziskovalni novinar, ki bi iz bolniške pižame tvegal opisati dogajanje v tej mlakuži?

  • NoMercy je rekel/-la:

    spodoben komentar.
    malo več razmišljanja nebi škodilo.
    “Raziskovalnim” novinarjem pa o dohtarjih pa še tale kost:
    prideš na privatno kliniko (pač z plačilom) dobiš ustreznega dohtarja iz “državne klinike”. Ker v privatni ni vseh aparatur ali pa usztreznega laboratorija te dohtar naroči naslednji dan (OK, vsaj v enem tednu) k sebi na “državno kliniko” - brez dodatnega doplačila in brez “čakanja” na listi!!

  • luna je rekel/-la:

    NoMercy
    Točno tako. Šla sem na zasebni pregled na mamografijo v Rožno dolino, kjer seveda ni bilo treba čakati. Plačala sem samo za osebni pregled, ker je bil aparat pokvarjen. Po pošti sem nato takoj dobila rok za pregled na UKC. Tam nas je bilo nekaj takih pacientk, bila je cela zmešnjava pri sestrah, preden so se uspeli uskladiti - to je bilo še v stari konjušnici.

    • krucefiks je rekel/-la:

      Pred nekaj leti se je babici preko zvez zrihtalo operacijo srca v KC. Na vrsto je prišla čez recimo en mesec (se ne spomnem več točno). Zdravnik je v zahvalo (s)prejel kuverto.

      To je slovenski zdravstveni sistem. Če nimaš vez, pa lahka umreš v čakalnici.

      Zanimivo pri tej zgodbi je tudi to, da ta prva operacija ni preklicala redno naročene operacije. Čez več kot pol leta je babica od KC dobila pošto, da ima v kratkem ta isti poseg.

    • Forestina je rekel/-la:

      Na operacijo kolena se dolgo čaka in sem ker nisem imel statusa vrhunskega športnika sem dal plavo kuverto, za darilo so mi poškodovali živec in imam omrtvičen palec.,

    • Forestina je rekel/-la:

      Dediju so odkrili raka na samoplačniškenm pregledu in potem so ga celo oprostili plačila. Hočevar iz “Nato zveze” pa je omejeval operacije Brejca na onkolociji. Na čakanju. Rip.

    • šifra je rekel/-la:

      …narava ,vse p/opravi…..na svoj način…!..brez kuvert…!..ko pride “krtična” točka…! simpel..!

      moram priznati,da nikoli nisem dajala “plave” kuverte”…!(hvala bogu )
      saj pacienti sami delamo….(to je moje, nepreklicno mnenje).delajo zdravnike podkupljive.. mar ne?

  • dado je rekel/-la:

    Bil plemeniti Kramberger etično odstranjen,
    Slovenija postala tistih pri koritu je plen!
    Celo psi postali so nacionalni interes,
    pravo v gordijski vozel zamotano vmes,
    kuštrinovci so tudi zaplesali svoj ples,
    keš, ne zdravje ljudi postal je njih interes.
    In ker v Murglah vedno bolj v letih utrujeno je telo,
    nori, a zakrpati ne more več počeno vrečo to,
    ogromno smrdeče umazanije na dan je prišlo,
    groza, kako sedaj prikazati, da pošteno vse je vedno bilo,
    da njih služenje, nam, morala na potenco je bilo!
    Morda pa Janša, ker sploh rojen je bil, kriv ja za vse to?
    2010 – 1945 = 65 ali 61, brez »katastrofalnih« 4)!???

  • Cvetka je rekel/-la:

    Ja, če bi v tej zgodbi nastopal zdravnik, ki so ga lastni psi zgrizli, medtem jih je pripravljal, da jih pelje na sprehod in ne zdravnik, ki je nekoč bil ženska in je prakticiral ekstremno bizarne spolne prakse, bi bila zgodba že zdavnaj zaprta. Navade zdravnika so center te zgodba, ki je eskalirala v neslutene razsežnosti domišljiskega sveta Slovencev in jasno razkrila pritlehnost tega naroda.

    • šifra je rekel/-la:

      ..dej dej cvetka..¨. narod vsega kriv….!…. ?
      .. a poznaš …tisto o vzrokih in posledicah…!?ma si hujša k uni ..vsi … ljude ,ki moralizirajo ,…!
      …pha zdej pa narod vsega kriv.. moraš,pa še res mal žgankov prežvečit ,,da boš lahko narodu…sodila ..”resničnost” narod se odziva posledici primerno…
      za majdičevo tut nebi nben reku kaj slabega…!
      malora. cvetka ….as modra na tabletkah..? !
      ti bi kr narod hoho ….!
      ..

    • šifra je rekel/-la:

      ..narod razmišlja kako bo zvozu mesc z minimalno plačo…!
      ..sej ni čudn ,da se narodu sfuzla k sliš za takšn podn od podna .kakorkoli pogojen..!

  • Forestina je rekel/-la:

    In zakaj je Ultra bolj udarna novica kot Istrabenz. Mafijsko moralistični novinarji.

    Nadzornik LHB Igor Bavčar odločal o posojilu svoji Maksimi Holdingu.

    http://www.dnevnik.si/novice/aktualne_zgodbe/1042338895

  • Forestina je rekel/-la:

    Babico smo po treh dneh neobiskovanja v domu našli dehidrirano in nepokretno. Odpeljali smo jo na Jesenice , kjer so ji zdravniki rešili življenje.

    Sredi noči jo je kap in od takrat ni dobila vode, ker pazite sestre so to opravičile, da je stara.

    Stari ljudje ne pijejo, še posebno če jim umakneš zvonec za klic na pomoč.

    K mojemu zdravniku potuje dokumentacija dva meseca, da bi jo sama prenesla kartoteko mi pa ne dovolijo, so jo pa pa založili. Upam , da ni kje doma v dnevni sobi kakega politika.

  • Telefon je rekel/-la:

    Slovenija je že od nekdaj zatohla katoliška provinca, kar se je zdaj še enkrat potrdilo.
    Me pa zanima, kdaj bo bela mafija spet začela jamrati, da je preobremenjena in podplačana.

    • anton je rekel/-la:

      Telefon, na kaj čakate?
      Dva, tri dni nazaj, ste lahko videli dohtarskega sindikalista, ki je zanikal pravni red RS!
      Zdravniki ne potrebujejo dovoljenja Kliničnega centra za “fuš!”.
      Mafijski brki, mafijsko razmišljanje.

  • Aljo je rekel/-la:

    Ja ja, veliko problemov je v naši državi, greznica je polna. Nepremičninske afere, državne banke, SLO FBI, patrije, zdravniška korupcija, odvetniške socialne mreže, invalidska mafija, dildaši, igralniška mafija, zloraba drog v elitah, karteli državnih podjetij…Dildo afera je samo odprla pot reki dreka. Kaj bo z nami v prihodnjih 5 letih?

    • JBTPTKŠNKZDRVJ je rekel/-la:

      nič - še bolj bo treba častiti in pa plačevati BELO MAFIJO ! _ _ _ _ _

  • PS79 je rekel/-la:

    Bull ma stiff dildo v danki…
    Bacio la mano. Ali še bolj po domače, bacio il cuolo! :)

  • golijat je rekel/-la:

    iz bolnice te odpustijo z zavezanim črevesjem , ker ne ugtovijo diagnoze ,da bi te pa poslali naprej h kakšnemu bolj pametnem jim je pa izpod časti .V tujini pa ti po šestih tednih kome in treh mesecih zdravljenja rešijo življenje zaradi povešnežev .Gre se jim samo za denar in ne za življenje

    • Rogerg je rekel/-la:

      Ko bo šel prvi priviligiranec na operacijo v Švico,mu moramo kri sčistiti doma.

  • MALI STALIN-KOZAVI je rekel/-la:

    UBOŽČEK SEVER,KAJ SE TAKO NA SMRT BOJIŠ IN TREPETAŠ PRED JANŠO IN sds????kAJ TE PEČE VEST? kAJ TE NAŽIRA NOTRANJA MORALNOAT? KAJ SE BOJIŠ , KO NAŠI DOBIJO OBLAST?? sEVEDA , KONČNI REZZULTAT JE SAMO TO.uBOŽČEK!

  • Mimi je rekel/-la:

    Še moje mnenje (če se komu da brat; je seveda čustveno, dolgovezno in primitivno), da ne kopipejstam in se ne ponavljam (pa tudi tu *ste* bolj ‘racionalni’ ;), pa je verjetno preveč mimike in tega, kar tu ni tako zaželeno… a na mojem sajtu pa je).
    Skratka, mnenje “amebe” (po Bralkino): običajne prebivalke sLOVEnije.
    http://www.lunin.net/forum/index.php?s=&showtopic=8480&view=findpost&p=1055535742

  • BULMASTIF je rekel/-la:

    Tokrat se prvič v celoti strinjam z kolumnistom- le kaj ima za bregom - mogoče kliki padajo pa se želi približati temu kar misli in verjame uboga gmajna.

    Je pa tale dogodek dober vir za kakšno hudo grško dramo - spletke na dvoru in umori -

    1. Psi obgrizejo zoofiličnega skrbnika sicer doktorja vladne in gosodarske elite in diplomatov.

    2. Na kraju samem se pojavi hitro državna sekretarka.

    3. Javnega tožilca in preiskovalnega sodnika ni nikjer.

    4. Njegov odvetnik obišče njegovo kliniko - kaj se zgodi s kartotekami uglednežov ali jih zaradi tega lahko kdo drži v šahu - ali se kdo boji, da bi se razvedelo da so mu v barosu krpali anus.

    5. Zbrisejo se posnetki z nadzornih kamer ker se namiguje da bi bila na kraju samem še 1 oseba - baje se te posnetke z lahkoto obnovi, če se hoče tudi če so prepisani.

    6. Namiguje se na to da se je tam dogajalo marsikaj - da se je tudi snemalo - da je tam hodil izživljat svoje fantazije slo jet set

    7. Namiguje se, da je bil pokonji celo likvidiran - truplo je bilo kremirano po hitrem postopku.

    8. Pri postopku vračanja psov so po slučaju sodelovali sorodniki notranje in pravosodnega ministra.

    9. Ministrica kupi vodni top. Za kaj že? Narod je lačen mu treba da ti vode?

    10 Ministrica se 10 dni ne oglasi potem pove da je bila na smučanju a kje ne odgovori in njen partner se ne pojavi na pogrebu 30 letnega prijatelja. Hmmmmmm

    11. Govori se,da je velika večina slo uglednežev prikritih gejev uradno sicer familja pa to, second lajf pa rastur z žigoloji in gang bang, med drugim tudi politikov, da so na kokainu, da snifajo non stop enim se že prov pozna, druga sicer heterosexualna večina pa mahnjena na mladoletnice, ki se jih v tajnih fletih najprej omami potem pa na juriš.

    12. Pa klinika na pol legalna, pa rimske toplice in denar iz evropskih skladov, morda tudi nepovratna sredstva, pa dvojna merila in zakonodaja, pa medijski molk 10 dni, ja celo tajnih kultih in prostozidarskih ložah se govori …

    Materiala dovolj za dober triler in dramo :-)

  • kaktus je rekel/-la:

    Pred več kot desetletjem, stojim z uglednim gospodom ing. iz ŠVICE sicer Slovencem, na “eselecku” , baje tretjega mesta v državi ! Mimo pride “ugleden” elitnik, z elitnim rasnim psom ! Ne bom pozabil njegovega zaničevalnega , godrnjavega pogleda na moža ! Komentar tega moža, je bil sledeč.: ” TE LEPE, DRAGE, ŽIVALI SI OMIŠLJA TA PERVERZNA HOCHŠTAPLJERIJA , SAMO ZA IZRABLJANJE, TO SO ZOOFILI “!
    S TO MOJO NEVEDNOSTJO, NAIVNOSTJO, SEM ŽIVEL VSA TA LETA, DO NEDAVNEGA !

    • šifra je rekel/-la:

      ..ja anede kakatus,kaj vse moramo spoznavati,čeprav nam nebi bilo potrebno…
      kaj ima živlenje”normalno” s tem?
      vse že postaja ..patološko..a je morda v genih takšna anomalija ali pridobljena…?
      se tudi jst sprašujem…?

  • necnec je rekel/-la:

    Iz resolucije EU št. 1096

    RESOLUTION 1096 (1996) on measures to dismantle the heritage of former communist totalitarian systems

    1.The heritage of former communist totalitarian systems is not an easy one to handle. On an institutional level this heritage includes (over)centralisation, the militarisation of civilian institutions, bureaucratisation, monopolisation, and over-regulation; on the level of society, it reaches from collectivism and conformism to blind obedience and other totalitarian thought patterns. To re-establish a civilised, liberal state under the rule of law on this basis is difficult - this is why the old structures and thought patterns have to be dismantled and overcome.

    2.The goals of this transition process are clear: to create pluralist democracies, based on the rule of law and respect for human rights and diversity. The principles of subsidiarity, freedom of choice, equality of chances, economic pluralism and transparency of the decision-making process all have a role to play in this process. The separation of powers, freedom of the media, protection of private property and the development of a civil society are some of the means which could be used to attain these goals, as are decentralisation, demilitarisation, demonopolisation and debureaucratisation.

    3.The dangers of a failed transition process are manifold. At best, oligarchy will reign instead of democracy, corruption instead of the rule of law, and organised crime instead of human rights. !!!!!!

    Nismo izvedli lustracije, in uresničil se je tranzicijski scenarij pred katerim svari resolucija EU. Imamo oligarhijo namesto demokracije, korupcijo namesto vladavine prava in organiziran kriminal namesto varstva človekovih pravic!

  • angie je rekel/-la:

    jani, ne morala, mrhovinarstvo je s tem dogodkom zavladalo v Sloveniji.

  • marjetica je rekel/-la:

    Primer -ginekolog Možina dela v Ukc,tam te površno pregleda in pove, da lahko prideš k njemu privat v ambulanto,tam se obrne pesem,prijazen,uslužen nič hudih besed,ko si potem zaradi rakaste tvorbe operiran se ponovi,v bolnici neprijazen, nedosegljiv za inf. privat razpoložen…ne morem verjeti..videla na lastne oči,kje je etika?

    • Ivek je rekel/-la:

      Gospa !

      Če boste tako pisala vas bodo z vodnim topom pokončali in vas tisti specialist ne bo imel časa zašuštrat do konca !

      Vaš

      ✚ Ivek Kramberger

  • Mimi je rekel/-la:

    No čeprav je srednje oftopik, a ko ravno govorite o zdravstvu; sama zdravstva praktično skoraj ne uporabljam (pri splošnem zdravniku sem bila nazadnje pred trinajstimi leti, sem pa tja ulovim zobarja :)), ampak za protiutež vsem negativnim zgodbam in mnenjem: imam praviloma (torej, so izjeme) zelo dobre izkušnje z zdravniki, sestrami. So me polsušali (moje laično mnenje) in se je res dalo vse super zmenit. Bili so zelo človeški…
    Tako da sama pa dam lahko zelo veliko pohval.
    Krivično, da se kar vse obsodi.
    Je pa res, da se ne zanašam na druge, pač pa nase. Včasih pa pridejo trenutki, ko rabiš pomoč. Še vedno sem jo dobila.
    Imam tudi grde izkušnje, vendar teh je… 3%.

    … to je bilo tako malo… za protiutež… recimo za spremembo nekdo, ki se ne pritožuje, ker je bila v porodnišnici “tako zanič hrana”, pač pa je zadovoljern, da je *sploh bila hrana* in vse pripadajoče ibunge.
    Zdaj je seveda drugače kot pred xx leti, vendar (za) to smo pa tudi sami krivi.

    • šifra je rekel/-la:

      …ja mimi…
      vse potrebuje svoj čas,.tudi osveščenost naroda..
      pri em imajo novinarji pomembnejšo vllogoi….
      in vsa intelektualna struja…od zgodovinarjev ekonomistov,etnologov filozofov psihologov…..uf ..ecc..

  • Forestina je rekel/-la:

    Sicko

    Moore je imel čisto točne informacije.

  • anton je rekel/-la:

    Baričevič in psi niso tragedija. No, ja, so. Osebna tragedija. So pa dobrodošel povod za manipulativno slovensko politiko. Levo, desno, sredinsko… nobena seveda ni definirana, ker so zalizane! Pa naj se ližejo! A, ne pri zdravstvu!
    Povprečen konzument ameriških tv limonad vidi, da “doktor” ni od boga dan. Mladec, ki doštudira medicino, mora deset let garati, da odsluži posojilo za študij, mora tekmovati z enako ambicioznimi, mora nadgrajevati svoje znanje, nakar mu, morda, uspe preboj med tiste, ki delajo denar. In je, že… v poznih tridesetih!
    Pa pri nas? Vsi bi denar! Po možnosti že ob stažu. Niti posojil ni treba vračati!

  • Rogerg je rekel/-la:

    Severnik,kaj preveč se z etiko niti ti nisi doslej obremenjeval.Z moralo pač.Leporečenje in stavkovanje.
    Šivanka oblači druge,sama pa ostaja naga.

  • MALI STALIN-KOZAVI je rekel/-la:

    JAZ,MALI STALIN KOZAVI … NA SMRT SE BOJIM IN TREPEČEM PRED JANŠO IN SDS -PARTIJO ! PEČE ME VEST? NAŽIRA ME NOTRANJA GNILA SDS MORALA ?
    BOJIM SE, ČE BI NAŠI SLUČAJNO DOBILI OBLAST, BI MI JAJCA ODREZALI IN NE BI VEČ MOGEL NATEPAVATI PSOV !

    • dado je rekel/-la:

      No, no, …ne boj se mali stalin kozavi,
      ko naši pravi minjoti bodo prišli,
      odrešen vseh muk boš tudi ti,
      na koncu itak kot vsem nam,
      belile se bodo tvoje kosti!

  • kos 119 je rekel/-la:

    Da v Sloveniji obstaja siva ekonomija to ve vsak obrtnik. Zdravniki pač izkoriščajo nesposobnost vlade pobrati davke tam kjer promet nastaja in očitno tudi ne zna zaščititi odtoka proračunskih sredstev za ZZ.
    Tukaj se mora vsak strinjati s Severjem. Pa vendar, kdo mora kaj postoriti? Vlada. Ta pa nima časa, saj se, ponavljam, že ves čas mandata ukvarja sama s sabo, kar je sicer značilnost narcisov.
    Medtem ko je Pahor napovedal varčevanje s kofetom, mu njegov ljubljeni Cvikel na veliko zapravlja. Danes je bila na RTV-Slo objavljena prava slika te vlade - zapravljivost. Vsi brez pardona so za zjagat in za poklicat na odgovornost.

    Kar se tiče afere je pa tako, da smrdi. Da še bolj smrdi je kriva tudi blondina sama. Prehitro se je ujela v labirint laži, ki si jih je sama nastavila. Nihče drug. Kaj meni starosta levice o SD in LDS:
    http://www.siol.net/slovenija/novice/2010/02/kavcic_doloceni_krogi_razmisljajo_o_spremembah_na_levici.aspx

    Udari po njem Sever! Saj ti ruši Tvojo vlado in Tvoj koncept.

    • dado je rekel/-la:

      Morda pa bi starosta Kavčič naš Niko
      naredil samoupravno repliko,
      uvedel bi spet ekonomiji dve
      in rešil slovenčke recesije!

  • Duh palanke kao duh plemena u agoniji je rekel/-la:

    Duh palanke nam otkriva: da nema nad-ja izvan stila, nekog nad-ja koje ne bi bilo “stilsko” (a ne samo stilizovano) i da nema stila koji ne bi bio ovo nad-ja. Ma koliko stil izgledao delo individualnosti, on je delo nemirenja individualnosti sa samom sobom, i to pre svega kad je delo silovite individualnosti koja želi svoj stil da oglasi za opšti stil, za stil svih. Nema stila koji bi pristajao da bude samo jedan stil, jer nema delimične volje; ma koliko nas naša razumnost ubeđivala da postoji samo jedinstvo stilova, a nikada jedan jedinstveni stil, uvek stil ide protiv ove razumnosti, težeći svom opštem važenju, tako da se i može reći da je stil nemirenje individualnosti sa sobom samom (kao ograničenom pojedinačnošću) i njen pokušaj (u tom nemirenju) sopstvenog uopštavanja. Ako, međutim, ovo uopštavanje ne bi značilo i preživljavanje, odnosno ako ne bi bilo u funkciji preživljavanja, sam fenomen poricanja individualnosti stilom, u pravcu ovoga uopštavanja, bio bi nerazumljiv. Između stila i individualnosti nema pomirenja, jer nema pomirenja (čak i nikakve trpeljivosti) između stila i smrti. Ono što se u stilu odbacuje, kad se odbacuje stroga individualnost ovim sistemom uopštavanja u pravcu jednog sve-važećeg stila koji, dosegnut, uopštava jer je opšti, to je sama smrt za koju se sluti da je, uvek, pojedinačna smrt. Ne umire čovek, već umire čovek X. Što smo bliže konkreciji, spuštajući se od apstrakcije ka njoj, mi smo bliže smrti. Usamljena činjenica je čista smrt jer je čista konkrecija. Plemenska kultura našla je u ovome prvo i poslednje svoje znanje, pra-znanje svakog znanja. Ona je, zbog toga, kultura stila kao nijedna druga kultura, tražeći od stila upravo ovu njegovu sposobnost uopštavanja preživljavanjem pojedinačnosti (uopštene stilom) i pojedinačne smrti (savladane ovim uopštavanjem). Ona je, otuda, sebe stilski najviše, najpotpunije oličila u odnosu sa bitnim trenucima egzistencije, sa trenucima rađanja i smrti, time što ih je do kraja ritualizovala, što je ritualom uopštila duh pojedinačnosti; iskušenjima smrti, koja su iskušenja pojedinačnosti, ona je suprotstavila, kao svojevrsni svoj odgovor, snagu uopštavajućeg stila, njegovu moć uopštavanja. Pred smrću se, ritualom, stilom, organizuje pleme u samom sebi, kao jedno stilizovano pleme. Kad tražim stil, kad težim ka njemu, ja to ne činim iz nekakve “kulture”, već iz ove vernosti ka preživljavanju sopstvenim uopštavanjem. Umesto: čovek, to je stil, trebalo bi možda reći: Pleme, to je stil. Ja sam, u ovom traženju stila, čiji tvorački nikada nije duh individualnosti već duh uopštavanja njenoga (jer nema volje za individualnim stilom: individualni stil je contradictio in adiecta stil je upućivanje ka opštosti, on neizbežno podrazumeva momenat opštosti; individualni stil, koji poznaje praksa, jeste protivrečan volji stila, on je delo jedne nemoći a ne izraz moći koja ga pokreće), – ja sam uvek pleme, i uvek plemenski duh tu progovara iz mene, duh koji samo-poništenjem po-jedinačnosti, sistemom jedno-obraznosti, pokušava da nadživi smrt.

    Ovaj duh plemena, koji bi se u izvesnom smislu, možda, mogao nazvati jednim uvek mogućim jer uvek prisutnim duhom svakog duha, izražen je posebno naglašeno u duhu palanke. Po tom svom plemenskom upućivanju stilu kao preživljavanju uopštavanjem, poništavanjem pojedinačnosti, duh palanke je jedan izrazito plemenski duh. Da i ne znamo za lekciju istorije (i sociologije) koja nam poručuje da je palanka čardak ni na nebu ni na zemlji, ni selo ni grad, mi bismo njenu genetsku vezu sa plemenskim selom osetili već po ovoj njenoj naglašenoj vernosti jedno-obraznom, uopštavajućem stilu kao čistom poricanju svake pojedinačnosti i, time, kao pokušaju poricanja smrti. Ali, on je duh palanke a ne duh plemena zato što je njegova svest o jedno-obraznosti kao sistemu preživljavanja nesumnjivo prisutna. On ovako zna za stil kao za jedinstveno sredstvo nad-življavanja jer ima svest o njemu koja, samim tim što postoji, nepobitno potvrđuje postojanje perspektive prema plemenskom duhu, odnosno postojanje odstojanja na kome se on našao (istorijskim radom) prema plemenskom duhu. Plemenski duh je duh obredno-stilski po nagonu, a ne po svesti, jer pojedinačno on ne poznaje drugačije nego samo nagonski, u strahu pred smrću. Plemenski duh nema svest o pojedinačnom pa ni svest o suštinskom značenju svog stila i svog stilskog uopštavanja. On nema svest o vremenu. Njegova svest je ono-vremenska, svest koju bi naše iskustvo svesti lako moglo nazvati “svešću bez svesti”. On ne zna za istoriju, samim tim što ne zna za pojedinačno-smrtno. On nadživljava istoriju onako kako nadživljava pojedinačnost ili smrt. Duh palanke, međutim, delo je istorijskog zaborava (kao zastoja istorijskog razvoja), ali ipak, i upravo time, on je delo istorije; ma koliko da on, zaboravljen od istorije, želi da zaboravi istoriju i da se vrati duhu jedinstvene jedno-obraznosti plemenskog sveta, on je “zaražen” istorijom: njegova svest je istorijska svest koja mu onemogućava takav povratak, i zbog toga je to svest pobunjena protiv sebe same. To je svest pojedinačnosti koja je, na putu ka slobodno-otvorenom svetu svetskog duha, kao duha bezbrojnih mogućnosti, duha stilskog višeglasja, našla “zastoj”, i koja nije prešla iz pojedinačnosti (ili individualizma) u stav tvoračke subjektivnosti, ali je to svest koja, upravo zato, teži samoponištenju sebe same kao poništenju sopstvene pojedinačnosti, kao svest plemena u agoniji, plemena koje je napustilo sebe i pokušava sebi da se vrati. Ona ima samu sebe protiv sebe. To nije individuama svest koja, ne mireći se sa svojom individualnošću kao ograničenošću, teži stilskom prodoru u svet, i tako sebe uopštava pa uopštavanjem (idealno) i poništava samo protivrečno: težnjom ka svome apsolutnom važenju; još manje je to plemenska svest koja je bez svesti o sebi, jer je bez istorijske svesti kao svesti vremenskoj i svesti o pojedinačnosti. Stil, koji pokušava da nađe duh palanke, jeste stil koji je konačno dat pre pojedinačne svesti i kome ovaj duh pokušava, uprkos ovoj svesti, da se vrati. U svojoj težnji za zatvorenim svetom, i u ovome sukobu pojedinačne svesti sa sobom samom kao jedinstvenom ispoljavanju duha palanke, ovaj duh odbija u stvari stil jer je unapred dat kao protivrečan svakome uopštavanju, samim tim jer je protivrečan svakoj pojedinačnosti. Pojedinačnost neće doći do stila svojim uopštavanjem, niti će stil biti živo uopštavanje pojedinačnosti: stil će biti tu, sa onu stranu svake pojedinačnosti, ali i sa onu stranu svakog procesa. Odbijanje pojedinačnosti je ovde odbijanje stila, upravo u ime krajnje vernosti njemu. Duh palanke gubi stil u ovom apsolutnom obogovljenju stila, jer tu gubi pojedinačnost kojoj se iskonski protivi, duboko već “zaražen” njome. Život stila, koji pretpostavlja ovo uopštavanje pojedinačnog kao jedan proces, ovde se onemogućava. Duh palanke ovaj proces odbija i sprečava jer je procesu protivan onako kako je protivan svakoj istoriji, i kako je, zbog toga, protivan svakome pokretu. Stil za njega nije proces; stil je statičnost, u punoj izmirenosti svega pojedinačnog sa voljom i obrascem stila. Stil je rezultat koji se hoće pre procesa, izvan njega, onako kako se ovde hoće plemenski duh, a hoće se upravo zato što je duh palanke izvan njega i što njemu pokušava da se vrati. Dok je za plemenski duh, kao za nesvesno-stilski duh, jer duh nagonske jedno-obraznosti koja je data onako kako ovome duhu nije data pojedinačna (vremensko-istorijska) svest, stil sama stvarnost a ritual najviši način njenog upoznavanja i uspostavljanja, za duh palanke stil je obrazac koji treba podržati svojim životom, u koji treba bukvalno ugraditi život koji dolazi posle tog obrasca. On je norma a ne stvarnost, i utoliko je više norma i zakon ukoliko je manje stvarnost, ukoliko se više oseća kao konstrukcija kojoj se stvarnost odupire. Normativnost je tim svetija ukoliko je u stvarnosti problematičnija. Sve što je protivrečno njoj odbacuje se s neiscrpnom brutalnošću. Mogućnosti za pokret u svetu palanke otuda su ponekad gotovo beznačajne. One su u obrnutoj srazmeri sa ovom voljom duha palanke za normativnošću, koja se traži svuda i u svemu i koja zahteva apsolutni uvid u sve, apsolutnu javnost bez pauze.

  • NE ČAKAJ POMLADI,NE........ je rekel/-la:

    Za tole pisarijo ti bo DON NIKO ušesa navil !! Še dobr, da obstaja Janšek.Vi levaki in desnaki bi en brez druzga crknl prvi dan!! Raja zbud se!!

  • marko je rekel/-la:

    Ljudje verjamejo vse kar se jim prišepne na uho, če je le prava obleka in dekoracija.

  • czpnn je rekel/-la:

    Ko dobivamo vtis, da je javnost neutrudljiva pa se javnost očitno vidno utruja in utruja. Dobiva se vtis, da se le laja na luno, pa čeprav iz vseh por sistema v Republiki Sloveniji navirata sramota in sam gnoj, da mu ni konca in ne kraja.
    Zgodba Baričevič se je zgodila v oblastniških krogih ali v neposredni povezavi z oblastjo, zgodila se je torej v krogih v katerih ne vedo kaj če z denarjem. Za take kroge je vselej značilno, da se nemorala nikoli ne ustavi in da se ne more izmeriti. Verjetno je samo bog hotel, da se je to zgodilo kar se je, saj bi lahko nemorala tako eskalirala, da bi v njihih garažah lahko posiljavali naše otroke, vnuke in pravnuke.
    Zaradi slednjega pa je potrebno stvari raziskati do dna, če pa to ne želijo preiskovalni sodniki in tožilci, ki se bojijo da ne bodo sami sebe odkrili, bo to pole tisti ki so mu pokradli denar, ta pa je za nekrat mali Slovenski človek, ki so mu ukradli bodočnost in blaginjo.
    Cicilno združenje za pravičnost, napredek in nadtor
    Predsednik; Rade Stanić

  • x66 je rekel/-la:

    Clanke Janija Severja v zadnjem casu z veseljem preberem, moram pa opozoriti na ocitno “pridiganje” ob umetnem ustvarjanju razlike med pojmoma “etika” in “morala”, ki jo slovenska druzba z veseljem pograblja, ki je stoprvic potrebno pokazati, da je “etiziranje” nasih avantgardni proces, “moraliziranje” njihovih pa nazadnjaski simptom.

    V resnici sta pojma “etika” in “morala” sinonima in sama po sebi pomenita isto. Se pa (eden in drugi) lahko razume na razlicne nacine: normativna, uporabna, opisna… Brez dodatnih pojasnil je razlikovanje med tema dvema pojmoma le zameglevanje.

  • anton je rekel/-la:

    Ne “mora”, Morana in Črtomir sta naš obet.

  • anton je rekel/-la:

    Ne “mora. Morana in Črtomir sta naš obet!